دادگاه تجدیدنظر؛ تایید حکم مصادره منزل فاطمه مثنی و حسن صادقی

 دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم مصادره منزل فاطمه مثنی و حسن صادقی، زوج زندانی سیاسی را تایید کرد. اخیرا ماموران ستاد اجرای فرمان امام جهت مصادره به منزل این شهروندان مراجعه کرده اند. این دو زندانی پیشتر به حکم دادگاه انقلاب علاوه بر مجموع ۳۰ سال حبس به مصادره محل کسب و محل سکونت نیز محکوم شده بودند. در اسفندماه سال ۹۷ محل کسب آنها مصادره شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، اخیرا ماموران ستاد اجرای فرمان امام جهت مصادره به منزل این شهروندان مراجعه کرده اند. یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: «ماموران به منزل آنها مراجعه کرده و دستور تخلیه داده اند، آنها هم که این آخرین اموالشان است که هنوز مصادره نشده جواب داده اند برای تخلیه باید وسایل ما را به خیابان بریزید.»

هرانا سال گذشته در گزارشی از مراجعه این ماموران جهت مصادره خبر داده بود. این منزل، تنها سرپناه فرزندان و مادر سالخورده 90 ساله خانم مثنی است. تنها محل کسب آنها نیز در اسفندماه سال ۹۷ توسط همین ستاد با حکمی مشابه مصادره شده بود. این در حالی است که فردوس محبوبی، مادر خانم مثنی علاوه بر کهولت سن و پوکی استخوان، طی سال‌های اخیر ۳ بار تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

این زوج در تاریخ ۹ بهمن ۱۳۹۱ در پی برگزاری مراسم ترحیم برای پدر آقای صادقی که از مخالفان حکومت جمهوری اسلامی ایران بود، به صورت خانوادگی به همراه دو فرزند خود بازداشت شدند و همزمان در منزلشان نیز پلمب شد. دختر آنها پس از گذشت سه روز و پسرشان نیز که زیر سن قانونی بود پس از حدود یک ماه و نیم بازداشت و بازجویی از زندان آزاد شدند.

آقای صادقی و خانم مثنی پس از گذشت یک سال بازداشت و بازجویی که حدود ۵ ماه از آن در سلول های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین گذشت با قرار وثیقه تا زمان برگزاری دادگاه از زندان آزاد شدند.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده برای هر یک از این زندانیان حکم ۱۵ سال حبس تعزیری و مصادره اموال شامل (شش دانگ مغازه و منزل) صادر کرد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز عینا تایید شد.

منبع:پژواک ایران