PEZHVAKEIRAN.COM سهیلا حجاب با خشونت‌‌ از زندان قرچک به زندان سنندج منتقل شد
 

سهیلا حجاب با خشونت‌‌ از زندان قرچک به زندان سنندج منتقل شد


سهیلا حجاب، زندانی سیاسی که از خرداد ماه در زندان قرچک بسر می‌برد، به زندان سنندج تعبید شد. گفته شده این انتقال به صورت خشونت آمیز انجام گرفته است. حجاب به اتهام "تبلیغ علیه نظام" به پنج سال حبس تعزیزی محکوم شده است.

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سهیلا حجاب، زندانی سیاسی که در زندان قرچک ورامین محبوس بود، با رفتاری خشونت‌آمیز به زندان سنندج تعبید شده است. هرانا پیشترگزارش داده بود که سهیلا حجاب به دستور امین وزیری، دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی و نماینده دادستان دادگاه‌های انقلاب ممنوع الملاقات و امکان هرگونه تماسی از وی گرفته شده بود.

سهیلا حجاب از معترضان به حجاب اجباری است. خبر آزار و انتقال او به زندان سنندج به شکل وسیعی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.


او یک بار شهریورماه امسال در اعتراض به افزایش فشارهای امنیتی بر زندانیان سیاسی و اعمال نفوذ بازجو و ضابطین قضایی در پرونده آنان در دادگاه، دست به اعتصاب غذا زد. سهیلا حجاب مهرماه امسال و در حالی که برای بار دوم در اعتصاب غذا و تحصن بسر می‌برد، توسط شماری از زندانیان متهم به جرائم خشن مورد ضرب و شتم قرار گرفت. گفته شده یکی از مسئولان زندان عامل تحریک این گروه از زندانیان بوده است.

سهیلا حجاب پیشتر و در دیماه ۹۷ در شیراز بازداشت و پس از پنج ماه عفو از زندان عادل آباد شیراز آزاد شد.

او یک سال بعد و در خردادماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و اواخر اسفندماه همان سال با تودیع قرار وثیقه ۳ میلیارد تومانی تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

اتهاماتی که به خانم حجاب زده شده ازجمله "تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی، تشویش اذهان عمومی به قصد آشوب و تشکیل گروه غیرقانونی” بوده‌اند. او با این اتهامات مجموعا به ۱۸ سال حبس محکوم شد. با اعمال ماده ۱۳۴، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری برای وی قابل اجرا است.

سهیلا حجاب اوايل خرداد ۱۳۹۹، پس از مراجعه به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر و اعلام اینکه حکم او عینا تایید شده، توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

آذرماه سال گذشته جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سهیلا حجاب از بابت پرونده جدیدی که در ایام حبس علیه وی گشوده شده بود برگزار شد. از قرار صحبت‌های وی در تماس‌های تلفنی با خارج از زندان و انتشار آن در فضای مجازی از مصادیق این اتهامات عنوان شده است.

 

منبع:دویچه وله