PEZHVAKEIRAN.COM پرونده سازی جدید برای فرهاد سلمان‌پور ظهیر برای افشاگری مرگ مشکوک شاهین ناصری
 

پرونده سازی جدید برای فرهاد سلمان‌پور ظهیر برای افشاگری مرگ مشکوک شاهین ناصری

سازمان حقوق بشر ایران؛ ۲۶ آبان ۱۴۰۰: فرهاد سلمانپور ظهیر، زندانی سیاسی زندان تهران بزرگ، به‌دلیل خبررسانی درخصوص مرگ مشکوک شاهین ناصری در این زندان، با پرونده سازی جدیدی روبرو شده است.

بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، طی روزهای گذشته، فرهاد سلمانپور ظهیر، زندانی سیاسی زندان تهران بزرگ، با پرونده سازی جدیدی در دادگاه انقلاب بخش فشافویه روبرو شده است. این پرونده سازی درپی اطلاع رسانی وی درخصوص مرگ مشکوک شاهین ناصری در این زندان بوده است.

اتهاماتی که در این دادگاه به فرهاد سلمانپور ظهیر وارد شده، عبارتند از: «۱- اقدام علیه امنیت کشور از طریق ارسال فایل صوتی و مصاحبه با رسانه های بیگانه و ضد انقلاب نظیر کانال تلویزیونی ایران اینترنشنال و کانال یک. ۲- تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی. ۳- نشر اکاذیب.»

یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود در این خصوص به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «مسئولان زندان تهران بزرگ به جای پاسخگو بودن در این خصوص که چرا شاهین ناصری پس از منتقل شدن به سلولهای انفرادی زندان، به دلیل مسمومیت جان خود را از دست داده است، در اقدامی تکراری از فرهاد سلمانپورظهیر در دادگاه انقلاب بخش فشافویه اعلام شکایت کرده اند».

فرهاد سلمان‌پور ظهیر اوایل آذر ماه ۱۳۹۹، به‌خاطر شکستگی یکی از مهره‌های ستون فقرات و با تحمل درد شدید به بیمارستان لقمان حکیم در تهران اعزام شد اما بدون دریافت خدمات درمانی لازم به زندان تهران بزرگ بازگردانده شد.

سلمان‌پور همچنین دست‌کم در یک نوبت مورد حمله برخی از زندانیان با جرایم غیر سیاسی قرار گرفت و مهره‌های کمرش به‌شدت آسیب دیده‌اند. وی تا امروز از دسترسی به خدمات درمانی مناسب محروم بوده است.

فرهاد سلمانپور، ۳۰ مرداد ماه ۱۳۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از اینکه در شعبه ۳ بازپرسی دادسرای امنیت تفهیم اتهام گردید، با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی، روانه زندان اوین شد.

اتهاماتی که در بدو امر به این فعال مدنی وارد شده بود عبارت بودند از: «اجتماع و تبانی به‌قصد اقدام علیه امنیت کشور از طریق همکاری با عناصر ضد انقلاب و سایت‌ها و شبکه‌های خارجی و معاند نظام»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق فعالیت در فضای مجازی و انتشار بیانیه‌ها و گزارشات علیه نظام در شبکه‌های معاند نظام و از طریق انتشار اطلاعات و اوراق طبقه بندی شده پرونده‌های قضایی در سایت‌ها و شبکه‌های معاند نظام»، «اهانت به مقام معظم رهبری و امام خمینی در فضای مجازی»، «تشویش اذهان عمومی به قصد اضرار به غیر و نشر اکاذیب در فضای مجازی»، و همچنین «مساعدت در فرار و خلاصی محکوم علیه آقای سعید ملک‌پور».

با این حال طبق اسنادی که به رویت سازمان حقوق بشر ایران رسیده است، کمی بعد در کیفرخواست صادره در خصوص اتهام «مساعدت در فرار و خلاصی محکوم علیه آقای سعید ملک‌پور» از فرهاد سلمانپور رفع اتهام شده ولی باقی اتهامات جهت صدور حکم به دادگاه انقلاب ارسال شده است.

منبع:پژواک ایران