سخنگوی کانون صنفی فرهنگیان گیلان بازداشت شد

عزیز قاسم‌زاده

عزیز قاسم‌زاده

یک کانال خبری مربوط به معلمان ایران از بازداشت عزیز قاسم‌زاده، سخنگوی کانون صنفی فرهنگیان گیلان، در روز یکشنبه چهارم مهر خبر داد.

کانال خبری «شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان» نوشت آقای قاسم‌زاده بعدازظهر یکشنبه «در منزل پدری‌اش دستگیر و به نقطۀ نامعلومی منتقل شد». بر اساس این خبر، هویت نیروهای بازداشت‌کننده هنوز مشخص نشده، اما «لوازم شخصی عزیز قاسم‌زاده ضبط شده است».

بازداشت سخنگوی کانون صنفی فرهنگیان گیلان در حالی انجام گرفته که در روزهای اخیر اعتراضات معلمان ایران نسبت به مشکلات معیشتی در بسیاری از شهرهای کشور جریان داشته است.

اعتراضات معلمان ایران در روزهای اخیر به اجرا نشدن طرح رتبه‌بندی برای بهبود میزان حقوق ماهانه است که در صورت اجرا، حقوق معلمان آموزش و پرورش به‌میزان ۸۰ درصدِ دستمزد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های ایران افزایش می‌یابد اما دولت و سازمان برنامه و بودجه با این طرح مخالفت کرده‌اند.

عزیز قاسم‌زاده که در سال ۹۶ نیز به‌دلیل فعالیت صنفی با برخورد نیروهای امنیتی مواجه شده بود، چند روز پیش با انتشار یادداشتی انتقادی دربارۀ طرح رتبه‌بندی نوشته بود: «انتظار این‌که در آموزش و پرورش تحول و سوگیری به سود معلمان باشد، امیدی کاذب است؛ گرچه اعتراضات هرگاه به شکل گسترده‌تر انجام شود، توازن قوا می‌تواند در نهایت بر هم زننده‌ی همه‌ی حیله‌ها علیه منافع معلمان باشد».

در سال‌های اخیر و با تشدید بحران اقتصادی و گسترش فقر در میان اقشار گوناگون جامعه، ‌معلمان ایران اعتراض‌های صنفی بسیاری را شکل داده‌اند که اغلب این اعتراضات نیز متوجه مشکلات معیشتی بوده اما با برخوردهای امنیتی مواجه شده است.

منبع:رادیو فردا