خبرنگاری که خبر قتل همسر ۱۴ ساله یک آخوند را بازتاب داده بود ۱۱ روز بازداشت بود

روزنامه همدلی گزارش داده سینا قلندری، خبرنگاری که خبر قتل مبینا سوری ۱۴ ساله به دست همسر روحانی‌اش در لرستان را در رسانه‌ها بازتاب داد، ۱۱ روز در زندان مرکزی خرم‌آباد بازداشت بوده است.
قلندری در مصاحبه‌ای به همدلی گفت دادستان به دادیار پرونده‌اش گفته است «جوری تنبیه‌اش کنید که دیگر چنین اخباری را منتشر نکند». این خبرنگار محلی در ادامه این مصاحبه درباره شرایط بازداشت‌اش در زندان خرم‌آباد گفت: «در مدت بازداشت شرایط جسمی خوبی نداشتم، بر اثر استرس بیماری زخم معده‌ام تشدید شده بود و خون‌ریزی معده داشتم؛ در این مدت همسرم چندین بار به قاضی پرونده و دادستانی مراجعه کرده و شرایط من را برای آنها تشریح کرده بود شاید به شرایط من رسیدگی کنند، اما در قرنطینه زندان مرکزی خرم‌آباد،چنین امکاناتی فراهم نیست. حتی داروهایی را که مصرف می‌کردم، به من نمی دادند. گاهی از فرط درد و خونریزی بی حال می شدم تا جایی که به محض آزادی از زندان در بیمارستان بستری شدم.»
مبینا سوری ۱۴ ساله اهل رومشگان استان لرستان دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ به خاطر «سوءظن» به قتل رسید. مبینا سوری از قربانیان کودک‌همسری بوده و به عقد یک «روحانی جوان» درآمده بود.

منبع:پژواک ایران