سالهاست که مجاهدین ایرج مصداقی را تواب زندان و مزدور نفوذی رژیم و… میخوانند و هر جا که بتوانند علیه او میگویند و مینویسند! از سال ۲۰۱۹  با ماجرای دستگیری و محاکمه حمید نوری که با تلاشهای ایرج مصداقی صورت گرفت، این حملات شدت بیشتری یافت و اکنون که جلسات دادگاه نوری در حال برگزاریست، این حملات به اوج خود رسیده. اما علت این حجم از حملات علیه مصداقی از سوی مجاهدین چیست؟! آنهم مصداقی که روزگاری هوادار مجاهدین بوده و ده سال از بهترین سالهای جوانی خود را به اتهام هواداری از آنها در زندانهای رژیم گذرانده…

نینا طوبایی در تاریخ ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ در برنامه کلاب هاوس فارسی با موضوع “آیا میشود هر مخالف و منتقدی را مزدور نامید” که در این روم، محمد رجوی  با نام آرمان رجوی، فرزند مسعود رجوی هم در کنار مهناز قزللو ، اسماعیل و امیر وفایغمایی ، حمید اشتری و دیگر کسانیکه سالها پیش، از مجاهدین جدا شده و تجربیات خود را درباره اتهامات این تشکیلات به جدا شده ها بیان میکردند، در بخشی از خاطراتش، نکات مهمی درباره “علت دشمنی مجاهدین با ایرج مصداقی” بیان کرد. او این مطلب را ضمن پرداختن به موضوع برادرش “سیامک طوبایی” ، زندانی سیاسی هوادار مجاهدین که در ۶ آبان ۱۳۶۸ برای همیشه توسط رژیم ربوده شد و دیگر هیچ اطلاعاتی از وضعیتش در دسترس نیست، توضیح داد:

«برادرم سیامک در آبان سال ۶۸ یعنی یکسال بعد از کشتار۶۷ ، همراه با چند پاسدار به مرخصی ساعتی آمد و سعی کرد از طریق واسطه های مجاهدین از ایران خارج و به مجاهدین بپیوندد. اما دیگر از او خبری نشد و کسی او را ندید. سالها از وضعیت او علیرغم پیگیریهای زیاد ، بی اطلاع بودیم.

من که در کانادا بودم سعی کردم با اعضای مجاهدین در آنجا صحبت کنم تا بلکه سر نخی از وضعیت نامعلوم برادرم پیدا شود. با “حمید اسدیان” از مسئولین مجاهدین در اینباره صحبت کردم و او گفت: “در آنجا (فرانسه) “زندانی مقاومی هست که حافظه ی بسیار خوبی دارد” و قرار است بزودی کتاب خاطراتش منتشر شود. درباره وضعیت سیامک از “ایرج مصداقی” میپرسم و اطلاع میدهم.”

ایرج مصداقی در خاطراتش از سرنوشت غم انگیز سیامک طوبایی و اینکه او در تور اطلاعاتی رژیم (که خود را واسطه های مجاهدین جا زده بودند) افتاده بود نوشته بود.

سیفی بهپوری ، همسر نینا طوبایی هم درباره نحوه آشنایی خودش و همسرش با ایرج مصداقی در مطلبی با عنوان ” مجاهدین واسطه ی آشنایی ما با ایرج مصداقی” مینویسد:” دوست مجاهدم ، حمید اسدیان ، به من و نینا  گفت :” اجازه بدهید که من به فرانسه بر گردم و این مسئله را از طریق این زندانی(ایرج) پیگیر شوم و با شما تماس میگیرم.”

چندین هفته گذشت و نینا کماکان مشغول پیگیری از طریق صلیب سرخ بود .

یک روز  همین دوست مجاهدم حمید اسدیان از فرانسه با من تماس گرفت و شماره تلفن ایرج مصداقی را به من داد. او گفت که “ایرج از زندانیان مقاوم بوده است” و سیامک را خوب میشناسد . در اولین فرصت با ایرج مصداقی تماس گرفتم و بعد از صحبت با او متوجه شدم که سیامک بعد از فرار بواسطه لو رفتن یکی از رابط ها در دام وزارت اطلاعات افتاده و توسط رژیم دستگیر و سپس اعدام شده است. اول زیاد به حرفهایش بهایی ندادم چرا که چندین بار در طی تماس با بچه های مجاهدین چه در فرانسه و چه در برنامه هایی که در تورنتو بود ، به من گفته بودند که “سیامک حالش خوب هست و حتی از ما تقاضای کمک مالی کرده بودند”. خلاصه با تایید بچه های مجاهدینی که میشناختم و همچنین زندانیان سیاسی که در همان دوران در زندان بودند و ایرج را میشناختند، و یکی دو بار  صحبت تلفنی دیگر با ایرج، مطمئن شدم که هر چه میگوید حقیقت است.” ۱

نینا طوبایی ضمن پرداختن به سرنوشت غم انگیز و نامعلوم سیامک ، آغاز دشمنی مجاهدین با ایرج مصداقی را اینگونه در کلاب هاوس شرح میدهد: “تا زمانیکه ایرج مصداقی با مجاهدین همکاری میکرد از او بعنوان “زندانی مقاومی که حافظه ی خوبی دارد” یاد کرده و کتابهایش را تبلیغ میکردند اما وقتی ایرج مصداقی از مجاهدین جدا میشود و دو کتاب “گزارش ۹۲” و “گزارش ۹۳″ را انتشار میدهد، ناگهان تبدیل به تواب و مزدور نفوذی رژیم میشود!”

[دو کتابی که مصداقی، رهبری مجاهدین ، مسعود رجوی را با ذکر شواهد و اسناد و … به پاسخگویی در مقابل کارشکنی ها و عدم مسئولیت پذیری و رویه ای که به نابودی سازمان مجاهدین انجامید و از آن سازمان که روزگاری محبوب ترین سازمان سیاسی ایران بود ، یک فرقه ساخت ، وامیدارد و رهبری مجاهدین به جای پاسخ به این پرسش ها ، دشمنی خود را با مصداقی آغاز میکند. دشمنی که روز به روز شدت بیشتری میافت و همچنان با شدت ادامه دارد.]

 و اینگونه بود که ایرج مصداقی ، “زندانی مقاوم” ناگهان تبدیل میشود به “تواب تشنه به خون” !

مجاهدین علیه مصداقی مطالب بسیاری نوشته و برنامه های زیادی هم تهیه کرده اند ، از جمله اتهاماتی که در طول این سالها  به مصداقی بسته اند ، همه جا گفته و نوشته اند: ایرج مصداقی به همکاری با لاجوردی و حاج داوود رحمانی پرداخته و با پاسدارهای رژیم در گشت زنی شهری و لو دادن مجاهدین بسیار فعال بوده و در زندان در شکنجه مجاهدین زندانی نقش مستقیم داشته و در اعدامهای ۶۷ با اعضای هیئت مرگ همکاری میکرده! حتی برای او نامزد تراشیدند و مدعی شدند فاطمه کزازی که خواهر دوست صمیمی مصداقی ، جلال کزازی بود ، در واقع نامزد مصداقی بوده که مصداقی او را در سال ۶۳ (سه سال بعد از دستگیری خودش!!!) لو داده و به جوخه اعدام سپرده! این در حالیست که فاطمه کزازی نامزد سید محمد سید احمدی ، از هواداران مجاهدین بود که در جریان کشتار ۶۷ ، اعدام شد.

نینا طوبایی که همین تغییر رفتار ناگهانی مجاهدین را علت روی گردانی خودش و همسرش از مجاهدین مطرح میکند ، ادامه می دهد: “وقتی اینها ناگهان رفتارشان نسبت به ایرج مصداقی تغییر کرد و شروع به بدگویی از او کردند و همه جا ذکر کردند او یک بریده و تواب بوده و نه زندانی مقاوم ، از یکی از اعضای مجاهدین علت این تغییر رفتار را پرسیدم، او بصراحت پاسخ داد : ” به ایرج مصداقی بگو با ما کاری نداشته باشد ، تا ما هم با او کاری نداشته باشیم! وقتی کتاب علیه مجاهدین منتشر میکند باید منتظر عواقب آن باشد!”

از این دو روایت ، بخوبی علت آغاز دشمنی مجاهدین با ایرج مصداقی را میتوان درک کرد.

ایرج مصداقی سیامک نادری حمید اشتری حسین ملکی

ایرج مصداقی در کنار حمید اشتری ، حسین ملکی و سیامک نادری سه تن دیگر از زندانیان دهه ۶۰

از طرفی دادگاه حمید نوری بیش از پیش نقاب از دروغهای مجاهدین (فرقه رجوی) علیه مصداقی برداشته است. مجاهدین از ابتدا تلاش کردند این محاکمه را نمایش رژیم جا بزنند تنها به این دلیل که ایرج مصداقی عامل دستگیری حمید نوری بود و شاکی اصلی پرونده است!

در دهمین جلسه دادگاه حمید نوری ، “نصرالله مرندی” از اعضای فعلی شورای ملی مقاومت (سازمان مجاهدین) در دادگاه شهادت داد ، وقتی او از راهروی مرگ و حسین فیض آبادی که کنارش نشسته بود و همان روز اعدام شد ، میگوید ، دادستان سوئدی از خاطرات ایرج مصداقی در راهروی مرگ فاکت میاورد که آیا بخاطر داری حسین فیض آبادی و ایرج مصداقی در کنار تو (مرندی) در کریدور نشسته بودند و پاسدارها برای نهار نان و پنیر آوردند و مصداقی با حسین فیض آبادی که غذایش را با عجله میخورد شوخی کرد و شما هر سه کنار هم نشسته بودید و با هم حرف می زدید ؟ مرندی بعد از مکثی گفت: حسین فیض آبادی را بخاطر دارم و با او صحبت کردم، اما ایرج مصداقی را نه! و وقتی دادستان با دقت بیشتری از خاطرات ایرج مصداقی از مرندی سوال کرد او جواب داد : “من درباره او (مصداقی) چیزی بیاد نمیاورم و دوست هم ندارم در اینباره صحبت کنم!” و در مقابل ، دادستان با تاکید بر خاطرات مصداقی ، سعی میکند مرندی را وادار به پاسخ درست کند. مرندی وقتی با پرسشهای دقیق دادستان مواجه میشود نهایتا میگوید: “من با حسین صحبت کردم، نمیگم ایرج مصداقی صحبت کرد یا نکرد ، ایرج مصداقی هم میتوانست آنجا کنار ما نشسته باشد!” ۲

نصرالله مرندی پیشتر علیه ایرج مصداقی در سیمای آزادی و سایت مجاهدین به اتهامات زیادی پرداخته! نصرالله مرندی که در سایتهای مجاهدین از ایرج مصداقی بعنوان تواب و مزدور و… نام میبرد، چطور در دادگاه حتی حاضر نمیشود نام او را ببرد؟! چطور از اتهاماتی که مجاهدین به مصداقی میبندند دفاع نمیکند؟ چرا به دادستان نمیگوید مصداقی همکار پاسدارها بوده و در کشتارها هم دست داشته (همان روایتهای همیشگی مجاهدین) ؟!  چرا وقتی عوامل مجاهدین در مقابل دادگاه صالحه قرار میگیرند ، دادگاهی که قاضی و دادستان آن نه مسعود و مریم رجوی بلکه قضات و دادستانهای قانون مدار بی طرف هستند ، اتهامات پیشین خود علیه افرادی چون مصداقی را مطرح نمیکنند و بجای آن ، از ترس اینکه مبادا بعد ها رهبران مجاهدین به خدمتش برسند ، حتی حاضر نیست ایرج مصداقی را بیاد بیاورد؟ و حتی صریحا به دادستان میگوید: نمیخواهم درباره این شخص حرف بزنم!

اینجاست که دم خروس خودش را نشان می دهد! در دادگاه صالحه و عدالت محور ، اتهامات صدمن یغاز پشیزی ارزش ندارد و اتهام زننده هم جرات مطرح کردن دروغ را ندارد چرا که میداند وقتی دروغی مطرح میکند ، با سوالات دقیق و جز به جزئی که دادستان مطرح میکند ، این دروغ برملا میشود.

از طرفی در اینجا میتوانیم ببینیم چطور دشمنی با مصداقی ، در برابر شهادت درست و بازگویی حقایق در دادگاه محاکمه ی حمید نوری ، برای اعضای فعلی مجاهدین در الویت قرار دارد.

چنانچه قبل از آغاز شهادت ایرج مصداقی در دادگاه ، مجاهدین در کلیپی که منتشر کرده بودند ، ایرج مصداقی را علنا تهدید کرده بودند. ناصر دریادل در کلیپ میگوید:” ما در سوئد دو تا درگیری داریم ، یکی در دادگاه که حمید نوری رو به صلابه بکشیم و یکی هم بیرون دادگاه که مصداقی و مزدورهای دیگر رژیم رو به صلابه بکشیم!” و پلیس سوئد ، بهرام مودت و ناصر دریادل را به دلیل تهدید ایرج مصداقی دستگیر کردند! صبح روز بعد (روز شهادت مصداقی در دادگاه) این دو به پلیس سوئد مطرح کردند که ما داشتیم با مصداقی شوخی میکردیم!  و اصلا قصدمون تهدید نبود! و مجاهدین هم مجبور شدند کلیپ مربوطه را از تمامی کانالهایشان حذف کنند! منظور ناصر دریادل از “مزدورهای دیگر رژیم” ، زندانیان دهه ۶۰ بودند که از سالها پیش از مجاهدین جدا شده و اکنون بعنوان شاهد و شاکی در دادگاه حمید نوری حاضر میشوند! ۳

یعنی در قاموس مجاهدین ، کسیکه منتقد آنها باشد ، حتما مزدور رژیم است حتی اگر تنها فرزند مسعود رجوی و پسر اشرف ربیعی باشد! چنانچه او سالها پیش از مجاهدین جدا و تصمیم بر آغاز یک زندگی معمولی و آرام داشت ، سازمان مجاهدین ، رییس نروژی محمد را در نروژ واداشت تا او را از کار اخراج کند. علتش را خود محمد رجوی مفصلا در فیسبوکش آورده. ۴

تنها به این علت که محمد حاضر نشده بیانیه ی مجاهدین مبنی بر اینکه “ایرج مصداقی تواب زندان و مزدور نفوذی رژیم در اروپا است” را امضا کند! چون بر خلاف پرنسیب هایش است. محمد رجوی از رییس نروژی و سازمان مجاهدین به دادگاه نروژ، بدلیل تحت فشار گذاشتن او و نقض حقوقش ، شکایت کرد و دادگاه در نهایت رییس نروژی و نماینده مجاهدین را محکوم و آنها را مستلزم به پرداخت جریمه کرد!

 

اظهارات و اهداف مجاهدین چگونه توسط دیگر افراد و کانالها منتشر و تکثیر میشود؟! آنهم بدون نام بردن از “مجاهدین”!

 بیانیه ی مجاهدین که محمد رجوی فرزند مسعود رجوی حاضر به امضای آن نشده و آنرا بی پرنسیبی این فرقه خوانده، همان بیانیه ای است که “علی جوانمردی” در کانالش موسوم به “آواتودی” از آن حمایت کرد و آنرا افشای “تواب نفوذی ایرج مصداقی” نامیده بدون اینکه اسمی از مجاهدین و اینکه این بیانیه متعلق به مجاهدین است بیاورد! چراکه امروز سازمان مجاهدین(فرقه رجوی) در ایران پایگاه مردمی ندارند و علی جوانمردی هم حواسش به این مسئله هست و برای همین نامی از مجاهدین نمیاورد!علی جوانمردی آواتودی

علی جوانمردی در چند مطلب و برنامه های دیگر هم علیه مصداقی دقیقا همان جملات و اصطلاحات سازمان مجاهدین را بکار برد.

و اینگونه است که  “تواب تشنه به خون ” و ” مزدور و نفوذی” خواندن ایرج مصداقی ، تنها محدود به کانالها و اعضای آشکار مجاهدین نیست. سازمان مجاهدین با تطمیع افراد مختلف ، آنها را به صف آرایی مقابل مصداقی واداشته . البته که این افراد هرگز به همکاری خود با مجاهدین اشاره ای نمیکنند. اما وقتی همین الفاظ را بکار برده ، و یا همین اتهامات را به مصداقی میزنند اینجاست که همکاری آنها با مجاهدین خودش را نشان می دهد. برای مثال یکی از کارکنان ایران اینترنشنال در کانال پارس نیوز در یوتیوب ، بصراحت از ایرج مصداقی بعنوان عامل سپاه و کسیکه سپاه آنرا خریده نام میبرد و در مقابل، در دفاع از سازمان مجاهدین میگوید:”بسیار بعیده که عامل سپاه بین مجاهدین نفوذ کنه، پس مورد محتمل تر و البته درست تر اینه که سپاه ایرج مصداقی رو خریده!”

این جناب “آریا” از کارکنان ایران اینترنشنال ، کانالی که سابقه ی پوشش دادن همایش های مجاهدین را دارد ، حالا کانال پارس نیوز را اداره میکند و خیلی روشن به حمایت از مجاهدین پرداخته و در نهایت بی شرافتی به افرادی ساده لوح که نه دادگاه را دنبال میکنند نه حاضرند زمان بگذارند و به فایل صوتی دادگاه و روند موفقیت آمیز آن گوش دهند، به دروغ مطرح میکند ایرج مصداقی مدتی است توسط سپاه خریداری شده و برای همین دادگاه با مخاطره مواجه است! ۵

 ایشان وقتی مطرح میکند خیلی بعیده عوامل سپاه در مجاهدین نفوذ کنند، هیچ یادش نیست که همین مدتی پیش بود که یک زن و شوهر جاسوس رژیم ، نسیمه نعامی و همسرش امیر سعدونی ، زوج بمب گذار در همایش مجاهدین در پاریس ، مدتها در مناسبات مجاهدین بودند و توسط پلیس بلژیک کشف شد که با عوامل رژیم از جمله اسدالله اسدی در ارتباط بودند؟ حتی امیر سعدونی با مهدی ابریشمچی عکس هم دارد! و یا مهرداد عارفانی که خود از هواداران مجاهدین بود و در مناسباتشان فعال بود ، از دیگر همدستان اسدی از آب درآمد و هر سه نیز در بلژیک محاکمه شدند و حبس های طویل المدت گرفتند. ۶

حال عوامل مخفی مجاهدین در ژست “ژورنالیست” در کانالهایی نظیر پارس نیوز و… چنان با جدیت مطرح میکنند که عوامل سپاه امکان ندارد بین مجاهدین نفوذ کنند ، گویی سالهاست عامل رژیم از کنار اینها حتی رد هم نشده! آدم از میزان دروغگویی و بی شرافتی این عناصر و کانالهای خریداری شده توسط مجاهدین ، حیران می ماند! والا این سازمان مجاهدین است که تا کنون توضیح نداده چرا چند فقره جاسوس و مزدور رژیم و از عوامل بمب گذاری همایش مجاهدین را در مناسباتشان جای داده اند؟!

امیر سعدونی و مهدی ابریشمچی

 

امیر سعدونی مزدور رژیم در همایش مجاهدین

نسیمه نعامی در همایش مجاهدین

این چند مورد تنها نمونه ای کوچک از صدها نمونه لجن پراکنی ها و اتهام زنی های سازمانیست که خودش مزدوران و عوامل رژیم را در خود جای داده و با صرف مبالغ هنگفت ، افراد و کانالهای مختلفی را خریداری کرده تا ایرج مصداقی ، کسیکه دهها جلد کتاب و صدها مقاله ی مستند در افشاگری رژیم جمهوری اسلامی منتشر کرده را مزدور رژیم و تواب تشنه به خون و… بخوانند و علیه او بنویسند و برنامه بسازند و جای بسی تاسف که این سازمان و عواملش از ابتدای دستگیری حمید نوری سعی کردند این محکمه را با شانتاژها و رایزنی با وکلای نوری و … به شکست کشانده فقط برای اینکه نام مصداقی بعنوان عامل دستگیری نوری و کسیکه که باعث برپایی این محکمه شده ، مطرح نشود! درحالیکه اکثریت اعدامی ها و قربانیان در سال ۶۷ از اعضای مجاهدین بودند و منیره رجوی خواهر مسعود رجوی هم جزو همین قربانیان بود! تبرئه ی حمید نوری جنایتکار کشتارهای ۶۷ که شخصا در اعدامها نقش موثر داشته را به محاکمه ی او ترجیح میدهند! چنانچه مجاهدین همان ابتدای دستگیری نوری با زد و بند با اطلاعات رژیم ، فایل صوتی قاضی مقیسه ای (ناصریان) خطاب به علی رازینی را که مثلا بطور مخفیانه ضبط شده (در حالیکه ساختگیست) و میگوید حمید نوری نقشی در اعدامها نداشته را منتشر کردند و وکلای نوری از همین سند برای دفاع از او استفاده کردند، گرچه موثر واقع نشد اما این ، خود بخوبی خیانت رجوی و مجاهدین را در جریان محاکمه حمید نوری و تلاش آنها برای شکست این محکمه نشان می دهد.

 


پانویس ها:

۱) https://www.pezhvakeiran.com/maghaleh-53693.html

۲) صحبتهای نصرالله مرندی درباره ایرج مصداقی در دادگاه نوری از ساعت۲:۳۱:۰۰ به بعد https://www.youtube.com/watch?v=Oins6yq1LjU

۳) https://www.facebook.com/siamak.naderi.338/videos/1014680932667720

۴) https://www.facebook.com/100008009839484/posts/3010789052531393/?d=n

۵) https://www.youtube.com/watch?v=YkSndzmqqYk&t=84s

۶) https://news.gooya.com/2021/04/post-50360.php