PEZHVAKEIRAN.COM قلب فریده آرمان عزیز از حرکت باز ایستاد!
 

قلب فریده آرمان عزیز از حرکت باز ایستاد!

با تاسف فراوان به اطلاع می رسانیم که فریده آرمان از اعضای رهبری حزب کمونیست کارگری ایران، کمونیست محبوب و سرشناسی که ۴۲ سال از زندگی‌اش را بی وقفه برای آرمان های شریف انسانی مبارزه کرد،  و یکی از سرسخت‌ترین مدافعین حقوق زنان و کودکان و پناهندگان، امروز ۲۲ آوریل (۲ اردیبهشت ۱۴۰۰) پس از هشت سال و نیم جدال بی امان با بیماری سرطان در سن ۶۴ سالگی در شهر مالمو سوئد چشم از جهان فروبست.
 
فریده آرمان نماد بارزی از انسانیت،عشق، صداقت، فداکاری شهامت و سرسختی در زندگی و درمبارزه برای سعادت انسانها بود. او به رود جاری خروشان آزادی و برابری و جنبش وسیع رهایی از قید ستم و استثمار و به خانواده بزرگ انسانیت تعلق داشت و از همان زمان کودکی که در یک خانواده کارگری بزرگ شد عواطف قوی انسانی اش برجستگی خاصی داشت.
 
فریده در سالهای طولانی زندگیش در کشور سوئد به صدای زنان و کودکانی تبدیل شد که در محیط خانواده مورد خشونت قرار گرفته بودند و دریچه ای از نور را به زندگی آنها گشود. تلاشهایی که بارها از سوی جامعه سوئد مورد تقدیر قرار گرفت و جوایزی را نیز نصیب وی ساخت. او ناممکن ها را ممکن می کرد و در دل سیاهی ها درهای امید را به روی دیگران می گشود. او الهام بخش دیگران برای یک زندگی شایسته‌ انسان بود.
 
جمهوری اسلامی در سال ۶۲ همسر اولش مهدی میرشاهزاده را اعدام کرد و همسر دومش غلام کشاورز را، در سال ۱۹۸۹ در مقابل چشمان او در قبرس ترور کرد اما فریده مانند کوهی استوار ایستاد و خشم و نفرتش علیه جمهوری اسلامی را به شور مبارزه علیه این حکومت و نظام سیاه سرمایه داری تبدیل کرد. عشق به زندگی، عشق به کودکان، عشق به طبیعت، عشق به انسانها و عشق به مبارزه و حزبش همواره در او می‌درخشید. هر جا بود محبت بی دریغ دوستان و اطرافیانش را بخود جذب می‌کرد و دوستان و اطرافیانش همیشه طعم محبت‌های مخلصانه‌اش را چشیده اند. انسان بزرگی که شور زندگی در او موج می‌زد، کسی که عاشقانه برای رهایی انسانها مبارزه می‌کرد، کسی که با صلابت و استوار در مقابل دشمنان مردم  و سختی‌ها می‌ایستاد، کسی که سازمان دهنده دهها اعتراض و آکسیون علیه جمهوری اسلامی و اجحاف و بی عدالتی بود، کسی که درسخت ترین شرایط خنده از لبانش نمی افتاد و به همنوعشان خالصانه مهر و عشق می ورزید. 
 
یکی از میراث‌های سیاسی فریده آرمان ثبت روز ۲۷ دسامبر به عنوان روز جهانی مبارزه علیه حجاب اجباری است که بنا به پیشنهاد و ابتکار وی تعیین گردید.
 
حزب کمونیست کارگری ایران درگذشت فریده آرمان عزیز را به همه اعضای خانواده وی پری، امید، اسحاق، آرش و کاوه، به همه اعضا و دوستداران حزب، به مردم آزادیخواه ایران و به زنان و کودکانی که فریده آرمان برای بهتر کردن زندگی شان در سوئد تلاش کرد و به همه یاران و دوستانش از صمیم قلب تسلیت می گوید.
 
درگذشت فریده آرمان برای تمام کسانی که او را می‌شناسند یک رویداد تلخ و دردناک است و جایش همیشه در قلب همه ما خالیست. او یکی از ستون های حزب کمونیست کارگری بود و مرگ او ضایعه بزرگی برای حزب و جنبش رهائی‌بخش و سوسیالیستی است. فریده از میان ما رفت اما زندگی پربار و زیبای وی سرمشق و منبع الهامی برای همه ما در زندگی و مبارزه خواهد بود. یاد فریده آرمان همیشه عزیز و گرامی خواهد ماند!
 
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۲ آوریل ۲۰۲۱، ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

منبع:پژواک ایران