PEZHVAKEIRAN.COM نوروز که فاجعه آفریدید؛ لااقل با کلمه قرنطینه کهیر نزنید!
 

نوروز که فاجعه آفریدید؛ لااقل با کلمه قرنطینه کهیر نزنید!
«همیاران کرونا» در ستاد ملی مبارزه با کرونا: 

این که با عدم اعمال محدودیت در ایام نوروز، این فاجعه سرخ را در کشور رقم زدید، حساب و کتابش بماند برای بعد و ای بسا روز جزا؛ لااقل گناه تان را با اهمال جدید و منتفی کردن قرنطینه موقت، سنگین تر نکنید.  این هایی که هر روز بر اثر کرونا می میرند، عدد نیستند، آدم اند. درکش سخت است؟!
 
عصرایران؛ جعفر محمدی- وضعیت کرونایی ایران در روز ۲۵ اسفند، زرد بود و تعداد مبتلایان و فوتی ها، رو به نزول.
تنها سه هفته لازم بود تا ایران، سرتاسر دچار وضعیت قرمز شود و تهران، به تعبیر دکتر مینو محرز، "سیاه".
تعداد فوتی ها نیز ناگهان چند برابر و سه رقمی شد تا وحشتی عمیق سراسر ایران را فرا بگیرد.
 
 
اما چه کسانی مسبب این قتل عام هستند؟
وزارت بهداشت و کارشناسان بهداشتی که از همان ابتدا خواستار محدودیت های کرونایی بودند ولی گویا در ستاد ملی مبارزه با کرونا، افرادی با این توهم که پیک جدیدی  شکل نخواهد گرفت، با اعمال محدودیت ها مخالفت کردند و گویا زورشان هم بیشتر بود، بدان حد که بهداشتی ها حتی جرات نمی کنند اسامی مخالفان را اعلام کنند!
 
من، این گروه مجهول را که در ستاد ملی مبارزه با کرونا با نظرات کارشناسان مخالفت می کنند، "همیاران کرونا" می خوانم. این گروه نه تنها مانع از محدودیت های نوروزی نشد و به قول دکتر حریرچی - معاون کل وزارت بهداشت - باعث شد که فرصت طلایی نوروز برای کنترل کرونا از دست برود، الان هم دست بردار نیست و برغم درخواست افرادی مانند دکتر زالی فرمانده ستاد مبارزه با کرونای تهران، دکتر محرز، برخی اعضای شورای شهر و بسیاری از متخصصین و دلسوزان، مانع از قرنطینه دست‌کم یک هفته ای شهرهای قرمز است. گو این که قرنطینه برایشان خط قرمز است و با اسمش هم کهیر می زنند!
 
روز گذشته نیز ساعاتی بعد از آن که خبرگزاری رسمی دولت - ایرنا - اطلاعیه ای از طرف معاونت بهداشت وزارت بهداشت منتشر کرد که بر لزوم تعطیلی دو هفته ای کشور تاکید داشت، شاهد تکذیب عجیب آن بودیم و این گمانه تقویت شد که ای بسا این معاونت تخصصی، تحت فشار سیاسیون و همان "همیاران کرونا" از اطلاعیه خود عقب نشینی کرده است.
 
جالب است که در تهران، فرماندهی مقابله با کرونا را به دست فرد متخصصی به نام دکتر زالی می دهند و بعد از این که فرمانده می گوید چاره ای جز قرنطینه تهران نیست، جناب استاندار می گوید قرنطینه منتفی است!
 
واقعا معلوم نیست دکتر زالی را سر کار گذاشته اند، ملت را مسخره کرده اند یا اساسا متوجه عمق فاجعه هستند یا خیر؟
اگر او فرمانده مبارزه با کروناست، پس سیاسیون و دیگران چه می گویند؟ اگر هم قرار است درباره کرونا، غیر متخصصین و سیاسیون نظر دهند چرا وزارت بهداشت و پزشکان را وسط معرکه آورده اند؟ خودشان ببرند و بدوزند و ملت هم که با شیب تندی در حال مردن هستند!
 
در این یکی دو روز، بسیاری از کارشناسان هشدار دادند که با ادامه روند کنونی، شاهد مرگ ۶۰۰ نفر  در روز هم خواهیم بود.
آیا حفظ جان صدها و بلکه هزاران نفر (که همین خرداد ماه و در آستانه انتخابات، "مردم شریف" خواهند شد)، نمی ارزد که چند روزی قرنطینه کنند تا بلکه روند شیوع و مرگ و میر کاهش یابد؟
 
اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا!
 
بدانید که با یک قرنطینه معقول مانند آنچه در اروپا نیز اعمال می شود، نه اقتصاد مشعشع کشور از رقبای بین المللی اش عقب می ماند، نه جامعه دچار فروپاشی می شود و نه حتی صدمه‌ای به دوستان حوثی در یمن وارد می شود و نه هیچ فاجعه دیگری رخ می دهد، 
 
با قرنطینه چند روزه،  کرونا از بین نمی رود ولی روند آسانسوری آن کُند می شود، افراد کمتری مبتلا می شوند، بیمارستان ها فرو نمی پاشند و انسان های کمتری می میرند.
 
این که با عدم اعمال محدودیت در ایام نوروز، این فاجعه سرخ را در کشور رقم زدید، حساب و کتابش بماند برای بعد و ای بسا روز جزا؛ لااقل گناه تان را با اهمال جدید و منتفی کردن قرنطینه موقت، سنگین تر نکنید. 
این هایی که هر روز بر اثر کرونا می میرند، عدد نیستند، آدم اند. درکش سخت است؟!

منبع:عصر ایران