خانواده نوید افکاری: چه اتفاقی برای وحید و حبیب افتاده که نمی‌گذارند با آنها ملاقات کنیم

منابع نزدیک به خانواده نوید افکاری می‌گویند مسئولان زندان عادل‌آباد اجازه نداده‌اند، وحید و حبیب، دو برادر زندانی نوید با خانواده ملاقات کنند.
یک منبع نزدیک به این خانواده در گفت‌وگو با ایران اینترنشنال گفت که خانواده نوید افکاری، دو روز پیش، یکشنبه ۱۹ بهمن، علی‌رغم قرار قبلی موفق به ملاقات با وحید و حبیب نشده‌اند و «به دروغ به پدر و مادر بچه‌ها گفته‌اند، حبیب و وحید خودشان نمی‌خواهند با شما ملاقات کنند. هرچقدر هم پدر و مادر نوید اصرار کرده‌اند، فایده‌ای نداشته و آن‌ها را به سالن ملاقات راه نداده‌اند.»

بنابر همین خبر، خانواده و وکلای این دو برادر زندانی، روز دوشنبه بیستم بهمن ماه دوباره به زندان عادل‌آباد مراجعه کرده‌اند و از مسئولان زندان خواسته‌اند اجازه دهند وحید و حبیب را ببینند تا از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل کنند اما مسئولان زندان دوباره به بهانه عدم تمایل این دو برادر برای دیدار با خانواده، مانع ملاقات آن‌‌ها شده‌اند.

نوید افکاری، از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های مرداد ۹۷، در بیست و دوم شهریور ماه و با وجود اعتراضات گسترده به صدور حکم اعدام، از سوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی اعدام شد. دو دو برادر نوید،  حبیب و وحید افکاری نیز از نیمه شهریور ماه همزمان با او به انفرادی منتقل شدند و مقام‌های قضایی و زندان همچنان مانع از ملاقات خانواده افکاری با دو فرزند زندانی‌شان می‌شوند.

به گفته منبع نزدیک به خانواده افکاری، مسئولان زندان و دادستانی شیراز مسئول پرونده برادران افکاری، حاضر به پاسخگویی به خانواده نوید و ملاقات با آن‌ها نیستند. این منبع گفت: «پدر و مادر وحید و حبیب از این‌که مسئولان زندان و دادستانی از ملاقات با آنان فراری هستند و هیچ توضیحی درباره قطع ملاقات‌های کابینی با وحید و حبیب نمی‌دهند، به شدت نگران شده‌اند. آن‌ها می‌ترسند مسئولان زندان بلایی سر بچه‌ها آورده باشند.»

در پی مراجعه وکلای خانواده افکاری به دادسرا برای پیگیری موضوع، به آن‌ها هم تنها گفته شده مشکلی پیش نیامده است و در روزهای آینده می‌توانند برای پیگیری موضوع دوباره مراجعه کنند.

به گفته این منبع، در چند ماه گذشته همه ملاقات‌های برادران افکاری با خانواده کابینی بوده و همیشه هم در زمانی غیر از زمان معمول ملاقات زندان انجام شده است ولی هنوز مشخص نیست چرا در دو روز گذشته به ‌آن‌ها اجازه ملاقات داده نشده است.

این منبع نزدیک به خانواده افکاری گفت که «در این پنج ماه که از اعدام نوید می‌گذرد، بچه‌ها امکان تماس تلفنی با خانواده را نداشته‌اند و اگرچه از بندهای انفرادی زیرزمین به یک بخش دیگر منتقل شده‌اند، اما هنوز در انفرادی هستند و همین ملاقات‌های کابینی، تقریبا هر دو هفته یک‌بار، تنها راه ارتباط آن‌ها با خانواده است.»

خانواده افکاری گفته‌اند این ادعا که وحید و حبیب از ملاقات خودداری می‌کنند، بهانه‌ای است که پیشتر هم از مقامات زندان شنیده‌اند و «تا دو هفته پس از اعدام نوید هم به خانواده آن‌ها، اجازه ملاقات داده نشد تا آثار ضرب و شتم از روی بدن بچه‌ها پاک شود و همان زمان هم می‌گفتند بچه‌ها خودشان نمی‌خواهند ملاقات کنند.»

منبع:ایران اینترنشنال