یک معلم به‌اتهام «توهین» به وزیر آموزش و پرورش به ۴۵ ضربه شلاق محکوم شد

رضا نهضت، معلم و فعال صنفی

رضا نهضت، معلم و فعال صنفی
 

بر اساس تصویری که از رأی دادگاه رضا نهضت، یکی از معلمان تهران، منتشر شده، او با شکایت وزیر آموزش و پرورش و یکی از معاونانش، در دادگاه کیفری کارکنان دولت به تحمل ۴۵ ضربه شلاق به اتهام «توهین به مقامات در یک کانال تلگرامی» محکوم شده است.

بر اساس این حکم که نوزدهم مهر صادر و پایگاه خبری «عصر ایران» آن را منتشر کرده، آقای نهضت با شکایت محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، و ترکمن الله‌یار، معاون وزیر، به اتهام توهین به این دو نفر از طریق نشر و بازنشر مطالب طنزآمیز درباره آن‌ها در کانال تلگرامی خود به ۵۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

رضا نهضت پیش از این در اردیبهشت ماه اعلام کرده بود که اتهامات اولیه‌اش «نشر اکاذیب، توهین و افترا» بوده، اما دادسرای فرهنگ و رسانه موارد نشر اکاذیب و افترا را رد کرد و برای رسیدگی به اتهام «توهین» پرونده‌اش را به دادسرای کارکنان دولت ارجاع داد.

صدور حکم شلاق برای این معلم با واکنش بسیاری از معلمان از سراسر ایران در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده و در ابراز همدردی با آقای نهضت، آمادگی خود را برای تحمل ضربات شلاق او اعلام کرده‌اند.

بر اساس حکم دادگاه، محکومیت صادرشده برای رضا نهضت طی ۲۰ روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران است.

 

منبع:رادیو فردا