محکومیت هشت معترض آبان در شیراز به ۳۰ سال حبس

استان‌وایر- هشت نفر از معترضان آبان ماه سال ۱۳۹۸ در شیراز در مجموع به ۳۰ سال حبس تعزیری، تحمل ۲۹۶ ضربه شلاق و پرداخت ۸۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شیراز به ریاست محمدمهدی محمودی این احکام را صادر کرده است.

هویت متهمان رضا عابدی مزنگی، علی‌اصغر غدیری، شایان اعظم، شایان شهریور، علی‌اصغر رحمانی، عباس غلامی، علی لطفی شوریجه و علی علیخانی اعلام شده است.

اتهام این افراد هم «اخلال در نظم و آسایش عمومی و مشارکت در تخریب اموال دولتی مورد استفاده عمومی» است.

این احکام پس از اعتراض متهمان به دادگاه تجدیدنظر استان فارس ارجاع و تاکنون احکام حبس تعزیری علی علیخانی و علی لطفی شوریجه ابلاغ و این ۲ نفر در حال تحمل حبس تعزیری خود هستند.

همچنین شایان اعظم شاملو فقط به پرداخت ۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده بود که پس از ابلاغ حکم دادگاه بدوی و اعلام تسلیم به رای، مبلغ جریمه را پرداخت کرد.

علی علیخانی، علی لطفی شوریجه، شایان و رضا عابدی به اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی» هر یک به تحمل ۱ حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌اند.

محکومیت ۷ متهم از مجموع ۸ نفر این پرونده علاوه بر شلاق و حبس تعزیری، پرداخت هریک ۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت است.

علی علیخانی و علی لطفی شوریجه همچنین «به اتهام مشارکت در تخریب عمدی اموال دولتی عمومی» هریک به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

علی‌اصغر رحمانی و عباس غلامی هم با «با در نظر گرفتن سن آنها که زیر ۱۸ سال است با اتهام مشارکت در تخریب عمدی اموال دولتی عمومی هر یک به تحمل ۳ سال حبس تعزیری در کانون اصلاح و تربیت واقع در مجاورت زندان عادل آباد شیراز محکوم شدند.»

یک منبع مطلع گفته دادگاه تجدید‌نظر حکم صادره علیه علی علیخانی و علی لطفی شوریجه را عینا تائید و این افراد مرداد ماه سالجاری برای تحمل حبس تعزیری راهی زندان عادل آباد شده‌اند.

این منبع افزوده «پرونده علی اصغر رحمانی و عباس غلامی کماکان در شعبه دادگاه تجدیدنظر استان فارس ارجاع شده و تاکنون حکم قطعی آنها صادر نشده است.»

منبع:استان وایر