صدور حکم زندان ۴۶۸ ضربه شلاق برای ۶ نوجوان بازداشتی

شش نفر از نوجوانان بازداشتی در جریان اعتراضات سراسری آبان در شیراز، طی اسفندماه سال گذشته، توسط دادگاه کیفری لیت شهر محاکمه و مجموعا به ۶ ماه حبس، ۴۶۸ ضربه شلاق، جزای نقدی و احکام جایگزین حبس شامل خدمات عمومی رایگان محکوم شدند.

مرکز حامیان حقوق بشر سه‌شنبه ۱۹ فروردین، اسامی این نوجوانان را محمدرضا حیدری، امیر باوی، جبار فیوجی، علی اکبرنژاد، رضا اکبرنژاد و سالار فیوجی اعلام و تاکید کرد که جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این چهار نوجوان بدون حضور وکلایشان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، محمدرضا حیدری به اتهام «اجتماع و تبانی» به ۴۰۰ ساعت خدمات عمومی رایگان در شهرداری منطقه ۱۰ شیراز محکوم شد.

جبار فیوجی نیز به اتهام «اخلال در نظم» به ۳ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق، و برای اتهام «شرب خمر» نیز به ۸۰ ضربه شلاق محکوم شد که حکم صادره به مدت دو سال به حالت تعلیق در آمده است.

همچنین علی اکبرنژاد به اتهام «شرب خمر» به ۸۰ ضربه شلاق و برای اتهام «اخلال در نظم» به ۳ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده که این حکم نیز تعلیقی است.

رضا اکبرنژاد و سالار فیوجی دو متهم دیگر نیز هرکدام به ۵۰۰ هزار تومان جزای نقدی برای اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی» و برای اتهام «شرب خمر» نیز به ۸۰ ضربه شلاق محکوم شده‌اند.

منبع:پژواک ایران