PEZHVAKEIRAN.COM جان تمامی زندانیان و زندانیان سیاسی و بازداشت شدگان آبانماه در خطر است
 

جان تمامی زندانیان و زندانیان سیاسی و بازداشت شدگان آبانماه در خطر است

با گسترش انفجاری ویروس کرونا که در پی مخفی نمودن آن توسط حکومتیان و گریز از شکست مطلق انتخاباتی از کنترل خارج شده است, جان تمامی زندانیان کشورمان و هزاران زندانی سیاسی و عقیدتی و بازداشت شدگان خیزش آبانماه 98 در خطر است. این شرایط اضطراری موجب وحشت عمومی در سراسر کشورمان شده است. آمار و ارقام قربانیان این ویروس در هاله ای از ابهام و دروغگویی از سوی حکومتیان قرار گرفته و تنها گوشه ای از آن توسط رسانه های مردمی عنوان میشود.این در حالی است که هر روزه بر تعداد آنها بشدت افزوده میشود و قربانیان بیشتری را بکام مرگ میفرستد. سودجویی وابستگان حکومتی و آنها که شئون انسانی پایبند نیستند, بر ابعاد این فاجعه انسانی افزوده است.

تمامی زندانیان کشور هم اکنون در شرایط بسیار غیرقابل تحمل و خطرناکی قرار دارند که میتواند شیوع این بیماری را در ابعاد نجومی در برگیرد و قطعا آمار دهشتناکی از مبتلایان در زندانهای سراسر کشورعرضه کند. باز هم بر اساس اخبار و گزارشات هزاران زندانی موقتا از سوی حکومتیان ازاد شده اند اما از وضعیت زندانیان سیاسی و بازداشت شدگان اعتراضات آبانماه علاوه  بر تحمل سخت ترین شرایط تحت شکنجه های گوناگون هستند اطلاعی نیست.

ما فعالین سیاسی, اجتماعی و فرهنگی ضمن محکوم کردن سیاستهای ضد بشری جمهوری اسلامی از تمامی نهادهای مدافع حقوق بشر و مدافعان حقوق زندانیان سیاسی میخواهیم تا با محکوم نمودن استبداد حاکم, اعتراض خود را اعلام نموده و خواستار رهایی تمامی زندانیان از این شرایط مرگ آور زندانها و همچنین ازادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی عقیدتی در ایران باشند.

رونوشت به نهادهای حقوق بشری

امنستی بین الملل

گزارشگران

4.3.2020

www.gozareshgar.com

gozareshgar1001@yahoo.de

 

منبع:پژواک ایران