PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / Friday 29th March 2024

۳۸ سال اتش به اختیار، ۳۸ سال داعش
حمیدرضا قضاوی


 

در روزهای اخیر رسانه های فارسی زبان خارج از کشور بگونه ای اقدام به انتشار خبر"اتش باختیار" نمودند که گویا اتفاقی غیر منتظره و جدید است. شاید فراموش کرده اند قتلهای زنجیره ای، قتلهای محفلی، سوزاندن صورت و بدن دختران بیگناه، تصادفات ساختگی، ربودن و ترورهای 38 ساله مخالفین، دگراندیشان و خانواده های زندانیان که باستناد یک فتوای ساده "فقیهان درسایه" و توسط زمینخواران واختلاسگران بسیجی ذوب در ولایت انجام شده است. آیا این جنایات که با اطلاع کامل و موافقت شورای امنیت ملی کشور، "رییس جمهور امید"،انجام شده چیزی جز "آتش باختیار" است؟ آیا قتل عام هزاران جوان بیگناه دهه 60 (همچون برادر کوچک شهید محمد جهان آرا، دستگیری سال ۶۰، حکم ۱۰ سال زندان، اعدام بدون دلیل سال ۶۷)، مثله کردن کودکان (شهید حاجی زاده و فرزند 10 ساله اش)، تجاوز به زنان و مردان در زندانها، زنده سوزاندن زندانیان دهه ۶۰، شکنجه های قرون وسطایی، قطع نخاع کردن زندانیان، پرتاب مردم از ساختمانهای بلند، هدف قرار دادن آنها در داخل منزل توسط تک تیراندازان (در اعتراضات 88، حسین همدانی، فرمانده سابق سپاه تهران می‌گوید، دستکم ۸۳۰ نفر در اعتراضات پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ قطع نخاع شده‌اند)، اعدام تمام مردان یک روستا (همچون فرعون در از بین بردن فرزندان ذکور بنی اسراییل)، هدف قرار دادن کولبران زحمتکش توسط تک تیراندازان سپاه، ربودن و سربه نیست کردن جوانان (شهید زینالی) و هزاران موردی که شاید داعش هنوز مرتکب آن جنایات نشده باشد. جنجال و تبلیغات فراوان برای القای دعوای بین رهبر و رییس جمهور، و ربط دادن بین کسی که سالها واقف و مجری جنایات بوده و اولین رییس جمهور منتخب کشور، فقط و فقط عوامفریبی، با هدف سرگرم کردن مردم و انحراف افکار عمومی از دزدیهای کلان در مراکز مالی اعتبادی حوزه های علمیه، مداحان و نظامیان میباشد. جنگ بین خامنه ای و روحانی همان زورآزمایی روسیه و انگلیس است برای سهم بیشتر در رهبری جدید. مطمئنا در آینده بسیار نزدیک مردم ساده لوح و فراموشکار ایران شاهد دعوت رییس جمهور امید به وحدت و آرزوی موفقیت رهبر برای دولت میباشد  تا دوره بعدی انتخابات!

برخلاف هیاهو و جشنهای ظاهری اصلاح طلبان برای فریب مردم مبنی بر پیروزی در انتخابات و غلبه بر کاندیدای رهبر و شکست اصولگرایان، حقیقت اینست که پیروز اصلی همچون سایر سیرکهای انتخاباتی گذشته خامنه ای و اصولگرایان بودند چرا که نقش اصلاح طلبان در ایران فقط و فقط  بعنوان سوپاپ اطمینان و داغ کردن تنور انتخابات و افزایش مشارکت مردم است که خود کاملا بدان واقفند. تمام مراحل انتخابات براساس برنامه ریزی و سناریوی از پیش نوشته شده مغز متفکر شیادی حوزه های علمیه و سپاه انجام میشود. با اطمینان میتوان گفت افرادی مثل احمدی نژا د و رییسی از جمله منتخبین دوره های آینده بوده چرا که روحانی هنوز توان فریب و کنترل عوام را از دست نداده است. حتی اگر احتمالا شرایط بسیار بحرانی شده و باصطلاح  کارد به استخوان نظام برسد، محصورین اصلاح طلب نیز ازاد و بعنوان کاندید معرفی میشوند، چرا که بقول رییس جمهور اصلاح طلب اسبق "هدف اصلی، حفظ نظام است بهر وسیله ای". البته این انتخابات پیروزی مضاعفی برای رهبری داشت، چرا که با چراغ سبز او و همکاری  روحانی اخبار قتل عام دهه 60 احیا و از زبان بالاترین مقام اجرایی کشور تایید، و بسیار هوشمندانه باعث بیحرمتی رییسی بعنوان رقیب اصلی فرزندش در جانشینی خود شد. در باب جشنهای پیروزی انتخابات ذکر این نکته ظریف ضروریست که شاید شادی و سرخوشی زیاد منجر به خودزنی شود ولی اینکه بدنبال خودزنی کسی شادی و پایکوبی نماید خلاف عقل سلیم است. مثل اینان مثل روسپیانی ست که برای انتقام از یکی از شرکای جنسی، زمان طولانی تری با سایر شرکا میگذرانند و سرخوش از انتقام و پیروزی خود، ولی نمیداند که نتیجه همپیالگی با تمام شرکا چیزی جز نابودی خود نیست.

در انتخابات ایران:

هیچگاه آمار مستند دولتی از تعداد واجدین شرایط رای دادن و میزان مشارکت مردم خصوصا در شهرستانها ارایه نمیشود. مسولین چنان مشغول آمارسازیهای کاذب هستند که برای مثال در این دوره تعداد واجدین رأی دادن کمتر از سال ۹۴ اعلام شد.هیچ آماری از تعداد آرای باطله یا سفید اعلام نمیشود. چندین برابر تعداد واجدین شرایط تعرفه چاپ میشود (امسال 200 میلیون تعرفه).اتوبوسهای بین شهری در روز انتخابات توسط اشخاص حقیقی و حقوقی وابسته به سپاه، بسیج و حوزه های علمیه از قبل رزرو و مشغول نقل و انتقال افراد معلوم الحال بین حوزه های انتخاباتی هستند. نتیجه انتخابات در کشوری که بنا به آمار دولت قبل بیش از ۱۴ میلیون شناسنامه و کارت ملی جعلی شناسایی شده دارد، از قبل مشخص است. شاید تنها ثمره این انتخابات آشکار شدن روابط پنهان برخی وبسایتها با نظام ولایت فقیه است که برخلاف هیاهو و سیاه بازی ظاهری، در حول و حوش انتخابات از ورود و گردش "مقالات چاپ شده مخالفین در سایتهای دیگر”، به وبسایت خود جلوگیری میکنند لبته به بهانه رای منفی سایر کابران!.سایتهایی که ظاهرا با رای افراد عضو و در حقیقت با نظر مسول سایت کنترل میشود

 

متاسفانه 38 سال انتخابات در ایران نتیجه ای جز فقر و سیاه روزی مردم، بیکاری و اعتیاد روزافزون جوانان، نابودی کشور دزدی و غارت بیشتر بیت المال و ثروتهای نجومی مسولین نظام نداشته است.  فقط در روزهایی که عده ای سرخوش از باصطلاح پیروزی، به جشن و شادی مشغول بودند، چند کارخانه مهم از جمله کارخانه روغن نباتی قو تعطیل و زندگی بسیاری از مردم نابود و تنها سرمایه های آنها در  موسسات مالی اعتباری مورد تایید دولت، وابسته به سپاه، بسیج و حوزه های علمیه، به تاراج رفت. و این نه  روش جدیدی در غارت بیت المال است بلکه از 38 سال پیش شروع و با این نظام ادامه خواهد داشت. چگونه میتوان سرمایه ناچیز مادر گریانی را غارت کرد که توان درمان کودک بستریش را ندارد. این اوج وقاحت فقیهان است، چرا که حوزویان و مداحان کاملا واقفند که تجارت خرافات تنها با گسترش فقر بیکاری، اعتیاد، بیماری و بیسوادی عوام امکان پذیر است.

مشاهده ضجه ها و ناله های مالباختگان موسسات مالی اعتباری مورد تایید بانک مرکزی باعث شد فجایع مشابه دهه 80 و دزدی سرمایه های مردم اصفهان توسط وابستگان بیت فقیهان و نظامیان تداعی شود. پس از بیش از یکسال از اعلام ورشکستگی دهها موسسه مالی و قرض الحسنه، تصمیم  دولت برآن شد تا اصل پول مردم پس از کسر سودهای دریافتی پرداخت شود البته بشکل ماهیانه 3 هزار تا 12 هزار تومان! اخبار رسمی رسانه های دولتی حکایت از فوت ۲ نفر در اثر سکته قلبی و یکنفر در اثر ضربه مغزی و صدها نفر مجروح بدنبال حمله لباس شخصیها و نیروی انتظامی بود.

برای درک وضعیت اسفبار کشور مروری بر مقاله آزموده را آزمودن خطاست، انتخابات، عوام و سیلی ولی امر توصیه میشود.

دلایل قاطع بیانگر این حقیقت تلخ است که حمله تروریستی تهران همچون سایر جنایات این رژیم در 38 سال گذشته، ازجمله بمب گذاری تروریستی در حرم امام رضا، باسم گروههای مخالف، در حقیقت توسط حکومت برنامه ریزی و بعنوان بهانه ای برای ایجاد رعب و وحشت و سرکوب بیشتر و اعدام مردم بیگناه انجام شده است.

نکته مهم اینست که محوطه وسیع چمن اطراف مجلس قبل از ورود به ساختمان اداری آن، و خیابانهای اطراف شدیدا تحت  کنترل نیروهای امنیتی بوده بطوری که هر فرد غریبه ای با ورود بان محوطه سریعا متوقف، تفتیش و بازجویی میشود. مهمتر اینکه مغازه ها و بیمارستان اطراف توسط نیروهای خودی بسیجی اداره شده و مشتریان تکراری روزانه خود را سرویس میدهند. وجود دوربینهای مداربسته، واکسیها و دستفروشهای متعدد بسیجی نیز در کنترل کامل منطقه نقش مهمی دارد. چگونه ممکن است چند نفر منتسب به به گروهی در افول کلمل قدرت، با اسلحه و مهمات جنگی از تمام این موانع گذشته و بداخل ساختمان مجلس رخنه کنند وقتی که بنا بقول قربانیان، مردم عادی قبل از ورود در چند مرحله تفتیش و حتی خودکار آنها ضبط میشود؟

شواهد 38 ساله نشان از تلاش و تخصص این حکومت در ایجاد ویا کنترل تدریجی هسته مرکزی گروههای تروریستی و هدایت آنها در مسیر اهداف حکومت با پرداختهای کلان مالی و اسلحه دارد.

دلایل منطقی حاکی از آنست که هسته اصلی فرماندهی و تصمیمگیری داعش تحت مدیریت حکومت ایران بوده و با اطمینان از ثبات حکومت فعلی سوریه، داعش خودبخود محو میشود، چنانچه اخیرا روسیه مرگ البغدادی را اعلام نموده است. ذکر این مطلب ضروریست که  داعش بهترین و مهمترین مدافع برای جنایتکاری چون اسد بوده و از علل مهمی که رژیم ایران توانسته دنیا و سران کشورهای غربی را با فریب برای ادامه حکومت سوریه متقاعد سازد، مقایسه جنایات داعش با اسد است که بسیار شنیع تر، وحشتناکتر و وحشیانه تر بوده و مشمول مسلمان و غیر مسلمان بالاخص مسیحیان! و دنیا را از جانشینی جنایتکارتر از اسد میترسانند. نکته مهم دیگر اینکه، یکی از مهمترین و تروتمندترین شهرهای نفت خیزعراق، همجوار با مرز سوریه، براحتی، بدون مقاومت و شلیک حتی یک گلوله در اختیار داعش قرار گرفته و همزمان با تسهیل انتقال جهادیان متعصب از قفقاز و کشورهای شوروی سابق به عراق و سوریه، خطر بالقوه آنها از حکومت روسیه دفع شد. همچنین، داعش بهترین گزینه برای قتل عام قبیله ها و افراد مهمی است که ارتش عراق یا سوریه بعلت “اتهام جنایت جنگی” قادر بانجام آن نیست، به بیان حکومت ایران، دفع شر با شر!

مطمئنا دستورانجام عملیات تروریستی به داعش در تهران، بهترین بهانه برای ممنوعیت گردهمایی مقابل مجلس و انجام اولین پرتاپ موشکهای بالستیک بدون اعتراض و محکومیت جهانی بود. هدف چنین حمله تروریستی دولتی به مردم بیگناه در تهران ، مظلوم نمایی جهانی بعنوان قربانی تروریست و ایجاد فضای ترس و وحشت در مردم جهت پایان دادن به تجمعات اعتراضی روبه افزایش کارگران، معلمان، بازنشستگان، پرستاران، دانشجویان، مالباختگان و خیل عظیم مردم مستاصل یست که برای احقاق حقوق پایمال شده خود پس از رانده شدن از بیعدالتخانه قوه قضاییه و دستگاههای اجرایی با ناامیدی، دادخواهی به  نمایندگان برده و در مقابل مجلس تجمع میکنند. حکومت به همه اهداف خود نایل شد.

احتمال انجام عملیات تروریستی توسط داعش در ایران بهمان اندازه احتمال عملیات توسط جهادیان چچن و بالتیک در کشور همسایشان روسیه میباشد.

نکته اینجاست که عملیاتهای تروریستی داعش هدفمند و زمانی بوده است که اولا به نحوی منافع رژیم ایران یا اسد تهدید شده است، برای مثال همزمان با کنفرانسهای قدرتهای جهانی برای انتخاب جانشینی اسد کنفرانسهای هسته ای ایران، یا گردهماییهای مخالفین رژیم در خارج از کشور. دوما، حملات داعش جهت حمایت از سیاستمداران مورد تایید رژیم ایران یا روسیه بوده است. (چند روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه برای حمایت از کاندیدای حامی پوتین و یا قبل از انتخابات مجلس انگلستان برای شکست نخست وزیر کنونی که ظاهرا با سفر به عربستان موضع خود در خاورمیانه را مشخص کرد، و در مقابل، حمایت از رییس حزب کارگران انگلستان که با دریافت مبالغ کلان، از مشتریان برنامه های شبکه تلویزیونی پرس تی وی میباشد).

بهرحال داعش یعنی جنایت بر اساس دستورات شریعت، که در قرون وسطی توسط فقیهان مسیجی بمدت 14 قرن اجرا شد و در قرن 21 توسط فقیهان مسلمان در حال اجراست. هسته اصلی داعشیان، فقیهان تاجر دین و مذهبند، غرق در ثروت و فساد و واقف به عوامقریبی خود. و پیروان نادان آنان، عوام ساده لوح خرافه پرست، در حال قتل عام مردم بیگناه بامید واهی رفتن به بهشت. رهبرانی که خود و بستگانشان در رفاه و اسایش درکشورهایی به عیش و نوش مشغولند که پیروانشان را به جنگ و کشتار مردم بیگناه همان کشورها تشویق میکنند. (رجوع به مقاله ولایت فقیه قرن ۲۱ تجربه ای تلخ تر از ولایت پاپ در قرون وسطی). نمیتوان انکار کرد که عملکرد غلط کشورهای غربی در همکاری و حمایت از کشورهای حامی تروریست عامل مهم گسترش تروریست میباشد. وقتی سیاستمداران زن اروپایی در مقابل دوربین با چادر و مقنعه و در خفا و شب نشینی بدون حجاب با حامیان مذهبی تروریست وعاملان قتل عام مردم بیگناه ایران همپیاله میشوند، شعارهای پوچ ازادی و دمکراسی و ازادی آنها چیزی نیست جز کسب منافع مالی، فریب مردم و گسترش جنایت.

 

متاسفانه خبرهای برخی بمب گذاریها دراماکن و شهرهای شیعه نشین عراق توسط  وابستگان به سپاه قدس از سالها پیش نقل مجالس بوده است. آخرین آنها شامگاه جمعه هفته پیش، با دستگیری پنج ایرانی وابسته به سپاه قدس بهمراه مواد انفجاری و تجهیزات انفجار از  راه دور در نزدیکی محل انفجار منطقه العباسیه شرقی کربلا توسط  واحدعملیات بازرسی نیروهای امنیت داخلی عراق و انتقال آنها به مقر اطلاعات کربلا برای بازجویی میباشد. لیکن دقایقی بعد ده‌ها تن از نیروهای شبه‌نظامی "لواء علی اکبر" و "سازمان بدر" که از سوی سپاه قدس حمایت و پشتیبانی می‌شوند، مقر اطلاعات کربلاء را محاصره، با زور اسلحه وارد و دستگیرشدگان و رئیس اداره اطلاعات بغداد را با خود میبرند! معاون شیعه ریاست جمهوری عراق اخیرا اذ دخالتها و فعایتهای تروریستی حکومت ایران در بی ثباتی کشورش انتقاد نموده است.

 

جهان با یکی از شیادترین و فاسدترین حکومتها روبروست که مزورانه با نفاق و دروغ، و باستناد خرافات مذهبی مرتکب شنیعترین جنایات میشود.

با توجه به تحولات منطقه و جهان، خطر شوم جنگ بر کشور قابل انکار نبوده و مطمینا تحریک دولتهای منطقه بی پاسخ نمیماند. شعار پوچ صدور انقلاب در سال ۵۷ به کمربند، هلال و ماه شیعه، و تحریک مردم به قیام علیه حاکمانشان به سازماندهی گروههای تروریستی در کشورها تبدیل شده است. متاسفانه هزینه طرحهای رهبران و مشاوران معتاد در کنار منقل و بافور، با فدا شدن فرزندان پاک میهن، و فقر و تباهی بیشتر، همه بر دوش مردم است چرا که خواص و بستگان آنها زندگی آزاد در دیار کفر و در کنار شیطان بزرگ را ترجیح داده اند.

هدف تثبیت نظام فساد و جنایت است و رونق بازار خرافات حوزه های علمیه و مداحان که تنها با جنگ و خونریزی امکانپذیر است، شهید، عزاداری، روضه، مداحی، سینه زنی، ساختن شخصیتهای مذهبی خیالی و خلق داستانها و روایات جدید در ثواب کشته شدن در راه حکومت معاویه و فرعون.

جنگ و زنده کردن فرهنگ ایثار و شهادت تنها درمان برای مردمی ست که اعتقاد خود را به خرافات حوزه های علمیه از دست داده اند، و اب حیات است برای فقیهان تاجر دین.

اگر نبود تعطیلی مراکز دانشگاهی و جنگ عراق، سفره فساد و جنایات این نظام در همان شروع توسط مردم برچیده شده بود.

اگر اراده ملت باشد نیایش کوروش کبیر برای کشوری که دشمنانش بر آن حکومت میکنند اجابت میشود:

خداوند این کشور را از دشمن، خشکسالی و دروغ محفوظ بدارد.

 

 

دکتر حمید رضا قضاوی

واشنگتن دی سی

۳۰ خرداد ۱۳۹۶

۲۰ جون ۲۰۱۷



منبع: پژواک ایران