PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ / Thursday 28th March 2024

تلگراف: شش سال از بازداشت پدربزرگ بریتانیایی در «زندان مخوف» ایران گذشت


 

کمال فروغی در کنار نوه‌اش

کمال فروغی در کنار نوه‌اش

خانواده کمال فروغی می گویند این پیرمرد ۷۷ ساله ایرانی بریتانیایی روز جمعه ششمین سال محکومیت اش به اتهام جاسوسی را در زندان اوین پشت سر گذاشت.

روزنامه تلگراف چاپ بریتانیا در گزارشی نوشته، کمال فروغی، مشاور نفت و گاز، در سال ۲۰۱۱ بازداشت و دو سال بعد به جاسوسی و در اختیار داشتن الکل محکوم شد.

کمال فروغی در تمام این سال ها با رد اتهامات ابراز بیگناهی کرده است.

خانواده فروغی سال ها است که برای آزادی این ایرانی دو تابعیتی از اوین تلاش می کنند. فروغی در همان زندانی در حبس است که نازنین زاغری رتکلیف، دیگر ایرانی دوتابعیتی، نگه داشته می شود.

چندی پیش کامران فروغی، فرزند کمال فروغی، نامه ای را که خواستار آزادی او بود به بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا، تحویل داد. این نامه از سوی ۲۱۹ قانونگذار بریتانیایی و گروهی دیگر امضا شده بود.

وزارت خارجه بریتانیا می گوید: «این پرونده ها را با دولت جمهوری اسلامی ایران در میان گذاشته است و به این مهم در هر فرصت ممکن ادامه می دهد».

به گفته کامران فروغی، پدر او طی چند ماه اخیر چندین بار برای آزمایش هایی به بیمارستان منتقل شده است. کامران فروغی می گوید: «ما بسیار نگران هستیم که او در زندان بمیرد».

کمال فروغی طی دو هزار روز گذشته در زندان با هیچ کس ملاقاتی نداشته است.

یک عریضه اینترنتی برای آزادی کمال فروغی خطاب به رهبران بریتانیا، ایران و اتحادیه اروپا توسط بیش از دویست هزار تن امضا شده است.



منبع: پژواک ایران