PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday 20th April 2024

دستگیری ۷۰ دختر و پسر در مهمانی‌های شبانه در قم و اهواز


 

در دو مهمانی شبانه در ایران ۷۰ نفر توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند. این نوع از دستگیری در ماه‌های گذشته روندی صعودی داشته است. سازمان‌های حقوق بشری منتقد، این بازداشت‌ها را تعرض به حریم خصوصی افراد می‌دانند.

Party in Teheran (FARS)

 

مهدی کاهه، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم، از دستگیری ۴۵ زن و مرد در یک مهمانی شبانه در حاشیه شهر قم در روز دوشنبه (۱۱ اردیبهشت/ اول ماه مه) خبر داد. او گفت: «حسب گزارش پلیس اطلاعات و امنیت استان قم مبنی بر حضور تعدادی از افراد مذکر و مونث در داخل یک کارگاه مبل‌سازی در حاشیه شهر پس از صدور دستور اکیپ‌های انتظامی فورا به محل اعزام  شدند».

این مقام قضایی همچنین از "محرز" شدن "ارتکاب جرائمی نظیر اشاعه و ایجاد موجبات فساد و فحشا، شرب خمر و روابط نامشروع" سخن گفت.

به گفته‌ی دادستان قم، ۱۴ نفر از دستگیرشدگان که "جرائم سنگین‌تری داشته و دارای سوابق متعدد کیفری" بوده‌اند بازداشت و به زندان معرفی شده و بقیه "با اخذ ضمانت تا رسیدگی نهایی" آزاد شده‌اند.

هم‌زمان با دستگیری این افراد در قم، خبرگزاری "میزان" وابسته به قوه قضائیه ایران اعلام کرد، شامگاه یکشنبه مأموران پلیس ۲۵ دختر و پسر جوان را در یک مهمانی شبانه در کلانشهر اهواز دستگیر کرده‌اند.

به گزارش میزان، این افراد به هنگام دستگیری در یک پیتزافروشی "تحت عنوان جشن تولد با پخش آهنگ‌های مبتذل در حال رقص و پایکوبی" بوده‌اند.

به نوشته خبرگزاری قوه قضائیه، مأموران پلیس همه حاضران در مهمانی که "باعث نارضایتی عموم ساکنین آن منطقه" شده بودند را دستگیر و آنها را به مراجع قضایی معرفی کرده‌اند. واحد صنفی محل برگزاری مهمانی نیز توسط مأموران پلمپ شده است.

حمله پلیس ایران به مهمانی‌های خصوصی و پارتی‌های شبانه در ماه‌های گذشته ابعاد گسترده‌ای یافته است. حدود دو هفته پیش نیز رسانه‌های ایران از دستگیری بیش از ۳۵ دختر و پسر جوان در یکی از ویلاهای منطقه باغ بهادران اصفهان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، گروه‌های گشت پلیس روز ۲۴ فروردین این محل را "به طور ضربتی" بازرسی کرده و ضمن دستگیری حاضران در مهمانی، آنان را تحویل مقام‌های قضایی دادند.

به ادعای ایمنا، در جریان بازرسی‌های پلیس "مقادیری مشروبات الکلی" هم در محل کشف و ضبط شده است. برخی منابع حتی از ضرب و شتم حاضران در این مهمانی و شلیک تیر هوایی توسط پلیس سخن گفته بودند.



منبع: پژواک ایران