PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / Friday 19th April 2024

بازار شام گزینش ریاست جمهوری در ایران
کورش گلنام


 

در بازار شام، گذشته از هیاهو و همهمه، هر چه بخواهید یافت می شود. نام نویسی کاندیدا ها برای گزینش ریاست جمهوری در ایران نگون بخت امروز، بازار شامی شده است که هر که از راه رسیده سر بر آورده و در این روند" هیچ آدابی و ترتیبی مجو "! در این بازار شام، از جوانی که هنوز دیپلم دبیرستان را نگرفته تا پیرمرد هایی که با ریخت، رفتار و جامه های شگفت آوری پا به پیش نهاده اند، یافت می شوند. در میان این چهره های  شگفت انگیز شما اندک درک و نمایی از این که یک رئیس جمهور چه ویژ گی ها ، چه میزان دانش، چه توانایی ها برای رو در رویی با رخ دادهای جهان پر تنش کنونی و در برابر موج های سهمگین و توفان های ناگهانی برای در دست گرفتن سکان کشتی یک سرزمین و برون برد آن از تهدیدها با یرخورداری از دانش و دور اندیشی داشته باشد، نمی بیند. این بازار شام در همآن حال که برای یک کشور با پیشینه هزاران ساله سبب سرشکستگی، سرافکندی، زشت و دردانگیزاست، بسیار خنده آور و تمسخرآمیز است.

آیندگان در باره ما مردم چگونه داوری خواهند کرد؟

چون به قعر خوی خود اندر رسی

پس بدانی کز تو بود آن ناکسی

.......

گر نه کوری این کبودی دان ز خویش

خویش را بد گو مگو کس را تو بیش   (مولوی)

در هیچ جای جهان حتا پس مانده ترین کشورهای آفریقایی نیز یک چنین آشفتگی، بی خردی و بلبشو را در گزینش ها، آن هم گزینش ریاست جمهوری نخواهید دید.  حتا در گذشته و در قیبله های دور از چرخه تمدن نیز کسی برای رهبری پا به میدان می گذاشت که یک سر و گردن از دیگران بالاتر بوده و از سوی همه بزرگان قبیله شایسته رهبری به شمار می آمد. چنین کسی می باید در نبرد و شکار دلیر و جنگجو بوده و در برابر یورش دشمنان پایدار و استوار باشد. پیشینه چنین کسی و باور بزرگان و مردم قبیله به او بسیار مهم بوده است. این را برابری دهید با آشفتگی بازار شام سر بر آوردگان برای ریاست جمهوری در ایران اسلامی ای که ادعاهایش گوش فلک را کر کرده و آخوند بی مایه ای چون خامنه ای در رویاهایش نه تنها خود را رهبر "جهان اسلام" می پندارد که با چاپلوسی های پیرامونیان دزد، خود فروخته و نادان، خود را شایسته رهبری همه جهان نیز می داند و از درون مرداب سیستم خود احمدی نژاد بیرون می دهد! یک بار دیگر باید گفت: گرفتاری تنها از حاکمان نیست و مردم اند که چنین به خواری تن داده وخود را گرفتار کرده اند. چه پیش می آمد اگر همه با فریاد رسا این شعبده بازی های حکومت را یکسره نادرست دانسته و در برابر آن می ایستادند و در هیچ گزینش نمایشی شرکت نمی کردند؟ نه خون و نه خشونتی! به زور که نمی توانند آنان را از خانه هایشان بیرون بیاورند. ما یا همه چیز را به بازی می گیریم و یا اجازه میدهیم بسادگی ما را بازی دهند. براستی آیندگان در باره ما مردم چگونه داوری خواهند کرد؟

این تخم لق را کی شکست؟

پایه این رژیم ریاکار از همآن روز نخست کج بنا شد و هر چه پیش تر رفتیم، کج تر شد تا رسید به فرمان "آقا" برای بدر آوردن یک "کوتوله سیاسی" بنام احمدی نژاد از درون جعبه جادویی"ولایت مطلقه فقیه". بر آوردن او برای چهار سال دور دوم ولی خون مردم را به جوش آورد و آن رویداد و جنبش تاریخی با کودتا و فرمان رهبر و اوباشان پیرو او به کشتار و خون آغشته شد. هشت سال بخش فراوانی از مال و آبروی میهن ما بر باد رفت. سخنان، رفتار و بی مایگی های  این"دکتر صلواتی"(1) در همه جا مایه شرمساری و سرافکندی ایرانیان شد، این "مرگ بر آمریکا گو" ولی شیفته رفتن به آمریکا بود. هر سال بار سفر به امریکا بست با چه شور و لذتی از این که در دلِ "شیطانِ بزرگ" با گارد و "آن ماشین های سیاه دراز" او را جابه جا می کردند! در تاریخ سازمان ملل دیده نشده است که کشوری چنین هزینه های هنگفتی بکند و رئیس جمهور کشوری خانواده و چنین شمار بزرگی مفت خور را با خود همراه ببرد! این آدم بی مایه، خود بزرگ بین و نشسته بر جای بزرگان، نیاز داشت کسانی را همراه داشته باشد تا برای یاوه هایش کف زده و هیاهو کنند. زمان سخنرانی او در سالن همه، جز همین همراهان مفت خور و مزدورانی جیره خوار و مفت خور تر از آنان در برخی کشورهای مسلمان، سالن را ترک می گفتند. من آن زمان هم نوشتم که اگر یک ژاپنی به جای این کوتوله سیاسی بود، بی گمان می رفت و خود کشی می کرد. ولی مگر بی خردی، پر رویی و توهم این آدم، مرز و اندازه ای می شناسد؟ از سویی می توان این را نیز گفت که: چه ایرادی باید به شرکت کنندگان در این باغ وحش ایجاد شده برای گزینش ریاست جمهوری گرفت؟ آن ها دیده اند "مشنگی" چون احمدی نژاد رئیس جمهور شده است، چه چیز آن ها کم از اوست که رئیس جمهور نشوند؟ روند مسخره ای که امروز می بینم تخم لقی است که "رهبر معظم و احمدی نژاد" با هم شکستند.

کوروش گلنام

پنجشنبه 24 اپریل 1396 ـ 13 آپریل 2017

 

زیر نویس:

1 ـ داستان این دکترای صلواتی در بسیاری سایت ها آمده است از آن میان در آدرس زیر:

https://www.balatarin.com/permlink/2009/5/29/1601661



منبع: پژواک ایران