PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ / Thursday 28th March 2024

حمله پلیس تهران به «مهمانی خاص» زنانه و بازداشت مهمانان


 

پلیس ایران با حمله به یک مهمانی زنانه در تهران چند برگزارکننده این مهمانی را بازداشت و محل برگزاری آن را پلمب کرد.

محسن خانچرلی٬ فرمانده انتظامی غرب استان تهران، روز شنبه، ۱۴ اسفند، در یک گفت‌و‌گوی اختصاصی به خبرگزاری «تسنیم» گفت که برگزارکنندگان این مهمانی «خاص زنانه» که با حضور «زنان معلوم‌الحال» تشکیل شده بود٬ بازداشت شده‌اند.

به گفته آقای خانچرلی، تبلیغات این «مهمانی خاص» چندی پیش در فضای مجازی صورت گرفته و هزینه شرکت در این مراسم برای هر نفر «چند ده هزار تومان» اعلام شده بود.

این مقام پلیس مقصود خود از «مهمانی خاص» را توضیح نداده است.

محل برگزاری این مراسم آن ‌طور که این مقام پلیس گفته در یکی از باغ‌تالارهای غرب استان تهران بود که پس از تائید «غیرقانونی» بودن آن از سوی ماموران پلیس زن٬ عاملان برگزاری این مراسم بازداشت و این باغ‌تالار پلمب شد.

آقای خانچرلی افزود: «توجیه برگزارکنندگان این مهمانی این بود که چون مجلس زنانه است مجازند هر کاری را در آن انجام دهند، در حالی که بر اساس شرع و قانون، برگزاری مهمانی‌ها و مجالسی که به عفاف جامعه خدشه وارد کنند غیرقانونی است.»

وی همچنین اضافه کرد: «پلیس به هیچ عنوان مخالف شادی و برگزاری مجالس شاد مردم نیست، ولی قطعاً با مجالسی که به دنبال ترویج فساد باشند برخورد خواهد کرد.»

این فرمانده پلیس همچنین خبر داد که پیش از این نیز «چند بازیگر در یک مهمانی غیرمعمول که به بهانه جشن تولد برگزار شده بود، اقدام به برگزاری جشن و مراسم غیرمتعارف کرده بودند که منجر به دخالت پلیس شده بود.»

پلیس ایران پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ و به‌ویژه در سال‌های گذشته بارها با هجوم به مهمانی‌ها٬ جشن‌ها و مراسم خصوصی تعداد بسیاری را بازداشت و تحویل مقام‌های قضایی داده است.

دامنه دخالت‌ پلیس در مهمانی‌های خصوصی که در اوایل انقلاب به اوج خود رسیده و سال‌ها بود که فروکش کرده بود٬ در یک سال اخیر و در پی دستور آیت‌الله علی خامنه‌ای مبنی بر برخورد با «آسیب‌های اجتماعی» دوباره افزایش یافته است.

طی یک سال اخیر پلیس ایران با هجوم به ده‌ها مهمانی و جشن خصوصی٬ اقدام به بازداشت گروهی از شرکت‌کنندگان در این برنامه‌ها کرده که تازه‌ترین این موارد مربوط به بازداشت ۳۰ نفر در اهواز به خاطر شرکت در یک «پارتی» است.

خبرگزاری ایرنا روز جمعه، ۱۳ اسفند، به نقل از یک منبع آگاه گزارش کرد که دختران و پسران حاضر در این مهمانی توسط «پلیس امنیت اخلاقی» بازداشت شده‌اند.

به گفته این منبع٬ این افراد شامگاه پنج‌شنبه در منطقه «کیانپارس» شهر اهواز در این مهمانی شرکت کرده بودند که پلیس آنها را بازداشت کرد.

با وجود پیگیری خبرنگار ایرنا نیروی انتظامی خوزستان تاکنون از پاسخگویی در این باره خودداری کرده است.

اواخر آذر امسال نیز ۵۴ دختر و پسر جوان در یک پارتی شبانه در آبادان دستگیر شدند.

در آبان‌ماه ۲۳ دختر و پسر نیز در یک میهمانی مختلط در یکی از باغ های دزفول بازداشت شده بودند.



منبع: پژواک ایران