PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Wednesday 24th April 2024

زوج زرتشتی ایرانی-امریکایی بصورت رسمی به اقدام علیه امنیت ملی متهم شدند


 

 کارن وفاداری و آفرین نیساری زوج دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی زرتشتی در ششمین ماه از بازداشت خود در دادسرای شهید مقدس زندان اوین با اتهاماتی امنیتی تفهیم اتهام شدند. علاوه بر “جذب و معرفی جاسوس و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” این زوج گالری دار به  “نمایش و فروش آثار هنری مغایر با موازین اسلامی” نیز متهم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آفرین نیساری مدیرمسئول «نگارستان آن» (گالری هنرهای تجسمی معاصر) و همسر وی کارَن وفاداری در تاریخ ۳۰ تیرماه ۱۳۹۵ در فرودگاه بین المللی تهران توسط سپاه ثارالله بازداشت شدند.

این زوج دوتابعیتی بلافاصله پس از تفتیش منزل مسکونی، گالری آنها پلمپ شد. این شهروندان با اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق جاسوسی» به سلول های انفرادی در بند ۲-الف منتقل شدند.
پس از ۵ ماه بازداشت، بازجویی و تحمل طولانی مدت سلول انفرادی، به بندهای عمومی زندان اوین منتقل کردند. خانم نیساری به بند نسوان (زنان) اوین و آقای وفاداری به بند ۷ یا ۸ این زندان منتقل شدند.

این زوج ایرانی-امریکایی هفته گذشته به دادسرای اوین احضار و مجددا با اتهامات «جذب و معرفی جاسوس، اجتماع و تبانی علیه جمهوری اسلامی، نمایش و فروش آثار هنری مغایر با موازین اسلامی» تفهیم اتهام شدند.

یک منبع نزدیک به این زوج زندانی درباره اتهامات مطرح شده به گزارشگر هرانا گفت: “هیچ سندی دال بر اتهامات مطرح شده وجود ندارد و این دستگیری تنها به منور دستیابی به اهداف سیاسی و نیز تضعیف هرگونه فعالیت بین المللی در حیطه فرهنگ و هنر صورت گرفته است.”

شایان ذکر است، چندی پیش، جمعی از اهالی صنف هنرهای تجسمی با انتشار بیانیه‌ای، اطلاع‌رسانی درباره وضعیت کارن وفاداری و آفرین نیساری، دو گالری‌دار بازداشت‌شده را درخواست کرده بودند.



منبع: پژواک ایران