PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday 20th April 2024

خواندن ترانه «جان جهان» شجریان توسط دانش آموزان دبستان دخترانه یی در مشهد
ایرج شكری


 

پاسخ کوبنده دیگری از سوی مردم ایران به قلدری ها و ... خوری های آیت الله ها 

اجرای این ترانه در دبستانی دخترانه در مشهد، پاسخ کوبنده دیگری از سوی مردم ایران به قلدری ها و ... خوری های آیت الله ها، در باید نباید تعیین کردن برای مردم و ممنوعیت های فرهنگی و ضد ایرانی و مردم ستیزانه است. تاریخ قرارگرفتن آن در یوتیوب 22 دسامبر است. گویا این ترانه خوانی در دبستان شمس طوس مشهد انجام گرفته است.شهری که امام جمعه بشدت مرتجع و پلیدش حکم ممنوعیت کنسرت در این شهر را صادر کرده بود و در پی آن امام جمعه های شهرهای دیگر و نیز «دادستان» استان دهن او را لیسیدند و بر ممنوعیت برگزاری کنسرت در شهرهای دیگر استان خراسان تاکید کردند.

 این ترانه خوانی اگر در جای دیگری غیر از مشهد هم انجام گرفته باشد، فرقی نمی کند، پاسخی است از جنس تجلیل و گرامیداشت کوروش و اقدامی است «هویتی» و برآمده از فرهنگ مردم و تحقق یافته و اجرا شده با اراده مردم. کاری که به روشنی یک «خط کشی» فرهنگی و بینشی است با آخوندهای پلید، و چون به روشنی در خلاف جهت خواستی است که آیت الله های مرتجع آن را به مساله یی سیاسی تبدیل کردند، یک رویارویی و قد برافراشتن سیاسی هم هست.

حتما استاد شجریان از شنیدن این خبر و دیدن اجرایِ «اقتدارِ نظام» شکنانه و آخوند کوب ترانه یی از او توسط این پرنده های کوچک ترانه خوان، شاد شده است. درود بر مردم سرافراز.

برای دیدن اجرای ترانه استاد شجرایان توسط دختران دبستانی روی لینک زیر کلیک کنید. 

https://www.youtube.com/watch?v=bl_VynyuWrM

 

جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ ۳۰ دسامبر ۲۰۱۶

http://iradj-shokri.blogspot.fr/

 



منبع: پژواک ایران