PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / Friday 29th March 2024

بازداشت دو هنرمند ساکن آبادان توسط نیروهای امنیتی


 


سید حسن موسوی و رئوف دلفی، دو هنرمند ساکن آبادان از ۵ روز پیش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند. از نهاد بازداشت کننده و اتهامات احتمالی آنان اطلاعی در دست نیست.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سید حسن موسوی ملقب به «سید خون»، روزنامه نگار منتقد و بازیگر تئاتر و همچنین رئوف دلفی، هنرمند شاعر و عضو انجمن شعر آبادان، از روز سه شنبه ۲۳ آذرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.

یک منبع نزدیک به این دو هنرمند با اعلام این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “از محل نگهداری، نهاد بازداشت کننده و اتهامات احتمالی آنان اطلاعی از دست نیست. فقط می دانیم بازداشت شده اند.”

این منبع مطلع در مورد فعالیت های آقایان موسوی و دلفی افزود: “فعالیت آنها هنری و انتقادی بود مثل نوشتن شعر و امثالهم در فضای مجازی”.

رئوف دلفی، شاعر و بازیگر سابقه همکاری با انجمن سینمای جوان آبادان، انجمن شعر آبادان و انجمن نمایش این شهر را دارد. او در چند فیلم از جمله مستند «خواب‌های فرانسوی» ایفای نقش کرده است.

حسن موسوی، شاعر و روزنامه‌نگار ساکن خرمشهر علاوه بر انتشار شعر در روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌های محلی، سابقه همکاری با هفته‌نامه یادگاری و هفته‌نامه گویش در کارنامه خود دارد.

 



منبع: پژواک ایران