PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / Friday 19th April 2024

بازداشت عالیه مطلب‌زاده و احضار آتنا دائمی برای گذران دوره حبس


بازداشت عالیه مطلب‌زاده و احضار آتنا دائمی برای گذران دوره حبس

۰۷.آذر.۱۳۹۵

آتنا دائمی (راست) و عالیه مطلب‌زاده

آتنا دائمی (راست) و عالیه مطلب‌زاده

عالیه مُطلب‌زاده، فعال حقوق زنان، روز شنبه در پی احضار به وزارت اطلاعات بازداشت شده و آتنا دائمی، فعال مدنی و حقوق بشر، نیز برای اجرای حکم هفت سال زندان به زندان اوین منتقل شده است.

امیرسالار داودی، وکیل مدافع عالیه مُطلب‌زاده، در گفت‌وگو با رادیو فردا ضمن تأیید خبر بازداشت موکلش گفت که که مأموران امنیتی روز شنبه با خانم مطلب‌زاده تماس گرفته و در رابطه با لوازم توقیف شده‌اش او را به وزارت اطلاعات احضار کرده‌اند.

به گفته آقای داودی، مأموران امنیتی حدود یک ماه پیش خانم مطلب‌زاده را مورد بازجویی قرار داده و برخی از لوازم شخصی‌ او را نیز توقیف کرده بودند.

دختر عالیه مطلب‌زاده نیز در گفت‌وگو با وب‌سایت زیتون گفت که مادرش پس از تماسی تلفنی برای بازپس‌گیری لوازم توقیف‌شده‌اش به وزارت اطلاعات احضار شده بود، اما ساعت شش عصر در تماسی با خانواده از بازداشت و انتقالش به زندان اوین خبر داده است.

دلیل بازداشت خانم مطلب‌زاده مشخص نیست.

روز شنبه همچنین براساس گزارش‌ها، آتنا دائمی فعال مدنی و حقوق کودک، توسط «سپاه ثارالله» برای اجرای حکم هفت سال زندان بازداشت شد.

وب‌سایت زیتون به نقل از بستگان آتنا دائمی اعلام کرد که پیش از بازداشت خانم دائمی «هیچ ابلاغیه کتبی مبنی بر اجرای حکم به او داده نشده بود».

به نوشته این وب‌سایت، بازداشت این فعال مدنی «با خشونت صورت گرفته و توسط مأمور اجرای احکام نیز نبوده است».

فاطمه (آتنا) دائمی، امید علی‌شناس، ئاسو رستمی و علی نوری در ماه‌های شهریور و مهر ۹۳ توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و بیستم اسفندماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی محمد مقیسه، به حبس تعزیری محکوم شده بودند.

بر اساس این حکم، آتنا دائمی به ۱۴ سال، امید علی‌شناس به ۱۰ سال، ئاسو رستمی و علی نوری هر کدام به ۷ سال حبس محکوم شده بودند.

حکم دادگاه تجدید نظر این چهار نفر روز چهارشنبه هفتم مهرماه ابلاغ شده بود و طبق حکم شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران، فاطمه (آتنا) دائمی و امید علی‌شناس، به اتهام‌های «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» و « توهین به رهبری» هر کدام به هفت سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

ئاسو رستمی و علی نوری نیز به اتهام‌های «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» و «توهین به رهبری» هر کدام به دو سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، فعالیت‌هایی چون مخالفت با اعدام، دفاع از حق تحصیل بهاییان و محکوم کردن اعدام‌های دسته جمعی دهه شصت در ایران از جمله اتهام‌های این چهار نفر بوده است.



منبع: پژواک ایران