PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / Friday 19th April 2024

وضعیت وخیم جسمی یک زندانی سیاسی در زندان مسجد سلیمان


چنگیز قدم خیر زندانی سیاسی واقع در زندان مسجد سلیمان کماکان در وضعیت حاد جسمی قرار دارد و مسئولان زندان و وزارت اطلاعات مانع درمان وی هستند.
 
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، این زندانی سیاسی کُرد،از چند سال پیش تا به حال از ناراحتی درد پایش رنج می برد وهمچنان مسئولان زندان مانع از درمان وی هستند.
 
یک منبع آگاه از این زندانی سیاسی کرد به کمپین گفت که وی بارها به بهداری زندان مراجعه نموده است اما بهداری زندان به وی گفته اند، که آنها قادر به درمان وی در بهداری زندان نیستند و باید به یکی از بیمارستانهای خارج از زندان منتقل شود تا تحت درمان قرار گیرد ولی مسئولان زندان مسجد سلیمان مانع انتقال وی به بیمارستانهای خارج زندان و درمان وی هستند.
 
این زندانی سیاسی در خردادماه سال ۹۰ به همراه سه تن دیگر به اتهام محاربه و درگیری با نیروهای سپاه پاسداران در یکی از روستاهای تابعه‌ سنندج بازداشت شد.
 
وی به اتهام محاربه از طریق عضویت در ” کومله” در تاریخ ۲۱ مردادماه سال ۹۱ در شعبه‌ یک دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی بابایی مورد محاکمه قرار گرفت و روز چهار شنبه ۲۹ شهریورماه همان سال حکم این زندانی در زندان به وی ابلاغ شده که به ۴۰ سال زندان و تبعید به زندان مسجد سلیمان محکوم شد.



منبع: پژواک ایران