PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday 20th April 2024

دست باز نیروی انتظامی رژیم در رفتار خشونت آمیز و شلیک و کشتن
ایرج شكری



روز 17 تیر(7 ژوئیه 2016) در خبرها آمده بود که روز پیش از این در عسلویه یک قاچافچی با شلیک ماموران نیروی انتظامی کشته شد. در شرح رویداد، در گفتگویی که خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه قدس و معاونت فرهنگی سپاه، با سرتیپ پاسدار «حیدر عباس‌زاده، رئیس پلیس استان بوشهر» انجام داده آمده است « قاچاقچیان در بندر نخل تقی شهرستان عسلویه در حین تخلیه کالای قاچاق بودند که با پلیس درگیر می‌شوند.قاچاقچیان به دستور پلیس توجه نکردند و در درگیری با مأموران یک تن از قاچاقچیان کشته شد.»

همین خبرگزاری در ادامه به نقل از وب سایت محلی «خلیج فارس» نوشت:«مأموران نیروی انتظامی، به موتورسواری در حین خروج از اسکله نخل تقی به ظن قاچاق، دستور ایست می‌دهند که گویا به دلیل بی‌توجهی به آن، مأمور پلیس اقدام به تیراندازی کرده که منجر به مرگ این فرد می‌شود». ملاحظه می کنید! به موتور سواری که در حال خروج از اسکله بوده است دستور ایست می دهند و چون او توجه نمی کند و در واقع اقدام به فرار می کند، با شلیک گلوله او را می کشند و برای همیشه او را از حرکت و نفس کشیدن باز می دارند. به دنبال این اقدام جنایتکارانه « ساعتی پس‌ از آن برخی از اهالی نخل تقی مقابل پاسگاه این شهر تجمع کرده و همین تجمع به درگیری میان آنها و پلیس می‌انجامد، درگیری‌ای که طبق خبرهای غیررسمی، چهار مجروح داشته است». وب سایت محلی خلیج فارس عکسی هم از یک خودرو نیروی انتظامی که توسط مردم خشمگین به آتش کشیده است، درج کرده است. همان پاسدار سرکوبگر «فرمانده نیروی انتظامی بوشهر» در ادامه گفتگو با تسنیم به تهدید و ارعاب مردم در صورت انتشار اخبار مربوط به رویداد در شبکه های اجتماعی پرداخته است و اخطار کرده که «از انتشار خبرهای کذب و فاقد اصالت درباره حادثه نخل تقی که منجر به تشویش اذهان عمومی می‌شود خودداری نمایند. در غیر این صورت پلیس فتا مأموریت رصد و برخورد با انتشار موارد خلاف واقع را دارد»*.

به نظر می رسد نیروی انتظامی رژیمی که هر از گاهی گردانندگانش در سخنرانی ها یا در مصاحبه ها ادعا می کنند در دموکراسی،هیچ کشوری به گردش نمی رسد (و در این زمینه به تعداد نمایشات انتخاباتی برگزار شده از بعد از انقلاب هم استناد می کنند)، قصد دارد در کشتن افراد بی سلاح مظنون به انجام کار خلاف(موقع دستگیری و یا هنگام فرار و از پشت سر) از پلیس «شیطان بزرگ» جلو بزند و از آن عقب نماند. این را هم لابد برای سبقت گرفتن در دموکراسی پیش گرفته اند.
استفاده بی مورد از اسلحه و کشتن افراد با دست باز و بدون نگرانی از تعقیب قضایی چنان در نیروی انتظامی درنده رژیم، گسترده و به «روش جاری» بدل شده است که در آخر دیماه گذشته عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران که خود سابقه پاسداری دارد و خود از مهره های دستگاه قضایی کارنامه سیاه رژیم است، در دی ماه سال قبل در جلسه‌ای با «رئیس پلیس تهران بزرگ و ۹۰ نفر از روسای کلانتری‌های تهران» ضمن تاکید بر این که بنابر قانون پلیس باید تحت نظارت دادستان عمل کند و پلیس باید گزارش عملکرد خود را به دادستانی بدهد، یاد آور شد که:« از اول سال جاری تاکنون تعدادی از سارقان و متهمان در درگیری با پلیس کشته شده‌اند که از پلیس می‌خواهیم در این زمینه شرایط مندرج در قانون نحوه بکارگیری سلاح را رعایت کند». در گزارش ایلنا از این جلسه که روز 30 دیماه آن را منتشر کرد همچنین آمده است که جعفری دولت آبادی «در ارتباط با بازدید دادستان از کلانتری‌ها، اظهار کرد: طبق قانون بازدید از بازداشتگاه‌ها و کلانتری‌ها ضروری است، چرا که یکی از نقاط آسیب‌پذیر بازداشتگاه‌ها هستند و باید در این زمینه نظارت جدی‌تری توسط دادستان‌ها صورت گیرد». جفری دولت آبادی در همین جلسه با مانوری همراه با نرمش ( حتما برای این که ماموران و فرماندهان خودسر پلیس را نسبت به خودش خشمگین نکند) در ادامه سخنان خود یاد آور شده بود که « سیاست دادستانی در قبال ضابطان مقابله و خصومت با پلیس نیست و از طرفی نمی‌تواند همراه با تعارف و خواهش باشد. مبنای کار دادستانی در این زمینه، اقدام و انجام وظیفه در چهارچوب مقررات بوده و قانون وظایف و اختیارات ضابطان را مشخص کرده است».


نمونه هایی از عملکرد پلیس رژیم اسلامی که نمایانگر توّحش در روش آن است
روز 16 تیر خبرگزاری هرانا (ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشردر ایران) گزارش داد که جوانی که ماموران انتظامی بدون داشتن حکم و مجوز دستگاه قضایی به خانه اش یورش برده و او و بردارش را ضمن کتک زدن به کلانتری برده بودند، در کلانتری نارمک در گذشته است. عکس این جوان با صورت ورم کرده در فضای مجازی منتشر شد. یورش پلیس و دستگیری جوان که نادر داستان پور نامدارد در 27 خرداد و مرگ او در بازداشتگاه روز 28 خرداد اتفاق افتاده است(در گزارشی که لینک آن در زیر آمده است. تاریخ رویداد از قول منبعی نزدیک به خانواده مقتول سوم تیر ماه ذکر شده که اشتباه است و این تاریخ بعدا در گزارش دیگری که لینک آن نیز آمده است، توسط یکی از بستگان قربانی اصلاح شده و 27 خرداد ذکر شده است)


https://hra-news.org/fa/uncategorized/a-6510
در اخبار مربوط به این رویداد تلخ آمده بود که پدر مقتول در حال جمع کردن استشهاد محلی در مورد یورش پلیس است ولی دو روز بعد از ا نتشار خبر بد رفتاری منجر به مرگ جوانی در کلانتری نارمک، این پلیس و رئیس کلانتری نارمک است که ضمن داستانسرایی و زدن اتهامات گوناگون به جوان مقتول، با زدن «فن بدل» مدعی می شود «مردم حاضر در صحنه با امضای استشهادیه‌ای خواستار برخورد با این مخلان امنیت و نظم عمومی شده‌ بودند». در برابر اظهارت و داستان پردازی رئیس کلانتری نارمک بستگان او در توضیحاتی که خبرگزاری هرانا آن را منتشر کرده ادعاهای رئیس کلانتری نارمک را رد کردند و تاکید کردند که قربانی خشونت پلیس در بازداشتگاه آن کلانتری جان خود را از دست داده است. اظهارات رئیس کلانتری نارمک را که در سایت عصر ایران درج شده و اظهارات بستگان جوان قربانی خشونت و درنده خویی پلیس رژیم اسلامی را در لینکهای زیر می توانید ببینید.


http://www.asriran.com/fa/news/478674
https://hra-news.org/fa/prisoners/a-6528

در اواخر خرداد، روزنامه قانون در گزارشی با عنوان «24 ساعت لعنتی»، شرحی از بد رفتاری با شهروندی که در بازداشت 24 ساعته در «ندامتگاه بزرگ تهران» بوده نوشته بود که در آن از زبان فرد باز داشت شده به مواردی از توهین به بازداشت شدگان از جمله قیچی کردن لباس ها، کوتاه کردن موها و دور انداختن کفش و همچنین دسترسی تنها ۲ ساعت در روز به آب آشامیدنی غیربهداشتی و رها شدن با دمپایی پس از آزادی اشاره شده بود. روزنامه قانون به خاطر همین گزارش تحت تعقیب قضایی قرار گرفت و تعطیل شد و همین عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران گزارش روزنامه قانون را «کذب» خوانده و گفت که مهناز مظاهری، مدیر این روزنامه به دنبال اعلام شکایت سازمان زندان‌ها تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است. اما سایت قانون آنلاین که خبر توقیف روزنامه قانون در بالای آن(به تاریخ 31 خرداد) درج شده است دلیل این توقیف را شکایت سازمان اطلاعات سپاه ذکر کرده است.

http://ghanoondaily.ir/news/detail/4921


نکاتی از «24 ساعت لعنتی» را که همراه خبر توقیف روزنامه قانون در وب سایت پرسسش آمده است در لینک زیر می توانید مطالعه کنید:
http://porcesh.ir/24134/


ستار بهشتی کارگر وبلاگ نویس زیر کتک و شکنجه عناصر پلیس رژیم پلید خمینی ساخته ولایت فقیه کشته شد و نرگس محمدی مبارز و تلاش گر برای احقاق حقوق شهروندی که اکنون در زندان است و او را از ملاقات با فرزندان خردسالش محروم کرده اند و به بخاطر آن دست به اعتصاب غذا زده است، به خاطر آن مورد کینه توزی و آزار رژیم مقدس ها و نمازخوانها و عاشقان ابا عبدالله الحسین واقع شده که در دومین سالگرد شهادت ستار بهشتی در اقدامی شجاعانه طی سخنانی کشته شدن ستار بهشتی زیر شکنجه و کتک و این که بازجوی او به صراحت گفته بود که «من می زدم او می خندید، آنقدر او را زدم تا مُرد» را محکوم کرده و به خشونت علیه شهروندان اعتراض کرد.سخنرانی یاد شده را با کلیک کردن در روی لینک زیر می توانید ببیند.

https://www.youtube.com/watch?v=hFDMpYEdFqA

در همین چند روز گذشته باز هم خبرهایی از کشته شدن کولبران مظلوم و زجمتکش کُرد با شلیک نیروی انتظامی رژیم منتشر شد. بهمن قبادی سینماگر کُرد و مردم دوست ایرانی در فیلم «زمانی برای مستی اسبها»، زندگی پر رنج مردم کردستان و زندگی رنجبار و پر خطر کولبران را که هر از چندی با شلیک ماموران رژیم کشته می شوند، به شکلی مستند گونه و با هنرمندی درخشانی نشان داده است(لینک زیر).

https://www.youtube.com/watch?v=t7KhNThlp0I

خشونت پلیس رژیم اسلامی و دست باز داشتن آنان در تعدی به مردم و رفتار وحشیانه با آنان به اشکال مختلف و بهانه های مختلف صورت می گیرد. در 2 لینک زیر دو مورد از این نوع رفتار در تصویر ویدئویی دیده می شود. در یکی رفتار تحقیر آمیز و همراه با کشیده زدن به جوانی که موهای بلند دارد و سوزاندن موی سر او و کوتاه کردن موی او به شکلی غیر معمول و آزار دهنده که همراه با خنده ماموران بی پدر مادر نیروی انتظامی است و در دیگری رفتار وحشیانه و ضرب شتم یک مغازه دار توسط پلیس رژیم آخوندی دیده می شود. در هر دو مورد به فرض خطا کار بودن افرادی که در این ویدئوها دیده می شوند، پلیس حق چنین رفتاری با فرد خطا کار را ندارد. پلیس باید فرد خاطی را همراه با گزارش خود در اختیار دستگاه قضایی قرار بدهد و مجازات را دستگاه قضایی بعد از رسیدگی به گزارش و با توجه به اسناد و مدارک، تعیین می کند. متهم حق دفاع از خود و برخورداری از وکیل در دفاع از خود را باید داشته باشد و رژیم این حق را ناچار شد در قوانین خود بپذیرد، اگر چه در موارد بسیاری به آن عمل نشده است(مورد خیلی رسانه ای شده و آشکار و حی و حاظر آن، عدم رعایت حق موسوی و کروبی برای محاکمه علنی و داشتن وکیل و در خانه حبس کردن آنان است که نزدیک به 8 سال از آن می گذرد) به هر حال فتار ماموران نیروی انتظامی رژیم در هر دو موردی که در این ویدئوها دیده می شود، رفتاری است که نمی تواند حتی بر اساس قوانین همین رژیم، رفتاری در چارچوب اختیارات قانونی آنان بوده باشد.
https://www.youtube.com/watch?v=eNL88z0BOJg
https://www.youtube.com/watch?v=VG8jMxYdnzs

این رژیم پلید، جواب کارگران معترض به حقوق پایمال شده و دستفروش محروم و نیز کولبران مظلوم کردستان را که در نبود کار برای زنده ماندن چاره یی جز روی آوردن به حمل کالاهایی که به طور قاچاق در مرز مبادله می شود را ندارند، با شلاق و ضرب و شتم و زندان و گلوله می دهد. این در حالی است باندهای فاسد و دزدش دارایی مردم را به در رقم های میلیاردی غارت می کنند و این رژیم علاوه بر این که میلیاردها دلار از درآمد کشور را طی سالهای طولانی در تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی و ساختن موشک به هدر داده است، پولهای کلانی برای اهداف مهمل و فاجعه آفرین و مداخله جویی در کشورهای دیگر و «قدرت منطقه ای» شدن و وارد بازی قدرت شدن، خرج می کند. چندی پیش شیخ حسن نصرالله تصریح کرد که بسته شدن حسابهای بانکی حزب الله تاثیری در وضع تشکیلات تحت ریاست او ندارد چون پول حزب الله مثل موشکهایی که دارد، از ایران می رسد**. تعداد این موشکها را پاسدار سلامی در یک عربده کشی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در 11 تیر، صد هزار ذکر کرد.

با اندکی توجه به عملکرد این رژیم، می توان به روشنی دریافت که ادعای امکان «اصلاح» این رژیم آن هم با شرکت در «مناسک» انتخابات، ایجاد سراب و توّهم است و تنها راه تغییر وضع را شرکت در انتخابات و رای دادن به این یا آن چهره به اصطلاح «اصلاح طلب» یا «معتدل» که همگی در دهه سیاه و پرجنایت ولایت خمینی از مقامات بلند پایه رژیم بوده اند دانستن، خیانت به مردم و خاک پاشیدن به چشم آنها و نا امید کردن آنان از همبستگی برای بپاخاستن در برابر رژیم برای سرنگون کردن این رژیم آزادی کش و فاسد و ضد ایرانی است.
*********
عربده کشی پاسدار سلامی در مورد تعداد موشکهای حزب الله در نماز جمعه، در لینک زیر:
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950411000426
*لینک مطلبی در مورد ماجرای بندر نحل و سوال از فرماندار در وب سایت خلیج فارس:
http://pgnews.ir/module/news/106505
* شرح ماجرای بندر نحل آن گونه که مردم شاهد بوده اند
https://hra-news.org/fa/uncategorized/a-6040
** خبری مربوط به تعطیل شدن حسابهای بانکی حزب الله لبنان و اظهارات شیخ حسن نصراالله
http://www.fardanews.com/fa/news/537028

۱۹ تير ۱۳۹۵- 9 ژوئیه 2016
http://iradj-shokri.blogspot.fr/



منبع: پژواک ایران