PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / Friday 29th March 2024

در باره سفر یا دزدیدن صبری حسن پور در ترکیه و دو گزارش
اسماعیل وفا یغمایی


 

صبری حسن پور را از حدود بیست سال قبل میشناسم. سالها هوادار شورا و مجاهدین بود و در اکثر گردهمائی ها شرکت میکرد. بعدها فاصله گرفت ولی تا جائی که من مطلعم کاری به کار آنان نداشت. صبری اهل شعر و فیلم و هنر بود و در سفرها به دلیل علایق هنری بسیار گرم و با محبت برخورد میکرد. گاهی جلسات شعر را او برگزار میکرد.سیگار فراوان میکشید و یکی دوبار قلبش را عمل کرده بود.  آخرین بار در پاریس در خانه یکی از دوستان مشترک در یک مجلس مهمانی او را دیدم .این اواخر شنیدم تلویزیونی راه انداخته و ...
چند بار هم از من تقاضای مصاحبه کرد که به دلیل گرفتاریها انجام نشد. مدتهاست که دیگر از او خبری نداشتم تا امروز دو گزارش در باره او دیدم. اولی متعلق به سایت وزین! آفتابکاران است، هوادار شورا و سازمان آقای رجوی، تیتر این چنین است: لینک:صبری حسن پور خائن حامی‌ تواب تشنه‌ به خون دستگیر شد.
 تیتر بیشتر شبیه یک فتوای تکفیر است تا تیتر یک خبر و شادی بیرحمانه ای که از خائن شدن!! یا دستگیر شدن! از قلم خبر نویس چکیده حیرت آور است. با خود فکر کردم چه کسانی از خیانت وخائن شدن لذت میبرند و فقط ملایان نیستند و در کادر منطقی که از خیانت بهره میبرد  باید گفت:
درود بر عنصر خیانت که در کنار عنصر شهادت باعث خیر و برکت است و بقول رمی های قدیم که میگفتند یا با نیزه یا بر نیزه! باید گفت یا شهادت  یا خیانت و چیز دیگری وجود ندارد! و درود بر آخوند جنایتکار که دستگیر میکند یا به خیانت میکشد و بد نیست در کنار لیست شهیدان لیست دور و درازی از خائنان با ذکر سوابق زندگی و فعالیتها و بخصوص وابستگی سازمانی و علل خیانت و شمار خیانتها تهیه شود تا حقی ضایع نگردد.
من موقع خواندن مطلب با خودم فکر میکردم خیانت یا دستگیری هر چه باشد کجای به زوال رفتن یا دستگیری یک پناهنده جای شور و شادی دارد انهم کسی که بیش از بیست سال به سهم خود حامی بوده است. این سئوالات را باید از نویسنده خبر پرسید.
در تیتر چند موضوع وجود دارد:
 اول «خائن بودن صبری حسین |پور!» 
دوم این خائن !حامی تواب تشنه به خون است. تواب تشنه به خون هم منظور آقای ایرج مصداقی است. 
اینکه صبری  شخصا خائن است یا اینکه به دلیل مصاحبه با آقای مصداقی خائن شده  و از چه زمانی و به چه دلائلی خائن شده   روشن نیست.  میتواند مجموع اینها باشد یا نباشد و خودتان بروید مقاله را بخوانید .
نکته دیگر و با قبول صحت خبر!اینکه  چرا یک خائن را که حامی یک  تواب بوده دستگیر کرده اند خودش معضلی دیگری است که باید به آن اندیشید.
همزمان با این نوشته وزین،  نوشته دیگری  با دو عکس روی فیس بوک اقای بابک آزاد  منتشر شده که میگوید اقای صبری حسن پور برای دیدار اقوامش به ترکیه رفته و در آنجا توسط سربازان گمنام امام زمان ربوده شده است. قبل از این نیز در کشورهای مختلف اعضا و هواداران مجاهدین ربوده شده اند و این چیز تازه ای نیست و می تواند واقعی باشد.برای کسانی که نمیتوانند به فیس بوک آقای بابک آزاد دسترسی داشته باشند .
https://www.facebook.com/babak.azad.iran/posts/10153549784761099?__mref=message_bubble
میتوانندنوشته را در زیر   بخوانند  
 «رسانه‌‌های رژیم جمهوری اسلامی خبری را منتشر کرده‌اند مبنی بر اینکه صبری حسن پور یکی‌ از مخالفان جمهوری اسلامی که گویا مجری یک شبکه تلویزیونی در خارج کشور است را در ایران دستگیر کرده‌اند، بنا به گزارشات رسانه‌های رژیم که همگی‌ تحت کنترل وزارت اطلاعات هستند، صبری حسن پور برای دیدن فامیلش به ایران سفر کرده بود، اما به نظر میرسد که واقعیت چیز دیگریست و او برای دیدن خواهرش به ترکیه سفر کرده بوده و نه‌ ایران و در زمانی‌ که ایشان در ترکیه بوده‌اند توسط سربازان گمنام امام زمان ربوده می‌شوند و به سرزمین امام زمان برده می‌شوند و سپس اعلام میکنند که این فرد در ایران دستگیر شده است. عکسهای صبری حسن پور و خواهرش در ترکیه نشان میدهد که ادعا‌های رژیم دروغی بیش نیست. سابقه آدم ربایی رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی در ترکیه به ۳۵ سال پیش بر میگردد. ترکیه همیشه یکی‌ از جولانگاه‌های رژیم بوده است و همواره به راحتی‌ مخالفان را شکار میکرده است. رژیم فاسد ترکیه نیز در این جنایت همیشه همکار و شریک رژیم بوده است، در سال ۱۹۸۸ که ما پایمان به ترکیه رسیده بود هر روزه شاهد ربودن مخالفان و یا دستگیری آنان و فرستادنشان به کام مرگ بودیم. در چندین مورد ماموران جنایتکار رژیم مخالفان را دستگیر و آنان را در گونی‌ میکردند و با اتومبیل از مرز به ایران می‌بردند، در یک مورد ۴۵ نفر از پناهندگان بی‌ دفاع توسط پلیس ترکیه دستگیر شدند و آنان را در مرز بازرگان به پاسداران تحویل دادند، آن جنایتکاران نیز همان‌جا همه را به گلوله بستند. ترکیه حیات خلوت رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی است و دستش برای انجام هر جنایتی باز است و تا کنون صدها تن‌ از مخالفان در ترکیه یا ترور شده‌اند یا ربوده شده‌اند و در ایران به جو‌خه‌های اعدام سپرده شده‌اند.» 
***
در هر حال عجالتا چیزی روشن نیست. صبری حسین پور پناهنده  قدیمی دستگیر شده است . این باعث تاسف است. خدمت یا خیانتش حتما روشن خواهد شد عجالتا صرفا یک خبر را با دو انعکاس  خواهید خواند (دستگیری و ربوده شدن، خیانت)و بعد از این روشن خواهد شد که کدام انعکاس درست است. من از این ماجرا اندوهگینم.
اسماعیل وفا یغمائی
21 آوریل 2016 میلادی
-----------------------------------



منبع: پژواک ایران