PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / Friday 29th March 2024

انتخابات، فرصتی برای یک رفراندومِ ساکت «نه» به جمهوری اسلامی
حنیف حیدرنژاد


«انتخابات» همزمان مجلس شورای اسلامی‌ و خبرگان در هفتم اسفند ۱۳۹۴ می‌تواند واقعه‌ای سرنوشت‌ساز در آینده نظام جمهوری اسلامی‌و تقسیم قدرت در بین جناح‌های مختلف آن باشد.

در هفته‌ها و به ویژه در روزهای اخیر، همه رهبران و مسئولین رژیم حاکم بر ایران به هر زبانی تلاش می‌کنند مردم را به پای صندوق‌های رای بکشانند. همان مردمی‌که این رژیم آنها را به خاک سیاه نشانده و هر روز آنها را در میدان‌ها و خیابان‌ها اعدام می‌کند، همان مردمی‌ که امروز در ابعاد میلیونی به اعتیاد گرفتار شده یا به تن‌فروشی و انواع فساد کشیده شده‌اند، همان مردمی‌ که کشورشان، آب و خاک‌شان، طبیعت و حیوانات‌اش، رودخانه‌ها و دریاچه‌های‌اش، جنگل و دشت و کوهسارش به نابودی کشیده شده، حالا باید بیایند و در یک نمایش کارگردانی شده به همان نظام جنایتکاری که ۳۸ سال است همه این غارت و ویرانی‌ها را دامن زده رای بدهند! این رژیم اما به «رای» مردم نیاز ندارد، چون هیچ‌گاه رای مردم برایش مهم نبوده است. مهم، حضور مردم پای صندوق‌های رای است تا با ارسال تصاویر تلویزیونی «حضور مردم همیشه در صحنه» ادعا کند که مشروعیت دارد. دقیقا به این دلیل که رژیم به چنین صف‌های انسانی برای تائید خود نیاز دارد، نباید در انتخابات شرکت کرد. آنچه برای این رژیم سرنوشت‌ساز و مهم بوده و آینده و «ماندگاری» آن را تضمین می‌کند بر ضد منافع مردم و کشور ایران است.

شرکت نکردن در بازی چندش‌آور و توهین‌آمیز موسوم به انتخابات و خالی نگاه داشتن صف‌های صندوق رای، خود، یک رای منفی به این رژیم است. با عدم شرکت در نمایش انتخاباتی می‌توان این فرصت را به یک رفراندومِ ساکتِ «نه» به جمهوری اسلامی‌ تبدیل کرد.

نمونه‌هائی از اهمیت و معنی انتخابات هفتم اسفند برای رژیم حاکم بر ایران

رفسنجانی:

خواهش می‌کنیم که خانم‌ها، آقایان و جوانانی که می‌توانند رأی بدهند، همه پای صندوق‌ها بیایند… اگر این اتفاق بیفتد، خدمت بزرگی شده برای تکمیل… جمهوری اسلامی‌واقعی… توصیه‌ای که من به مردم دارم این است که سعی کنند که همه پای صندوق رأی بیایند. این انتخابات بسیار سرنوشت‌ساز است.

ما تا کنون بهتر و مناسب‌تر از آیت‌الله خامنه‌ای کسی را در فقهای موجود نمی‌بینیم که بتواند کشور را اداره کند. [منبع]

روحانی:

باید بدانیم گاهی در شرایطی قرار می‌گیریم که برای انتخاب رهبری، یک رای اهمیت دارد. [منبع]

خامنه‌ای:

همه، حتی کسانی که نظام را و رهبری را قبول ندارند پای صندوق‌ها بیایند.

همه باید بیایند در انتخابات شرکت کنند؛ این موجب می‌شود که نظام جمهوری اسلامی‌تقویت بشود، پایداری آن و ماندگاری آن تأمین بشود. [منبع]

 

حنیف حیدرنژاد

۲۷ بهمن ۱۳۹۴/ ۱۶ فوریه ۲۰۱۶

http://www.hanifhidarnejad.com

 

پردازش: کیهان لندن



منبع: پژواک ایران