PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / Friday 19th April 2024

سخنان خمینی در مورد واجب بودن تهمت زدن به علما و فقهایی که «لطمه می زنند به اسلام» و دادن حکم برداشتن عمامه آنان به جوانان
ایرج شكری


 

این سخنرانی مربوط به زمان اقامت خمینی در نجف است. لحنی که خمینی علیه آخوندهایی عملکردشان مورد انتقادش بود چنان است که در حال حاضر هم که اهانت ها و تهمت های گوناگونی از سوی باندهای مختلف رژیم به یکدیگر بکار گرفته می شود، قابل پخش و انتشار از «رسانه ملی» به نظر نمی رسد.

او در این سخنان به صراحت می گوید تهمت زدن که از گناهان کبیره است در مورد «علما»یی که «لطمه می زنند به اسلام» نه تنها جایز بلکه واجب است و ضروت و لزوم آن را هم در«ساقط کردن آنان در جمعیت» می داند. یعنی وارد کردن اتهامات دروغ و لطمه زدن به حیثیت و آبروی علما و فقهایی که خمینی گفتار و نظرات آنان را به زیان «اسلام» می داند، برای بی اعتبار کردن آنان نزد مردم از این طریق.

البته شاید معنی دقیق این «ساقط کردن در جمعیت» آنطور که خمینی به عنوان یک «عالم و مجتهد و مرجع تقلید» بکار برده است، تنزل و پایین کشیدن آنان از «مرتبه و منزلت بالایی که دارند»در حد «جمعیت» یا مردم عادی و در میان جمعیت باشد چون «علما» تافته های جدا بافته ای هستند و با «عوام» یا جمعیت فاصله شان، فاصله ماه و خورشید است تا زمین و نماینده خدا و پیغمبر در روی زمین هستند! به هرحال منظورش ضربه زدن به اعتبار کسانی که هدف انتقادات و خشم او بودند، با تهمت زدن به آنهاست.

او همچنین ضمن انتقاد از «بی غیرتی جوانان» فتوای برداشتن عمامه  از سر آن دسته از علمایی را که به نظر او به اسلام و به امام زمان لطمه می زنند، می دهد. از این سخنان خمینی دو نتیجه مهم می شود گرفت، اولا این که تهمت ناروا زدن حتی به خادمان و خودی های دیروزی، که سالهاست سکه رایج نظام جمهوری اسلامی است، مبنای بینشی و شرعی و پشتوانه فتوای خمینی را دارد. وقتی به علما و فقها می شود تهمت زد، به غیر علما و به غیر خودی ها چرا نشود زد؟

اتهام آتش زدن خرمن های کشاورزان که خمینی در آغاز به قدرت رسیدن بارها علیه نیروی های انقلابی چپ به کار برد، از همین بینش و تفکر ناشی می شود و با هدف لطمه زدن به اعتبار آنها و خشم و نفرت مردم را علیه آنان برانگیختن بود. نتیجه مهم تر دیگر این است که جوانان و کلا مردم ایران که به خوبی از رذالت و دنائت و جنایات آخوندهای صاحب مقام و یا جیره خوار رژیم آگاهند و به ویژه آن دسته از افراد مومن که رفتار آخوندها را ضربه به دین خود و سبب زشت و جبّارانه و خشن شناساندن آن می دانند، حق دارند که هرجا که دستشان رسید، عمامه این آخوندها را از سرشان بردارند.

یک پیشنهاد هم من به جوانان، به ویژه دانشجویان دارم و آن یک حرکت کوچک بدون درگیر شدن است، اما معنی روشنی دارد و آن این است که هرکجا که مقامات فرومایه این رژیم را -خواه آخوند باشد خواه غیر آخوند- دیدید، به ویژه در اجتماعات و جایی که می خواهند سخنرانی کنند، دماغتان بگیرید، مثل وقتی که بوی تعفن آزار دهنده یی می آید و مشام شما را آزار می دهد. با این کار انزجار خود را نسبت به دست اندرکاران این رژیم مردم ستیزِ آزادی کش و فاسد نشان بدهید.

سخنرانی خمینی در یوتیوب:  https://www.youtube.com/watch?v=_HSkwy23lus

این سخنرانی را در درفش هم قابل دسترسی است

http://iradj-shokri.blogspot.fr/2016/01/blog-post_12.html

۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲ ژانویه ۲۰۱۶



منبع: پژواک ایران