PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / Friday 29th March 2024

مزاحمت جنسی در شب سال نو؛ آتشی تازه به دامان پناه‌جویان در آلمان؟
حنیف حیدرنژاد


تعدی و تجاوز به زنان در شهرهای کلن، اشتوتگارت و هامبورگ هنگام جشن شب سال نو میلادی، بازتاب و واکنش‌های گسترده‌ای به همراه داشته است. از آنجا که متعدیان با ظاهری شبیه به مردانی از کشورهای عربی و آفریقایی شناسایی شده‌اند، اکنون انگشت اتهام به سوی پناه‌جویان و تازه‌واردها نشانه رفته است.

 

در چنین شرایطی مخالفان جذب پناه‌جویان، موفق شده‌اند علامت سوال بزرگی پیش روی سیاست‌های دولت آنگلا مرکل قرار دهند و حتی گاه آنها که با آغوشی گشاده، درها را به روی پناه‌جویان گشوده‌اند، دچار شک و تردید شوند.

فضای رسانه‌های آلمان و شبکه‌های اجتماعی نیز خالی از تنش نیست و اظهار نظرات ضد و نقیض و حتی مشاجرات کلامی بین طرفداران و مخالفان رخ می‌دهد. این در حالیست که هنوز به طور قطعی عاملین این دست‌درازی‌ها و متخلفان شناسایی نشده‌اند.

آیا این اتفاق فراتر از اختلافات و حواشی کنونی پیش می‌رود و ابعاد گسترده‌تری به خود خواهد گرفت؟ اکنون که نزدیک به یک میلیون پناه‌جو وارد خاک آلمان شده‌اند، تا چه میزان سیاست‌های محدودکننده شامل آنها خواهد شد؟ آیا این رخداد چهره پناه‌جویان را نزد مردم آلمان مخدوش نخواهد کرد؟ در صورتی که بزهکاران از پناه‌جویان باشند، آیا باز هم آنگلا مرکل و مردم آلمان از پناه‌جویان استقبال خواهند کرد؟

آزاده کریمی با حنیف حیدرنژاد کارشناس امور پناه‌جویی و پناهندگی در آلمان در این باره گفت و گو کرده است.

لینک مستقیم به ویدیو



منبع: پژواک ایران