PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / Friday 19th April 2024

تلاش نافرجام فخرآور برای بدنام کردن اسماعیل خویی
ایرج مصداقی


امیرعباس فخرآور در یک خودزنی جدید و به منظور تأیید اراجیفی که در کتاب «رفیق آیت‌الله» مبنی بر تحصیل خامنه‌ای در دانشگاه مسکو مطرح کرده، پای آقای اسماعیل خویی را به میان کشید. او که از امداد علیرضا میبدی و تلویزیون «پارس» برخوردار بود در یک  گفتگوی تلویزیونی مدعی شد که آقای خویی ضمن رد روایت من، گفته‌های او در مورد خامنه‌ای و کتابش را تأیید کرده است.

قبلاً در مقاله‌ی «بقیه داستان «جیمزباند» و «رفیق آیت‌الله» در مورد ادعاهای این جاعل حرفه‌ای نوشته‌ام.

http://www.irajmesdaghi.com/maghaleh-591.html

در گفتگوی امیرعباس فخرآور با علیرضا میبدی، وی پس از این که با کرشمه و ناز، زمینه را برای فخرآور فراهم می‌کند، میکروفون را به دست او می‌دهد و او با اعتماد به نفس بالا که تنها از یک کلاهبردار حرفه‌ای برمی‌آید با آب و تاب می‌گوید:‌

«سه چهار روز پیش با اسماعیل خویی بزرگ صحبت می‌کردم. مرد بسیار نازنین و از همین جا درود می‌فرستم به اسماعیل خویی عزیز و به دختر عزیزشان سبا. که باهاشون صحبت می‌کردم ، گفتم آقای اسماعیل خویی گرانقدر، اسم شما را یک آقایی در برنامه صدای آمریکا آوردند و گفتند که شما با آقای خامنه‌ای در فاصله تیرماه ۴۳ تا ۱۳۴۷ حشر و نشر داشتید و برخورد داشتید و شما می‌توانید شاهدی باشید که خامنه‌ای، یعنی کتاب من درست نیست که گفتم خامنه‌ای در آن ۴ سال ایران نبوده و روسیه بوده، اسماعیل خویی گفت «بیخود می‌کند هرکس این حرف رو زده. مطلبی که شما گفتی کاملاً درست است. من آخرین باری که خامنه‌ای را دیدم و اولین باری که دیدم خردادماه ۱۳۴۳ در منزل نعمت آزرم بود در مشهد».... «مطلبی که توی کتابت نوشتی درست است»

فخرآور سپس در همین گفتگو در حالی که به دوربین زل زده بود اضافه کرد:

«اینجور حرف‌هایی که از بزرگان میاد و تایید می‌کند مطالب کتاب را اتفاقاً خیلی ارزشمندتر است. ....» (۱)

https://www.youtube.com/watch?v=oUsCEQO2pzs

او به خیال خود با این جعل آشکار می‌تواند ده‌ها شاهد معتبر و اسناد ساواک و ... را بی‌اعتبار کند غافل از این که بی‌آبرویی بیشتر برای خود و حامیانش پدید می‌آورد. برای آن‌هایی که با پدیده‌های دست‌ساز جمهوری اسلامی و فرهنگ‌ آن‌ آشنا هستند، تردیدی نبود که «بچه‌پررو» در دروغ‌‌گویی و پشت‌هم‌اندازی هیچ حد و مرزی ندارد.  

آقای اسماعیل خویی در سال ۱۳۴۴ از لندن به ایران بازگشت. وی در خردادماه ۱۳۴۳ در ایران نبود که خامنه‌ای را در منزل آقای نعمت آزرم ببیند. فخرآور این تاریخ را به منظور مانور روی ادعاهای دروغین‌اش از قول آقای اسماعیل خویی جعل می‌کند.

پیش از این در دقایق ۴۹ و ۷۰ گفتگوی بی بی سی با آقای اسماعیل خویی تأکید می‌شود که او در سال ۱۳۴۴ به ایران بازگشته است.

https://www.youtube.com/watch?v=lsMVrz4Q70E

http://www.bbc.com/persian/arts/2015/06/150622_jb_khoei

دیدار خامنه‌ای و اسماعیل خویی چنانکه در صدای آمریکا توضیح دادم در سوم فروردین ۱۳۴۶ در منزل آقای نعمت آزرم صورت گرفت و ده‌ها نفر دیگر هم حضور داشتند و سپس به دیدار یکی از چهره‌های فرهنگی مشهد که به تازگی از بازداشت ساواک آزاد شده بود رفتند.

آقای نعمت آزرم شرح این روز و دیدار را با جزئیات، همراه با دیدارهای متعددشان با خامنه‌ای بین سال‌های ۴۳ تا ۴۷ توضیح می‌دهند.

آقای اسماعیل خویی پس از مشاهده‌ی ادعاهای جعلی امیرعباس فخرآور به نقل از ایشان، توضیحی را نوشته و در فیس بوک با دستخط خودشان انتشار دادند تا مبادا «بچه‌پررو» ادعای جدیدی را به نقل از ایشان که در بستر بیماری است مطرح کند.

 

Esmail Khoi

 

در گفتگویی که من و یکی از دوستان مشترک، جداگانه با آقای خویی داشتیم ایشان تأکید داشتند که مطلقاً صحبتی از کتاب فخرآور در میان نبود. او تنها از من تاریخ دیدارم با خامنه‌ای را پرسید و من توضیح دادم. معلوم است که این دیدار در خرداد ۱۳۴۳ نبوده چون من تازه در سال ۱۳۴۴ به ایران بازگشتم و روز و ساعت دقیق آن را نیز چنانچه بگردم می‌توانم پیدا کنم.

آقای خویی سپس ادعاهای دروغ در مورد خامنه‌ای را به نفع او دانسته و تأکید کردند که خامنه‌ای از این دروغ‌های آشکار استقبال می‌کند و به این ترتیب جنایات او نیز زیر سؤال می‌رود.

امیدوارم تجربه‌‌ی آقای خویی مورد توجه تمامی کسانی قرار گیرد که به نوعی با عناصر مشکوکی چون فخرآور در ارتباط هستند چرا که هرلحظه می‌توانند مورد سوءاستفاده این دسته از افراد قرار گیرند.

آقای خویی در مورد تاریخ دیدارشان با خامنه‌ای به من گفتند به تصور من این دیدار در سال ۱۳۴۶ بود اما دخترم سبا می‌گوید تاریخ آن  ۱۳۴۴بوده است! من با خنده به ایشان گفتم دختر شما که در دهه‌ی ۵۰ به دنیا آمده‌ است بهتر از شما و آقای نعمت آزرم که خود در دیدار با خامنه‌ای حضور داشتید تاریخ ملاقات‌تان را می‌داند کمی عجیب به نظر می‌رسد!

بر من دانسته نیست سبا خویی به چه دلیل اصرار دارد که تاریخ دیدار پدرش با خامنه‌ای را دو سال عقب بکشد چرا که حتی اگر این دیدار در سال ۱۳۴۴ هم که بوده باشد باز سندی است در رد ادعای امیرعباس فخرآور مبنی بر این که خامنه‌ای در ۱۸ تیرماه ۱۳۴۳ برای تحصیل در دانشگاه پاتریس لومومبا با قایق به مسکو رفته بود و در ایران حضور نداشت.

اما می‌بینم پس از انتشار دستخط آقای خویی در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۵، سبا تلاش زیادی به خرج می‌دهد که این دستخط و روشنگری در انظار عمومی قرار نگیرد و افراد کمتری از آن مطلع شوند! وی که اداره‌ی صفحه‌ی آقای اسماعیل خویی را به عهده دارد ابتدا آن را در ردیف‌های پایین فیس‌بوک قرار می‌دهد و نه آخرین مطلب، تا مراجعه کنندگان حتی‌المقدور روشنگری ایشان را نبینند. سبا خویی به همین هم بسنده نمی‌کند و نیم ساعت پس از انتشار، دستخط آقای خویی را از صفحه اول برداشته و در قسمت عکس‌ها می‌گذارد تا کمتر کسی متوجه آن شود!

https://www.facebook.com/Esmail.Khoie

حتماً حکمتی در این تلاش‌های مجدانه برای پوشاندن نقل قول جعلی امیرعباس فخرآور است. چه سودی از این کار عاید سبا خویی می‌شود بر من پوشیده است.

ایرج مصداقی

۱۲ سپتامبر ۲۰۱۵

 

پانویس:

امیرعباس فخرآور که در گفتگو با صدای آمریکا از زبان من شنیده بود خامنه‌ای در پاییز ۱۳۴۳ ازدواج کرده و تاریخ تولد مصطفی پسر بزرگ وی ۱۳۴۴ است و همین نشان می‌دهد که خامنه‌ای در زمان یاد شده در ایران حضور داشته، این بار در گفتگو با میبدی دروغ‌ دیگری را تولید کرد و بدون اشاره به تاریخ ازدواج خامنه‌ای و تولد مصطفی به منظور توجیه جعلیاتش مدعی شد که فاصله‌ی سنی فرزند اول و دوم خامنه‌‌ای ۴ سال است و این نشان می‌دهد که او به مدت ۴ سال در ایران نبوده است چرا که فاصله‌ی سنی دیگر فرزندان خامنه‌ای یک سال و یک سال و نیم است.

 

https://www.youtube.com/watch?v=oUsCEQO2pzs

در همین رابطه نیز فخرآور دروغ می‌‌گوید:

تاریخ تولد پسران خامنه‌ای قبل از انقلاب به شرح زیر است:‌

مصطفی متولد ۱۳۴۴، مجتبی متولد ۱۳۴۸، مسعود متولد ۱۳۵۳ و میثم متولد ۱۳۵۷



منبع: پژواک ایران