PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Friday 26th April 2024

فاجعه بار بودن آموزش موسیقی در مهد کودکها از نظر مدیر حوزه های علمیه
ایرج شكری


 

به گزارش ایسنا آخوند حسینی‌بوشهر مدیر حوزه‌های علمیه گفته است که آموزش رقص و موسیقی در برخی مهد کودکها، فاجعه است. این آخوند تاکیدکرده است که مهد کودک ها باید بر اساس «مکتب اهل بیت فعالیت کنند و الگوهای منطبق با ائمه را برای کودکان ترسیم کنند»*.

این در حالی است قبلا خبری مبنی بر ممنوعیت آموزش موسیقی در مهد کودکها انتشار یافته بود.  الگوهای ائمه را همانطور که همگان در سی و پنج سال گذشته شاهد بوده اند، با روضه خوانی و نوحه خوانی و «اشک گرفتن» و گریه کردن برای مصائبی که به روایت آخوندها «اهل بیت» وائمه تحمل کرده اند می شود منتقل کرد. حتی اگر امامی زندگی همراه با «مصیبت» هم نداشته باشد، روز مرگ اوست که فرصت «انتقال الگوی ائمه» را فراهم می کند و آخوندها ضمن روضه خوانی و «اشک گرفتن» از مردم، از سجایای آن امام و کلا از «اهل بیت» سخن می رانند.

همین تازگیها(25 مرداد) آخوند وحید خراسانی که «آیت الله العظمی» یی است که سایتی به دوازده زبان دارد در یک بالای منبر رفتن به مناسبت فرا رسیدن سالگرد در گذشت امام جعفر صادق تاکید کرد که « روز شهادت او[ امام جعفر صادق] بايد اين مملكت يكپارچه غوغا بشود. روز شهادت او نبايد اين چنين باشد كه تا كنون بوده ... كاري كنيد ... به كوچه و بازار و خيابان برويد، تا مردم بفهمند عظمت مصيبت چقدر است»(حوزه نیوز** و ایسنا و...) .

چند سال پیش(سال 86) در گزارشی که «رسا نیوز» از همایش «چهل منزل تا اربعیین» که توسط «مرکز مطالعات راهبردی خیمه» برگزار شد، منتشر کرد آمده بود که «احمد شهدادی، نویسنده و دین پژوه در این نشست به تشریح نقش گریه در اندیشه شیعی پرداخت و با اشاه به روایتی  از حضرت زهرا(س) به عنوان یکی از پنج گریه کننده جهان نام برد و گفت: برخلاف باور رایج که گریه را نشان از ضعف روحی می دانند، در مکتب شیعه گریه نشان از وحدت روحی است، به همین دلیل هنگامی که انسان در مصیبت امام حسین(ع) گریه می کند یک حالت شعف و سرور درونی به او دست می دهد»***.

در اهمیت گریه «حضرت امام راحل» هم در آبان سال 59 با احساس خطر از شرایط و فضای فرهنگی که با انقلاب سال 57 به وجود آمده بود و در آن برای آخوندیسم و روضه خوانی جای چندانی نبود، به وعاظی که به دیدار او رفته بودند که تا رهنمود بگیرند که مراسم محرم چگونه برگزار شود با خشمی انفجاری نسبت به جوّ موجود تاکید کرد که:« “ما انقلاب كردیم روضه دیگر لازم نیست“ از غلطهایی است كه توی دهنها انداخته اند. مثل این است كه بگوئیم ما انقلاب كردیم دیگر لازم نیست نماز بخوانیم... خیر ما ملت گریه سیاسی هستیم كه با همین اشكها سیل جریان می دهیم و خرد می كنیم سدهایی را كه در مقابل اسلام ایستاده». 

چند ماه پیش(اوائل بهمن سال قبل) هم یک آخوند که از سال 76 در روستایی از توابع استهبان فارس موسسه یی به اسم «بیت الاحزان حضرت زهرا» راه انداخته در گفتگویی با خبرگزاری فارس اعلام کرد که این موسسه بین تخت جمشید و پاسارگاد یک دهکده قرآنی برپا خواهد کرد و یاد آور شد که این طرح به تصویب دولت هم رسیده است و هدف این «دهکده توریستی - قرآنی» را آشنا کردن گردشگران خارجی با «چهره واقعی قرآن و اسلام» ذکر کرد.

البته همچنان که روشن است و می دانیم، این تلاشهای فی سبیل الله و قرآنی، از «بودجه های قرآنی» برخوردار می شوند،علاوه بر آن که خود می توانند منابع در آمدی هم دست و پا بکنند مثلا همین دهکده قرآنی ممکن است گذرگاه اجباری برای توریستها بشود و از این طریق در آمد هایی چه از طریق دریافت ورودیه و چه از طریق فروش چیزهایی که توریستها به عنوان سوغاتی می خرند، در آمد کسب کند.

آخوندها و پروش یافتگان مکتب اجنبی پرست آخوندی که کلا هویتشان در ارتباط با «اهل بیت» مفهموم پیدا می کند،  با «ایرانی» بودن به طور آشکار در ستیزند و به عنوان مثال هیچکس از زبان نظامیان مکتب آخوندی کلامی از حماسه های میهنی چه تاریخی و چه اسطوره ای نشنیده و با آریو برزن قهرمان تاریخیِ رزمی حماسی بیگانه اند و از بابک خرّمدین متنفرند.

سه سال پیش(تیر 90) فرمانده سپاه کهکیلویه و بویر احمد، روی سگش از دیدن مجسمه آریو برزن در میدانی به همین نام در یاسوج بالا آمد و به بهانه این که دم اسب آریوبرزن به سمت «تمثال شهدا» است، حکم کرد که  مجسمه باید تخریب شود. به گزارش روزنامه  انتخاب رئیس شورای شهر یاسوج در اینمورد در گفتگو با «تاریخ ایرانی» گفت: «به دستور سپاه پاسداران این مجسمه باید از میدان شهر حذف شود اما شورای شهر سعی دارد با توجه به مسائل قانونی و البته نظر مردم فكری برای این مجسمه بكند.» او یاد آور شد که:  «این مجسمه برای شهر یاسوج به مساله‌ای امنیتی تبدیل شده است و به هیچ وجه تخریب نمی‌شود، به همین دلیل شورای شهر و شهردار یاسوج با همكاری دادستانی و شورای تامین استان تصمیم به جابجایی این مجسمه گرفته‌اند.» وی که ابراهیم عبدالعلی نام دارد گفته بود که مجسمه ممکن است به پارک یا موزه منتقل شود.

http://www.entekhab.ir/fa/news/31446

امنیتی شدن مساله مجسمه آریوبرزن هم به دلیل خشم مردم از دستور سپاه پاسداران ضد ایرانی بوده است چون عکسهایی از مردم که دست در دست و به نشانه حفاظت از مجسمه دور آن حلقه زده اند در اینترنت وجود دارد.

با در نظر گرفتن این که  مدیر حوزه های علمیه یعنی بالاترین مقام مسئول مدیریت مراکز «علمی» تربیت آخوند، مقامی که بالای سر ریاست سایر مراکز «علمی» حوزوی قرار دارد که یکی از آنها «حوزه علمیه قم» است که «هاروارد» آخودندی است و خمینی در آن پیامش به گرباچف توصیه کرده بود که مشکلات شوروی اقتصادی نیست و برای برون رفت از مشکلات باید به اسلام روی آورد و از او دعوت کرده بود که کسانی از دانشمندان و محققان شوروی را برای آموزش دیدن و نوشیدن از چشمه کوثری که در حوزه می جوشد و بردن از آن برای درمان دردهای شوروی به ایران اعزام کند****،

با توجه به نگرانی این آخوند از آموزش موسیقی و رقص به کودکان خردسالی که هنوز به سن دبستان رفتن نرسیده اند، و باتوجه به نکاتی که از بینش آخوندی در زمینه فرهنگی ذکر شد، همین فرهنگ و بینش خود دلیلی کافی است در ضرورت در هم کوبیدن و برچیدن بساط آخوندی. بساطی که همیشه سدی در برابر رشد و ترقی و سدی در برابر آزادی و دموکراسی بوده و بساطی که دغدغه از مصائبی که بر مردم می رود ندارد. حالا وقتی عملکرد جنایتکارانه و سرکوبگرانه رژیم آخوندی را در کنار این بینش فرهنگی آن قرار بدهیم، زیانبار بودن و فاجعه بار بودن عملکرد آخوند و بساط مرجعیت بر همگان روشن تر می شود هم چنان که لزوم برچیدن و محو آن از ایران

* اظهارات آخوند مدیر حوزه های علمیه

http://www.isna.ir/fa/news/93060503169/

** اظهارات وحید خراسانی

http://www.hawzahnews.com/news/1973/348133

*** در مورد مرکز مطالعات راهبردی خمینه

http://asre-nou.net/1386/day/19/m-shokri.html

 از پیام خمینی به گرباچف: ****

«دیگر شما را خسته نمی‌كنم و از كتب عرفا و بخصوص محی‌الدین ابن‌عربی‌(8) نام نمی‌برم؛ كه اگر خواستید از مباحث این بزرگمرد مطلع گردید، تنی چند از خبرگان تیزهوش خود را كه در این‌گونه مسائل قویاً دست دارند، راهی قم گردانید، تا پس از چند سالی با توكل به خدا از عمق لطیف باریكتر از موی منازل معرفت آگاه گردند، كه بدون این سفر آگاهی از آن امكان ندارد. جناب آقای گورباچف اكنون بعد از ذكر این مسائل و مقدمات، از شما می‌خواهم درباره اسلام به صورت جدی تحقیق و تفحص كنید. و این نه به خاطر نیاز اسلام و مسلمین به شما، كه به جهت ارزشهای والا و جهان شمول اسلام است كه می‌تواند وسیله راحتی و نجات همه ملتها باشد و گره مشكلات اساسی بشریت را باز نماید».

++++++

نمونه یی از تربیت وعاظ خردسال. مخصوصا حرکات آخوندی دست این ملاباجی خرد سال جالب توجه است. به هر خیلی اندوهبار است که ذهن کودکان را با چنین روضه خوانی های مهملی انباشته می کنند.

http://www.youtube.com/watch?v=Ef3lv_Oc8QM

سرودی توسط گروه موسیقی و سرود کودکان تفاوت فرهنگ اهل بیت به عنوان فونداسیون و پی نظام و فرهنگ مردم ایران به عنوان بیگانه با آخوندیسم و تخریب کننده و فاجعه برای نظام در این دو ویدئو کاملا مشهود است. گفته می شود این سرود چند سال بعد از ساخته شدن از تلویزیون پخش رژیم نشد و ممنوع بوده است و بعد هم که پخش شده صدای آن همراه با تصاویر دیگر و مناظر مختلف بوده است

http://www.youtube.com/watch?v=UNdUESY37sY

       ۵ شهریور ۱۳۹۳   - ۲۷ اوت ۲۰۱۴ 

 http://iradj-shokri.blogspot.fr/

 



منبع: پژواک ایران