PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Tuesday 23rd April 2024

ادعای پوچ وزارت اطلاعات در مورد رهایی قهرمان شمشیربازی
ایرج شكری


 

روز 25 مرداد خبرگزاری مهر گزارش داد که آخوند حمیدی رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان گفته است که هدف ربایندگان قهرمان شمشیربازی و نفر همراه وی اخاذی مالی  است و بنابر همین گزارش آخوند حمیدی گفته بود « دادگستری به کمک مسئولین استانی و ریش سفیدان در حال پیگیری ماجرا است» و « نسبت به آزادی گروگان ها در آینده ای نزدیک ابراز امیدواری» کرده بود. 

در شامگاه همانروز و بعد از اظهارات آخوندی حمیدی اطلاعیه یی از وزارت اطلاعات رژیم در خبرگزاری فارس انتشار یافت که در آن وزارت اطلاعات رژیم مدعی شد که :« با اقدامات پیچیده ی اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) تعدادی از عوامل شرور در شرق کشور دستگیر و دو تن از هم وطنان که توسط این گروه ها به گروگان گرفته شده بودند به سلامت به آغوش خانواده باز گشتند»*.

دو روز بعد از انتشار این اطلاعیه، خبرگزاری ایسنا شرحی از ایام اسارت و چگونگی آزاد شدن حامد صداقتی قهرمان شمیشر بازی را که به تهران سیده بود، از زبان خودش نقل کرد. وی در مورد اتفاقات روز آزادی خود گفت: « دو روز بود آب نخورده بوديم. ريش سفيدان منطقه ما را از کوه پايين آوردند. زنجيرها هنوز به پايم بود. خودم با سنگ زدم و شکستم که توانستم قدم بردارم. نيروهای امنيتی در انتظارمان بودند و آزاد شديم». از این گفته ها به روشنی می توان دریافت که آزادی او از سوی گروگانگیران و با توافق هایی که با «ریش سفیدان» گذاشته شده بوده است صورت گرفته و نه در یورش «رامبو»های وزارت اطلاعات، این سربازان گمنام امام زمان به گروگانگیران.

اینان  تهّور و تبحّرشان در یورش به خانه های دانشجویان و نویسندگان و یا اعضای سندیدکاها و ربودن و کشتن «زنجیره ای» روشنفکران ایران است. گفته می شود قبلا گروگانگیر ها با انتشار ویدئویی از حامد صداقتی قهرمان شمشیربازی، خواهان 5 میلیون دلار باج برای آزادی او شده بودند. به هرحال آنچه مهم است آزادی و سالم بودن کسانی است که گروگان گرفته شده بودند. در عملیات گروگانگیری یکی دیگر از همراهان قهرمان شمشیر بازی مورد اصابت گلوله گروگانگیران واقع شده بود که بعدا درگذشت. روی بعضی حرفها و ادعای دیگر در اطراف این قضیه هم می شود تردید کرد و آن را ساخته وزارت اطلاعات و عوامل آن دانست، از جمله این که بنابر آنچه در خبرگزاری ایسنا آمده، حامد صداقتی گفته که گروگانگیرها روزی فقط «هفت دانه لوبیا» به آنها به عنوان غذا می داده اند، حال آن که حامد صداقتی در مصاحبه ای که تلویویزیون رژیم با او کرده در مورد رفتار گروگانگیرها می گوید ما «اصلا با آنها تماسی نداشتیم» و ادعای تغذیه با «روزی هفت دانه لوبیا» را هم نکرده است.

البته او در مورد شرایط نامطلوب فقط به «مسائل تغذیه» اشاره کرده است. با توجه به زمان اسارت اینان که روز دهم اردیبهشت بوده است، از دهم اردیبهشت تا 25 مرداد که روز رهایی آنان است چیزی حدود سه ماه و نیم می شود. اگر اینان فقط روزی با هفت دانه لوبیا تغذیه می شدند، نباید آنطور سرحال و سالم و بدون کمترین نشانه از آثار کم بود تغذیه می ماندند. در لینک زیر می شود مصاحبه حامد صداقتی را دید. عکسهای او در زمان قبل از رویداد این ماجرا هم به فراوانی در اینترنت وجود دارد و می شود دید و مقایسه کرد. در ضمن به نظر می رسد که اظهارات آخوند حمیدی رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان از در خبرگزاری مهر از دسترس خارج شده است.

http://www.aparat.com/v/ry6Sq

اطلاعیه وزارت اطلاعات رژیم در لینک زیر

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930525001401 *

خبر ایسنا و هفت دانه لوبیا:

http://www.isna.ir/fa/news/93052713795

۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۴ اوت ۲۰۱۴

http://iradj-shokri.blogspot.fr/



منبع: پژواک ایران