PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / Friday 19th April 2024

خودنمایی های روز قدسی سرداران سپاه و آیینه خر تو خری رژیم
ایرج شكری


 

 در مرداد سال 58 که مصادف با ماه رمضان بود خمینی آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید تا سوژه و موضوع دیگری به سوژه  و روزهایی که رژیم به مناسبت آن روز برای نمایش «حمایت مردمی» و به صحنه آوردن «امت همیشه در صحنه» استفاده می کرد  اضافه کند. اگر اشتباه نکنم این اقدام خمینی در همان سخنرانی در 26 مرداد در قم صورت گرفت که در آن اظهار تاسف کرد که چر از اول چوبه های دار در میدانهای بزرگ برای درو کردن رهبران احزاب و دست اندرکاران مطبوعات مستقل برپا نکرده و تهدید کرد که در آینده با کسانی که آنها را «مفسد» نامید مثل امیر المومنین عمل خواهد کرد که در یک روز هفتصد نفر از یهود بنی قریظه را گردن زد. 

خمینی مساله فلسطین و قدس را مساله تمام مسلمان و مساله جهان اسلام نامید. طبیعی بود که به خاطر ظلم و ستم و جنایات اسرائیل علیه ملت فلسطین، توده های مردم در همدردی با آنان و محکوم کردن اسرائیل در تظاهرات سازمان یافته شرکت بکنند و «امام امت» هم از این امر سود می برد  و در برابر قدرتهای خارجی «قدرت نمایی» می کرد. البته خمینی تنها به همین اکتفا نکرد و کارگزارانش با پول و سرمایه مردم ایران، به تلاش برای گسترش نفوذ رژیم در فراسوی مرزها پرداختند و در این زمینه یا مثل لبنان از عناصر محلی گروه و تشکیلات برپا کردند یا گروههای موجود را تحت نفوذ خود قرار دادند و این که عکس خمینی و خامنه ای در مناطق تخت نفوذ حزب الله در لبنان و یا در راه پیمایی هایی در پاکستان دیده می شود، خود به خودی نیست.

به هر حال  از آنجا که بحران و تنش بین فلسطینیان و اسرائیل به راه حلی نیانجامیده و خودسری های رژیم غاصب و قصّاب اسرائیل، مردم عادی را در به خاک و خون کشیده و می کشد، برگزار راهپیمایی «روز قدس» که در چند کشور مسلمان یا بخشا دارای  جمعیت مسلمان سوژه همیشه زنده یی برای بهره برداری تبلیغاتی رژیم بوده است. امسال همزمان شدن این روز با حملات جنایتکارانه اسرائیل به نواحی مسکونی نوار غزه از جمله به بیمارستان و مدرسه به بهانه این که موشکها از آنجا به اسرائیل شلیک می شود و یا این که نفرات گروههای مسلح فلسطینی در آنجا پنهان شده اند و کشتار جمعیت غیر نظامی از جمله دهها کودک فلسطینی، فرصتی متفاوت از سالهای پیش برای رجز خوانی و خود نمایی ابلهانه سرداران سپاه مردم ستیز و آزادی کش انقلاب اسلامی داد. «چشمگیرترین» مهمل گویی متعلق به جانشین فرمانده سپاه، پاسدار سلامی است، همانکه قبلا چنده ماه پیش یا شاید در سال قبل بود که در یک از حّرافی هایش مدعی شد که «زمان شاه مردم نان جو هم گیرشان نمی آمد بخورند».

بنابر گزارشی که در «سپاه نیوز» از سخنرانی او در قبل از خطبه های نماز جمعه «روز قدس» نقل شده است او ضمن فرمایشات ایمانی خود، اینبار به صهیونیست ها خط و نشان کشیده است که:« ما شما را خانه به خانه تعقیب خواهیم کرد و انتقام قطره قطره خون شهیدانمان را در فلسطین خواهیم گرفت و این نقطه آغاز بیداری ملت‌های مسلمان برای شکست دادن شماست». در حالی که اگر زمانی برسد که صهیونیستها در وضعی قرار بگیرند که سردار سلامی و «امت اسلام» بتوانند خانه به خانه آنها را تعقیب بکنند و انتقام خون شهیدان را از آنان بگیرند، این دیگر باید آخر کار شکست اسرائیل باشد. فرمایشات دیگر و خودنمایی ایمانی، نامربوط هایی است که رحیم صفوی «دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری» گفته است. رحیم صفوی که در آغاز ریاست جمهوری محمد خاتمی فرمانده سپاه بود یکی دو جا نامربوط هایی گفته بود و تهدیدهای کرده بود که وقتی از «دایره محرمان» بیرون افتاد، واکنشهای جامعه دست و پای ایشان را در پوست گردو فرو برد و فرمایشتشان تبدیل به تف سربالا شد و روی صورت خودش افتاد. از جمله آن تهدید به گردن زدن ها و زبان بریدن ها بود که در فرمایشاتی در قم گفته بود، مثل فرمایشات سردار سرتیپ دکتر الله کرم، زمان بهم زدن سخنرانی انتخاباتی محمد خاتمی در قم، که گفته بود «خاتمی باید از روی نعش من رد بشود تا رئیس جمهور بشود» اما خاتمی رئیس جمهور شد و الله کرم فایده یی در بکشتن دادن وجود بی خاصیت خودش ندید.

این سردار سرلشکر صفوی، هر چند وقت یکباره ادعاهای نامربوطی می کند که برای دستگاه دیپلماسی رژیم درد سرساز می شود و کارکزاران رژیم در آن دستگاه هم بهترین راه چاره را در رفع و رجوع کردن مساله با زدن توسر این سردار سپاه اسلام یافته اند و با تکذیب مساله، که بیان دیپلماتیک «ببخشید غلط کرده که چنین حرفی زده» یا «ببخشید حال یه غلطی کرده او که کسی نیست و تصمیم گیرنده نیست»، قال قضیه را می کنند. مثل حرفهای مهملی که در اصفهان زده بود و ضمن آن ادعا کرده بود که:« خط مقدم دفاعی ما لبنان است» که خشم مقامات آن کشور را بر انگیخت و در نتیجه سفیر رژیم در آنجا، بیان چنان اظهاراتی از سوی رحیم صفوی را به کلی تکذیب کرد، که روشن است طرف مقابل به خوبی معنی آن را که «شما ببخشید حالا یه غلطی کرده او که مقام اجرایی ندارد» دریافت. حالا در خود نمایی های به مناسبت روز قدس این دستیار و مشاور عالی رهبر، رهنمود داده است که:« بایستی امنیت همه‌جانبه رژیم صهیونیستی در سطح داخلی و منطقه‌ای و بین‌الملل را از طریق تضعیف امنیت روحی و روانی و امنیت اقتصادی و سیاسی این رژیم، هدف قرار داد» و در ادامه افزوده « ادامه تسلط بر کشورهای عربی و اسلامی منطقه و غارت ثروتهای طبیعی مردم و حفظ حاکمان دیکتاتور و رژیم های سنتی و پادشاهی این منطقه و جلوگیری از بیداری اسلامی و کنترل انقلاب های مردمی منطقه را می توان از اهداف توطئه آمریکائیها دانست» می بینیم که این اظهارات در قسمت مربوط به اسرائیل می تواند زمینه ساز هر اتهامی به رژیم در مورد «تهدید امنیت اسرائیل» که برای غرب و دوستانش چیزی مقدس و دفاع از آن برای آمریکا اروپا وظیفه یی چون چراست، باشد که این به نوع خود می تواند برای رژیم مساله ساز باشد که بهای آن را در نهایت مردم ایران باید بپردازند.

موضوع دیگر حمله او به «رژیم های سنتی و پادشاهی» منطقه است که رژیم با آنها روابط دیپلماتیک دارد و سفارتخانه های طرفین در دو طرف دایر است. رابطه رژیم با بیشتر کشورهای دسته بندی شده توسط یحیی رحیم صفوی همرا با تنش است و سوء ظن است و این اظهارات بدون این که اثری عملی در جهت خواست این دستیار و مشاور عالی رهبر داشته باشد، فقط به تشنج و سوء ظن اضافه می کند و کار روی دست دستگاه دیپلماسی رژیم می گذارد و آنها ناچار خواهند شد که باز هم به زبان دیپلماتیک به آنها بگویند«ببخشید حالا یه غلطی کرده است، او که تصمیم گیرنده نیست». همین چند وقت پیش بود که آخوند روحانی در مورد مسائل پیش آمده در غزه به پادشاه بحرین نامه ای نوشت. خامنه ای هم که از عملکرد روحانی در مورد مساله غزه اظهار رضایت کرده بود، می بینم که کار این سرداران سپاه انقلاب اسلامی مثل نقش «انگل» در ارگانیسم حکومتی به ویژه دستگاه دیپلماسی است و کارش گرفتن نیرو انرژی از آن ضعیف کردن آن است. وزارت دفاع رژیم هم که تصدی آن به سردار سپاه(حسین دهقان) سپرده شده است در اطلاعیه به مناسبت روز قدس، ضمن ستایش از خمینی در تعیین روز قدس و حمله به اروپا و آمریکا و دبیر کل سازمان ملل در «حمایت از رژیم صهیونیستی»، در پایان ضمن خوابهای پنبه دانه یی، شروع مرحله یی را نوید داده است که خود گردانندگان تشکیلات رسمی فلسطینی دنبال آن نیستند این که:« بر اساس وعده الهی "ان الارض یرثها عبادی الصالحون" (سوره انبیاء آیه ۱۰۵) رژیم جعلی اسراییل به‌سرعت به پایان عمر خود نزدیک می‌شود و [...] شمارش معکوس برای تحقق "احیای فلسطین از بحر تا نهر" آغاز شده است و رژیم صهیونیستی را از این کابوس دهشتناک هیچ گریزی نخواهد بود». مهمل بودن این وعده روشن است و آن «از بحر تا نهر» هم از مهملات مقام ولی امر مسلمین در یکی دو سال پیش گرفته شده است.

اما دراین میان «بیانیه»یی هم، که در آن یک پیشنهاد برای اقدام بین المللی داده شده بود، با امضای 42 تن از سرداران سپاه انتشار یافت. اما عجیب این که این بیانیه که روز پنج شینه اول مرداد(یک روز قبل از روز قدس) صادر شده بود و قاعدتا  باید چند روزی  در صدر اخبار سپاه نیوز قرار می گرفت- چون عزیز جعفری فرمانده سپاه و سلامی جانشین فرمانده سپاه هم از امضا کنندگان بودند - اصلا به نظر می رسد کمی بعد از انتشار، صادر کنندگان آن به مهمل بودن آن پی برده اند و سعی کرده اند مساله را به نوعی درز بگیرند، چون روز شنبه با این که اظهارات تنی چند از این «سرداران دفاع مقدس» در مورد روز قدس همچنان در صفحه اول سپاه نیوز بود، نه در صفحه اول و نه در آرشیو آن دیده نمی شد و نگارنده نمی دانم که این بیانیه اصلا در سایت سپاه درج شده بود یانه. به هر حال در سایتهای نزدیک به سپاه و جناح هار هم آن را ندیدم. اما سایت تابناک روز شنیه هنوز آن را داشت.

http://www.tabnak.ir/fa/news/418993

 سرداران سپاه پیشنهاد برگزاری راهپیمایی 800 کیلومتر از «زیارت تا زیارت»، از کربلا تا قدس را داده اند و در این مورد نوشته اند: «مسلمانان جهان و پیروان سایر ادیان الهی از مسیحی تا یهودی می‌توانند در این راهپیمایی بزرگ و تاریخی و با شعار پیروزی خون بر شمشیر و بدون نیاز به حمایت و دخالت دولت‌ها به حیات ننگین و ضد بشری صهیونیزم در فلسطین پایان دهند. این راهپیمایی بزرگ هشتصد کیلومتری، از کربلا تا قدس، سیل خروشانی به راه می‌اندازد که برای همیشه منطقه را از وجود صهیونیست‌ها پاک خواهد کرد. هدف از این راهپیمایی، زیارت اماکن مقدس و قبله اول مسلمین خواهد بود، ولی همین راهپیمایی با شعارهای انقلابی و مشت‌های گره کرده، برای همیشه اسرائیل را دفن می‌کند. نباید فراموش کرد که ملت ایران تنها با دست خالی و با راهپیمایی‌های خود تانک‌ها و سلاح‌های رژیم پهلوی را از کار انداخت. شعار ملت ایران همواره پیام حضرت سیدالشهدا (ع) یعنی پیروزی خون بر شمشیر بوده و خواهد بود». ظاهرا ایده چنین راه پیمایی را هم آنان از راه پیمایی سالانه از نجف تا کربلا که به ادعای سرداران سپاه بیست میلیون نفر در آن شرکت می کنند و نیز مراسم سالانه حج گرفته اند و برآوردشان این بوده که در چنین راه پیمایی ده میلیون نفر شرکت خواهند کرد و در عوالم کربلایی خود، ارزیابی و نتیجه گرفته اند که:« بدیهی است، حرکت قریب به ده میلیون نفر در راهپیمایی "زیارت تا زیارت" از کربلا تا قدس به عنوان واقعه‌ای جاودان در تاریخ مبارزات مسلمین ثبت خواهد شد».

این تخیلات و توّهمات آدم را یاد آن اظهارات ابلهانه محسن رضایی «فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» در ایام جنگ که یکی از امضا کنندگان همین بیانیه هم هست می انداز که درمصاحبه ای در 10 خرداد 65 با سال سرنوشت نامیدن آن سال  گفت: «تا کنون  تنها 2 در صد از نیروی مردمی و 12 درصد از نیروی اقتصادی کشور به کار گرفته شده است و بر اساس طرحی تمام هنرستانها و شروع به ساخت مهمات و اداوت نظامی خواهند کرد این طرح روز جهانی قدس اعلام می شود... رزمندگان ما برای پیروزی احتیاج به هواپیما و تانکهای پیشرفته ندارند، تنها کافی است ما چهار برابر عراقی ها نیروی پیاه با اسلحه سبک وارد میدان کنیم تا بردشمن صهیونیستی غلبه کنیم» این نابغه نظامی سپاه خمینی در ادامه ضمن اشاره به این که افغانستان و قسمتی از پاکستان و عراق و قسمت های از شوروی همه به ایران تعلق داشته اما به دلیل «تا به آخر نرفتن» از دست رفته است گفت« ولی این بار رهبری و ملت مثل گذشته نیست و امیدواریم بتوانیم با سرعت، 8 میلیون جمعیت به جبهه اعزام بکنیم...»* می دانیم که این نابغه استراتژی و تاکتیک نظامی بعد از به تنور جنگ ریخته شدن دهها هزار جوان و نوجوان بسیجی و بعد شکستهای سنگین سپاه اسلام از سپاهیان کفار بعثی در بهار سال 67، تازه «دوزاری ایش افتاد» که بدون تجهیزات نظامی پیشرفته ادامه جنگ ممکن نیست و نامه ای با لیست بلندی از تجیهزات مورد نیاز به نوشت. آنطور که در یکی از مطلب مربوط به علل پذیرفتن آتش بس از سوی خمینی در یکی دو سال پیش و مسئولیت رفسنجانی و نقش نامه محسن رضایی در این مساله آمده بود، خمینی بعد از خواندن نامه ای که او لیست درخواستهای خود برای ادامه جنگ را در آن آورده بود، گفته بود تهیه اینها فقط از یک ابر قدرت ساخته است. بعد هم که «امام جام زهر نوشید» و آتش بس با «صدام یزد کافر» را پذیرفت.

اکنون این ابلهان از خود راضی که از بعد از پایان جنگ در این کشور خدایی می کنند و هیچ کس و مرجعی هم نیست که از آنها حساب بخواهد، یکجا جمع شده و نبوغ خود را در این طرح هپروتی راه انداختن راهپیمایی ده میلیون نفری پس از تجمع و زیارت کربلا آن هم در شرایطی که بر عراق حاکم است و سگ صاحبش را نمی شناسد و برای رفتن به زیارت «قدس» و در آوردن آن از چنگ اسرائیل که باید برای رسیدن به آنجا یا از اردن و یا سوریه عبور کرد، طرح داده اند. راه پیمایی 800 کیلومتر ده میلیون نفری!! این ده میلیون نفر قرار است در طول این 800 باد بخورند یا به آب و غذا و خواب هم احتیاج دارند؟  اصلا به نظر می رسد اینها مفهوم عدد و رقم راهم مثل خیلی از کلماتی که بکار می گیرند، درست نمی فهمند. این احتمال هم هست «سرداران دفاع مقدس»(عنوانی که  برای خودشان در این بیانیه برای خودشان برگزیده اند)، هدفشان از ارائه این طرح تلاشی برای زدودن اتهامات تروریستی بودن اقدامات برون مرزیشان و گروههایی که از آن حمایت می کنند باشند و خواسته اند نشان بدهند که آنها به راه حل های غیرمسلحانه و غیرخشونت آمیز و تکیه بر افکار عمومی برای احقاق حقوق ملت فلسطین باور دارند. جالب اینجاست که این بیانیه در تناقض با اظهار نظرهای فردی و جداگانه بعضی از امضا کنندگان آن مثل سلامی و رحیم صفوی و دیگر ژنرالهای آشغال کله های سپاه است که امضاهاشان در زیر بیانیه آمده است. اما از طرف دیگر رهنمودی که خامنه ای  ولی امر مسلیمن و رهبرشان که یک روز بعد از انتشار آن بیانه و در سخنانی در دیدار دانشجویان ارائه کرد در تناقض است. او ضمن که این توضیح داد که منظور از این که خمینی گفته بود اسرائیل باید از بین برود، از بین بردن یهودیان آنجا نیست بلکه منظور برگزاری رفراندمی در آنجاست که مردم رژیم حاکم بر آن منطقه را تعیین کنند و به نظر او با چنین رفراندمی بساط اسرائیل در آنجا برچیده می شود و این راه نابودی اسرائیل است، افزود«البته تا زمانی که به یاری پروردگار، این رژیم سنگدل و آدم‌کش نابود شود، برخورد قدرتمندانه و مقاومت قاطعانه و مسلحانه، راه علاج این رژیم ویرانگر است. این اعتقاد ما است که کرانه‌‌ى باخترى هم مثل غزه باید مسلح بشود.

کسانى‌‌که علاقه‌‌مند به سرنوشت فلسطینند، اگر میتوانند کارى بکنند، کار این است؛ در آنجا هم باید مردم را مسلح کنند». شاید تناقض این رهنمود با آن پیشنهاد «خیره کننده» سرداران دفاع مقدس هم دلیل درز گرفته شدن و «از جلو چشم برداشتن» آن باشد. در مجموع، اظهار نظر ها و خود نمایی های عناصر رژیم ولایی به مناسبت «روز قدس» آیینه تمام نمایی از خر تو خربودن امور رژیم دسته اشرار اسلامگرای ولایتمدار، است که بر سرنوشت مردم ایران مسلط شده اند و 35 سال مردم  با جنایت و با استبداد و سرکوب مصائب بسیاری برای مردم آفرینده اند و برای عظمت طلبی های ابلهانه شان، هزینه های فراوان از دارائی مردم ایران پرداخت شده است. هزینه های که می توانست در راه آبادنی کشور و بهبود وضع زندگی مردم و از جمعه در زمینه نوسازی مدارس و ایجاد مدارس و فضاهای آموزشی و فراهم کردن آب آشامیدنی سالم و مبارزه با آلودگی هوا و... به کار گرفته شود.

 

گاهشمار ماهنامه شورا – شماره 20 و 21 خرداد و تیر65 ص118. *

امضا کنندگان بیانیه از «زیارت تا زیارت»

1محسن رضایی، 2محمدعلی جعفری، 3علی شمخانی، 4رحیم صفوی، 5غلامعلی رشید، 6قاسم سلیمانی، 7محمدباقرقالیباف، 8مصطفی ایزدی، 9محمد باقری، 10محمدباقر ذوالقدر، 11محسن رفیق دوست، 12حسین سلامی، 13اسماعیل احمدی مقدم، 14احمد وحیدی، 15احمد غلامپور، 16غلامحسین بشردوست، 17عباس محتاج، 18مرتضی قربانی، 19علی فدوی، 20محمدپاکپور، 21محمدکوثری، 22علی فضلی، 23سیدمحمدحجازی، 24عبدالمحمدرئوفی، 25مرتضی صفاری، 26حسین همدانی، 27محمدجعفر اسدی، 28حسن رستگارپناه، 29غلامرضا جلالی، 30یعقوب زهدی، 31غلامرضا جعفری، 32علی شمشیری، 33کوسه چی، 34فتح الله جعفری، 35علی اکبر احمدیان، 36اسدالله ناصح،37 یزدان، 38غلامرضا محرابی، 39علی عبدالهی، 40نبی رودکی، 41مهدی ربانی، 42محمدجعفری

   ۵مرداد ۱۳۹۳- ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۴

http://iradj-shokri.blogspot.fr/

 



منبع: پژواک ایران