PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / Friday 19th April 2024

یک رویداد فرهنگی – هنری برای لرزندان استخوانهای خمینی درگور
ایرج شكری


 

در آستانه سالگرد «ارتحال امام خمینی»، یک خواننده جوان «موسیقی پاپ» ایران به اسم فرزاد فرزین در فستیوالی به اسم هنر- فوتبال 2014* در مسکو با یک ترانه به زبان انگلیسی شرکت کرده بود و این ترانه مورد توجه قرار گرفت  و برنده یکی از 6 جایزه این فستیوال شد. این فستیوال از 23 مه تا اول ژوئن( 2 تا 11 خرداد) ادامه داشت. اگر چه خبر این رویداد انعکاس چندانی در رسانه های رژیم نداشت، اما تصاویر و ویدئو منتشر شده از محل اجرای برنامه خواننده ایرانی، محافل «ارزشی» رژیم را بر آشفته است و سه عامل  و علت سبب این برآشفتگی شده .

یکی این است که در بالای سِن محل اجرای برنامه، پرچم جمهوری اسلامی، کنار پرچم اسرائیل آویخته شده بود. خُب این مشکل از بد بیاری رژیم است که هم ایران و اسلام ، هم اسرائیل در زبان انگلیسی با آی نوشته می شود که حرف اول کشور اسرائیل هم هست و احتمال این که در همایش های بین المللی و جشنوارها پرچم جمهوری اسلامی کنار پرچم اسرائیل قرار بگیرد خیلی زیاد است. مگر این که ایسلند به دادش برسد چون ترتیب حروف الفبا، برای حروف بعد از حرف اول هم رعایت می شود و مثل ایتالیا که حرف دومش تی است نتوانسته قبل از ایران در کنار اسرائیل قرار بگیرد. اگر چه تا آنجا که به عمل بر می گردد، رژیم آخوندی در آنچه با مردم کردستان و ترکمن صحرا کرد و ظلمی که به پیروان ادیان دیگر روا داشته و می دارد، جنایاتی که در کشتار دگر اندیشان - به ویژه کشتار زندانیان سیاسی در تابستان 67-  کرده و هنوز هم به جنایات علیه مردم  ادامه می دهد، در مواردی فراتر از  ظلم و ستم اسرائیل بر مردم فلسطین است.

علت دیگر بر آشفتگی جناح هار از این برنامه، رقص دخترکان روس نزدیک سِن است که شلوارهای کوتاه بپا دارند. قبل از انقلاب از این شلوارهای کوتاه که شلوارک می گفتند بعضی از دختران «بالای شهری» به پا می کردند ( الان اگر خرید و فروش هم بشود، حتما برای پوشیدن در بیرون از خانه نیست). دلیل سوم زبان ترانه بود که انگلیسی بود و نه فارسی. آخوندهای مرتجع با بلاهت تلاش کردند و می خواستند ایران را به «صدر اسلام» برگردانند. آخوند بهشتی که برجسته ترین نقش درتدوین قانون وحشیانه قصاص را داشت، اصرار داشت که زبان دوم در نظام آموزشی کشور، باید عربی باشد و البته روشن است که در این زمینه تمام آخوند و آیت الله های مرتجع و مریدان خمینی از قبیل رجایی و نبوی و دیگر عوضی هایی که با جمبوجت همراه خمینی قدم نحسشان را به ایران گذاشتند، همصدا بودند. چون عربی زبان قرآن بود و زبان «علمی» آخوندها، در حالی که در اکثر کشورهای دنیا زبان دوم زبان انگلیسی است که برای دستیابی به تخصص های بالای علمی ضروری است و امروز با گسترش اینترنت، نیاز به آموختن این زبان برای استفاده از ظرفیت عظیم این پدیده و دستاورد بزرگ فن آوری ارتباطی، ضروری است. در عمل البته جوانان ایران مشتاق آموختن زبان انگلیسی هستند تا بتوانند با دنیای ارتباط برقرار کنند.

به هرحال در آستانه برگزاری مراسم سالگرد«ارتحال امام ره»، ترانه ای به زبان انگلیسی از جمهوری اسلامی به فستیوالی رفت که ارتباطی به اسلام و قرآن نداشت، بلکه به هنر و فوتبال مربوط بود و در آن پرچم جمهوری اسلامی کنار پرچم اسرائیل آویخته شده بود و دخترکان با ران های نمایان در محل کنسرت با صدای جوانی که از ایران رفته و آهنگ گروه همراه او می رقصیدند. حتما «روح روح الله» از این اوضاع، بیشتر از «آتش جهنم» در عذاب است و احتمال دارد شدت لرزش استخوانهایش در عمق گور، منارهای مقبره اش را مثل «منارجنبان» به حرکت در آورد.  در هر حال این رویداد «ضرطه» روزگار بود به  یاد و خاطره بنیانگذار جنایتکار و آزادی کش رژیم اسلامی در سالگرد مرگ آن ضحاک زمان.

در لینک زیر می توان خواننده ایرانی را هنگام اجرای ترانه در فستیوال یاد شده دید.

http://www.youtube.com/watch?v=vAaVYdr9b7o

Art-Football 2014  * 

جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۶ ژوئن ۲۰۱۴

http://iradj-shokri.blogspot.fr/

 



منبع: پژواک ایران