PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ / Thursday 28th March 2024

پاسخ های کوبنده کیومرث پور احمد در مورد عربده کشیهایی که علیه لیلا حاتمی راه افتاد
ایرج شكری


 

کیومرث پور احمد کارگردان سینما در مصاحبه یی که روزنامه اعتماد در مورد رویداد فستیوال کن با او به عمل آورده است، ضمن تجلیل و ستایش از لیلا حاتمی و از او به عنوان «دختر ایران» نام بردن، پاسخهای کوبنده ای هم به عربده کشهای نظام ولایی در آن ماجرا داده است. از مهمترین نکات این مصاحبه یکی پاسخ پور احمد به سوالی در مورد این  ادعای طلبکارانه از سوی تبلیغاتچی ها و جیره خوران رژیم ولایی است که اگر لیلا حاتمی هنرمند شناخته شده یی از سینمای ایران است، این را به رژیم مدیون است و گویا از این بابت او به رژیم بدهکار است. مصاحبه گر در برابر تجلیل پور احمد از لیلا حاتمی و تاکید بر این که او در آن فستیوال به عنوان یک شخصیت «حقیقی» شرکت کرده است(نماینده و فرستاده کسی و جایی نبوده است)  می گوید:« ولی منتقدان مي‌گويند ليلا حاتمي اگر اعتباري در سينماي دنيا دارد، اين اعتبار را مديون حضور در سينماي ايران است يعني صرفا بابت شخصيت حقيقي‌اش به اين موقعيت نرسيده».

پاسخ کیومرث پور احمد این است:« در سينماي ايران خيلي‌ها آمده‌اند و رفته‌اند چرا بقيه چنين اعتباري كسب نكرده‌اند؟ اعتبار و وزن خانم حاتمي ناشي از رفتار، شخصيت، بازيگري و انتخاب‌هاي درست اوست؛ و‌گر نه در سينماي ايران آنقدر آدم‌هاي عجيب و غريب وجود دارد كه مپرس! هر كسي خودش به خودش اعتبار مي‌دهد. ليلا حاتمي اگر از سينماي ايران اعتبار گرفته، به اين سينما اعتبار هم داده است. بده بستان است. كسي به كسي بدهكار نيست». خیلی قابل تعمّق است که  تنی چند از تعلیم یافتگان مکتب مسعود رجوی و مریدان  او در فحاشی و مطالب توهین آمیزی که علیه دو عضو مستعفی شورا نوشتند، همین ادعا * را کردند و گفتند که اگر تریبون مجاهدین نبود کسی اینها را نمی شناخت و می شود آنها را هم در برابر همین سوال قرار داد که در بین آن چند صد امضا که زیر آن چرند بافی تفصیلی تحت عنوان بیانیه شورای ملی مقاومت، که برای اتهام زدن به آن سرهم شده و تولید شده بود، چند نفر دیگر مثل این دو دارید؟ 

کیومرث پور احمد در این مصاحبه تاکید کرده است که کسانی که حساسیت ها و تعصباتی از آن نوع که علیه لیلا حاتمی نشان داده شد، نشان می دهند«خودشان مریض هستند» و در سوال دیگری هم زیر آب این ادعای رژیم و جیره خوارانش را می زند که گویا مردم همان باورهایی را دارند که رژیم مبلغ آن است و مدعی است که مردم نسبت به آنها حساس هستند و هنرمندان باید مراقب رفتار خودشان باشند، چنان که مهره های ریز و درشت رژیم در تقبیح رویداد کن مدعی شدند. پاسخهای کیومرث پور احمد در این مصاحبه نکات در خور توجهی دارد و خواندنی است. این مصاحبه در چند سایت درج شده که در اینجا لینک آن از سایت تابناک آمده است و من خوانندگان مصاحبه را به خواندن نظرات کاربران نیز جلب می کنم. وقتی من آن را می خواندم، حدود بیست نظر درج شده بود که جز سه چهار تای آن که از موضع مخالف لیلا حاتمی و پور احمد بود، بقیه تایید محکم و ستایشگرانه از پاسخهای پور احمد و ابراز احترام به لیلا حاتمی بود و در بین تایید و مخالفت با نظرات کاربران، حامیان دیدگاه و مواضع حزب اللهی گونه یک پنجم و حتی کمتر از حامیان نظر تایید کنندگان آقای پور احمد و لیلا حاتمی بود. و این امر می تواند نمونه ای باشد برای انعکاس فضا و گرایش فرهنگی جامعه و افکار عمومی ایرانیان در برابر معیارهای و ضوابط تحمیلی رژیم.

  http://www.tabnak.ir/fa/news/403597

* یکی از مریدان مسعود و مریم که از سوی تشکیلات مربوطه «بریده» شناخته می شود اما در شرمندگی از بریدگی، برای مجاهدین بسیار «پستان به تنور می چسباند» و یقه برای«انقلاب ایدئولوژیک» می دراند و بسته به مورد هزار جور ادا در می وارد و معلق برای جلب توجه و نظر رهبری مجاهدین می زند و یا در مواردی (در نوشته هایی) جیغ می زند و موی خودش را می کند، علاوه بر این که علیه منتقدان و دکتر قصیم مطالبی نوشت، با نامهایی مستعار متعدد در وبلاگ دریچه زرد متعلق به اسماعیل وفا یغمایی در کامنتی علیه من با اسم «ملیحه نوایی» نوشت:« اگر روزنامه و نشریه های رنگارنگ مجاهدین نوشته هاش را چاپ نمیکردند مامان جونش هم ملتفت نمیشد پسرش بلده یک نامه بیست سطری هم بنویسه» این  قورباغه ستایشگر مسعود و مریم که موجود رقت انگیزی است، یادش رفت بود که مطالب من در «نشریه های رنگا رنگ مجاهدین» با اسم مستعار منتشر می شد، و در ضمن کسانی امثال او خودشان جرات نکردند مطلبی برای درج در ماهنامه شورا و هفته نامه ایران زمین بفرستند که زیر نظر دکتر هزار خانی منتشر می شد. این زنک مفلوک که با خرسهای گریزلی همسایه است، با اسم «زری شیرازی» با جملات مبتذلی علیه من کامنتی در دریجه زرد گذاشته بود که جواب کوبنده ای از طرف کار بران به آن داده شد.

  ۱۱ خرداد ۱۳۹۳- ۱ ژوئن ۲۰۱۴

http://iradj-shokri.blogspot.fr/

 



منبع: پژواک ایران