PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / Thursday 18th April 2024

نکته یی برای یاد آوری –2
ایرج شكری


 

در مطلبی که با عنوان «سالگرد درگذشت مرضیه...» نوشته بودم، ضمن اشاره به وجود ویدئویی از مراسم بزرگداشت مرضیه در سایت مجاهدین، این را هم یاد آور شده بودم که پیام مسعود رجوی در مورد کشتار اشرف را که خیلی با تاخیر گذاشته بودند؛ خیلی زود برداشتند. حالا امروز 21 اکتبر برابر با 29 مهر دیدم که دوباره پیام مسعود رجوی (با تیتر «اسطوره اشرف» که همان پیام در مورد کشتار اشرف است)، در سایت مجاهدین در جای سابقش قرار گرفته که در آن جا مطلبی در مورد «رئیس جمهور شدن» مریم گذاشته بودند. در عوض بالای صفحه اصلی به شکل نواری به  «30 مهر» و تصویر مهرتابان آزادی اختصاص دارد و با کلیک کردن روی آن صفحه یی باز می شود که پرحرفی ها و ادعاهای بی ربطی در این زمنیه که فقط برای خودشان و مریدان ممکن است خواندنی باشد، درج شده است.

به هرحال اینها با این تاکتیک احمقانه(برداشتن و دوباره گذاشتن پیام)  شاید قصدی جز این نداشته اند که نویسنده این سطور را دروغگو جلوه دهند. ممکن است است از گیجی و بلاتکلیفی خودشان هم باشد، و نمی دانند تکلیفشان با پیامی که باید جای مهمی در زمان انتشارش به آن می دادند و نداده بودند و نگارنده این مساله را زیر ذره بین گذاشت، چکار بکنند.  به هر حال، همه دیده اند و می بینید که «پیام رهبر مقاومت» که در پایین صفحه اول سایت همبستگی ملی در قسمت چپ زیر ویدئویی از صحبتهای ابراهیم مازندرانی و ویدئوی مربوط به اعتصاب غذا در لیبرتی قرار داشت، همراه آن دو ویدئو از صفحه سایت همبستگی محو شده است.

البته همچنان که در یکی دو مطلب یاد آور شده ام خیلی از فرمایشات صوتی و یا پیامهای مکتوب «رهبر مقاومت»، به کلی محو و از آرشیوهای رسانه یی مجاهدین پاکسازی شده است و هیچ جا یافت نمی شود. حکمت فرستادن پیامها و سخنرانی های کسل کننده و منگ کننده، به شکل ویدئویی(همراه با تصویر گذاری و اضافه کردن موزیک که تاثیر چندانی در کم کردن خسته کنندگی آن «چل تکه دوزی»های تکراری مسعود رجوی از رویداهای گذشته یا از روزنامه ها و اظهارات این سناتور و آن نماینده گنگره و آن شخصیت دربدر عراقی و...نمی کند) در آن است که خودشان هم می دانند که کسی جز عناصر و هوداران تشکیلاتی خودشان، حال و حوصله نشستن پای منبرهای ایشان را ندارد و کمتر کسی از روزنامه نگاران یا عناصر فعال سیاسی ممکن است حوصله وقت گذاشتن برای شنیدن حرفهای کسی را داشته باشد که سالهاست در دنیای خودش سیر می کند و فرمایشات و روش تحلیل و ارزیابیهای ایشان، بارها غلط بودن و غیرواقعگریانه بودن خود را نشان داده است.

«خلق قهرمان» هم اگر وقتی برایش از دویدن دنبال مشکلات مانده باشد، به احتمال قوی صرف دیدن  سریالهای تلویزیونی فرستنده های ماهواره یی که به فارسی دوبله شده است، از جمله سریالهای ترکیه مثل «حریم سلطان» و «عمر گل لاله» می کند تا دمی خود را خارج از فضای اختناق و حجاب و سرکوب و ارشاد اسلامی که روی سرش آوار شده است، حس کند. به هر حال به عنوان یک «اهل رسانه» و اهل استفاده از رسانه، به دست اندرکاران تبلیغاتی مجاهدین توصیه می کنم خوب است که خود را از آن خودخواهی و خودبزرگ بینی تلمبه و تنقیه شده توسط آموزشهای رهبری، خلاص کنند و کمی به آثار و عواقب کار خودشان فکر کنند و توجه داشته باشند که «پیام رهبر مقاومت» را مثل آب اماله آوردن و بردن، هم به پیایم، هم به فرستنده پیام و هم به سایتی که دچار بیماری شده لطمه می زند.

 http://iradj-shokri.blogspot.fr/



منبع: پژواک ایران