PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Thursday 25th April 2024

حکومت اسلامی، پشت پرده در گیری های تازه بین اسراییل و حماس
کورش گلنام


 

وارونه سازی ها

1 ـ آن کسان و جریان هایی که کوشش کرده و می کنند  که در گیری های خونین تازه میان اسراییل و حماس را یرنامه نتان یاهو برای گزینش آینده خود در اسراییل نشان دهند، خاک در چشم حقیقت پاشیده و می خواهند خود و دیگران را فریب دهند.  دیوانگی است اگر نتان یاهو خواسته باشد با به خطر انداختن جان هم میهنان خود، چنین سیاستی را پیاده کرده باشد زیرا راستی انکار ناپذیر این است و همه می دانند که اسراییلی ها تا چه اندازه برای جان هم میهنان خود ارزش قائل هستند. این مورد بارها در برابر چشم همه جهانیان به نمایش در آمده است که چگونه اسراییلیان  آزادی هزار و بیش ار آن فلسطینی زندانی را در برابر تنها یک اسراییلی و یا حتا پیکر چند کشته خود، پذیرفته اند. بنیاد گرایان فلسطینی این تحقیر های بزرگ، ازادی یک گروگان اسراییلی در برابر بیش از هزار زندانی فلسطینی را هر بار پیروزی خود نام نهاده اند!

2 ـ آن چه بیشتر با راستی و درستی هم خوانی دارد، سیاست های حکومت تبه کار اسلامی برای به کج راه کشاندن توجه جهانیان از وضع فاجعه بار کنونی در ایران یعنی بی کفایتی، هرج ومرج، اثر گذاری شدید تحریم ها، گرانی سرسام آور هر ساعته، سرکوب آزادی ها و پایمال کردن حق انسانی مردم ایران از یک سو و وضع خطرناک بشار اسد و روزهای مرگ وزندگی او در سوریه است زیرا سرنگونی اسد ضربه جبران ناپذیری را به حکومت اسلامی وارد ساخته و مرگ او را نزدیک تر خواهد نمود. این حقیقت وپشت ماجرای درگیری خونین هفته گذشته ما بین اسراییل و حماس بوده است.

آسیب های سنگین حماس

این هم روشن است که بسیاری بدون پذیرفتن حقیقت ماجرا و بیش تر، از هراس از  خوردن انگ پشتیبانی از اسراییل و بنا بر سنت دیرینه خود، چشم بسته به پشتیبانی از بنیاد گرایان حماس، این دست نشاندگان حکومت اسلامی پرداخته، هم اسراییل را محکوم نموده و هم از شکست آنان در درگیری تازه گفته و می گویند. درست هم آن سیاست و بینشی که حکومت اسلامی با هیاهو آن را تبلیغ می کند. ولی حقیقت امر این است که:

1 ـ در  این درگیری تازه، اسراییل نشان داد که از پدافند بسیار محکم و توان مندی بر خوردار است و سیستم بسیار پیشرفته "گنبد اهنین" آن به راستی "آهنین" است. اسراییل یک بار دیگر به خوبی نشان داد با برنامه ریزی های دقیق پیش گیری از آسیب های راکت و موشک پرانی ها از آن میان پناه گاه های پیش رفته و ایتکار بزرگ پدید آوردن سیستم پدافندی و ضد موشکی گنبد آهنین، تا چه میزان برای  جان شهروندان خود ارزش ویژه ای قائل است. شلیک بیش از 1200 موشک و راکت به اسراییل کوچک و تنها 5 قربانی خود گویای این واقعیت است. تنها می توان پنداشت که هم اکنون اگر ایران بزرگ زیر سلطه ملایان کوتوله، پر گو و نا لایق در برابر تنها همین میزان پورش راکت و موشک قرار گیرد، چه فاجعه انسانی وحشتناکی رخ داده  وچه شمار از مردم ایران قربانی شده و چه خرابی هایی بزرگی به وجود خواهد آمد.

2 ـ حقیقت دیگر این است که برنامه  حکومت اسلامی در آتش افروزی تازه با شکست کامل روبرو شده و حماس ضربه هایی سخت و کشنده دریافت کرده است. روشن است که هر انسان شرافتمند و آزادی خواهی از کشته شدن انسان های بیگناه دز میان فلسطینیان دل گیر و متاسف می شود ولی برای بیان ریشه و شناخت از سیاست پشت پرده یک چنین درگیری، نمی توان تنها بر احساس و دل نازکی تکیه کرد. مسبب اصلی را باید نشانه گرفت که حکومت تبه کار اسلامی است زیرا حماس تا کنون دست نشانده این حکومت بوده است و به آسانی فریب نیرنگ های  ملایان را خورده است. علی خامنه ای و پیروان او در جای آسوده و گرم خود نشسته با فرستادن پول و اسلحه، فلسطینی بی نوا را بنام "اسلام" ومیارزه بر علیه"صهیونیسم" تحریک و وادار به درگیری وخون ریزی می کنند. آیا پزسش برانگیز نیست که خامنه ای و دیگر سینه زنان فلسطینی ها چرا خود و فرزندان خود روانه جبهه نبرد با اسراییل نمی شوند؟

سخن آخر این است که تا حکومت تبه کار اسلامی در منطقه زنده بوده و نفس می کشد، منطقه روی آرامش نخواهد دید. حکومتی که برای جان مردم خود کم ترین ارزشی قائل نیست و همه کوشش اش تنها نگاه داشت قدرت خود است و "اسلام عزیز" تنها بهانه ای بیش نیست، از هیچ تبه کاری و آتش افروزی در منطقه و هر گاه بتواند در جهان روی گردان نخواهد بود. هر ایرانی آزادی خواهی همه توانش را بیش از هر چیز و هر گونه که می تواند، می باید در راه سرنگونی این حکومت به کار برد. گر چه هم دردی با همه مردم گرفتار و درد مند جهان وظیفه ای انسانی است ولی درد و گرفتاری خود ما ایرانی ها امروز بیش از دیگری  است و برای ما مهم تر. بی سبب نبود که یکی از شعارهای مهم وپر معنای مردم بپا خواسته ایران پس از کودتای انتخاباتی این بود: "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران"! 

 

کوروش گلنام

شنبه 4 آذر 1391 ـ 24 نوامبر 2012



منبع: پژواک ایران