PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday 20th April 2024

توطئه تازه علی خامنه ای وهاشمی رفسنجانی برای فریب مردم
کورش گلنام


ساده انگارانه است اگر کسی بپندارد که مهدی هاشمی فرند دزد و باج گیر هاشمی رفسنجانی، و فائزه هاشمی بدون زد و بند از پیش، امروز در زندان باشند.
 
ماجرا ی بازگشت مهدی هاشمی و دستگیری او چیست؟
مهدی هاشمی بی گمان هم با اندرز و مشورت پدر و هم از سر ناچاری به ایران بازگشته است. چرا رفسنجانی خواست تا فرزندش بازگردد و چرا مهدی هاشمی رفسنجانی ناچار به بازگشت بود؟
کسانی که هاشمی رفسنجانی را می شناسند می دانند که او بی گدار به آب نزده و در بند بازی و زد و بند پیشینه درازی دارد. او هم چون رهبر خودخوانده، حقه باز و ریا کار است و در دروغ گویی خبره. تردید نباید داشت که رفسنجانی و خامنه ای با ارزیابی وضع کشنده حکومت، طرحی برای برون رفت از این راه مرگ و انتخابات آینده ریاست جمهوری(؟) دارند. با دستگیری دو فرزند رفسنجانی در پندار ونقشه خود با یک تیر  چند هدف زده اند:
 
1ـ می خواهند در عین بی قانونی و ستم گری و آلت دست  و بی اختیار بودن قوه قضاییه که کارش تنها پیروی از فرمان رهبر قلابی، پرونده سازی، جعل و دروغ است، به مردم ایران و جهان بگویند که تا چه اندازه قانون در ایران رعایت می شود که حتا فرزندان کسی چون رفسنجانی نیز می توانند محاکمه و زندان شوند. این در حالی است که حکومت اسلامی در بی قانونی وساخت پرونده های ساختگی و تبه کاری شهره است.
 
2 ـ به این ترتیب در پی جلب اعتماد مردم گریزان و بیزار از تقلب ها، دروغ گویی ها وستم گری های حاکمیت هستند.
 
3 ـ می خواهند این تصور را در میان مردم جا بیاندازند که رفسنجانی این مکارترین چهره حکومت که خامنه ای را با جعل و دروغ بر کرسی رهبری و ولایت نشاند، بارهبر اختلاف داشته و علیه رهبر است.
 
4 ـ به این بهانه می خواهند او را در جرگه اصلاح خواهان هم چنان باقی حکومتی نشانده تا با وارد کردن او به میدان مبارزه انتخاباتی(چه خود کاندید باشد چه دیگری)، شور و حالی درمیان مردم پدید آورده و اگر بتوانند نیرویی در پیکر مرده حکومت بدمند.
 
5 ـ خامنه ای خواسته است در  برنامه سارش با 1+5 بر سر مسئله اتمی و تحریم ها که به بزرگترین گرفتاری حکومت تبدیل شده است با زیرکی رفسنجانی را هم در گیر کند. اگر به سخنان تازه رفسنجانی در مصاحبه های تازه اش دقت شود، او از مقداری نرمش و سازش های حساب شده در شرایط سخت گفته است و پیشینه آن را نیز آورده است. البته هدف این است که از راه دیگری ریا و نیرنگ بکار برند.
به همین انگیزه است که رفسنجانی اطمینان ها را به پسر و دختر خود داده است تا مدتی را در نما، در زندان بگذرانند. نامه ها و هیاهوی زن رفسنجانی در نقش مادری دل سوخته و نگران نیز را باید بخشی از همین سناریو  دانست. گویا او تا کنون در ایران زندگی  نمی کرده است، نشنیده و ندیده است که با جوانان مردم در بیش از سه دهه چه کرده اند! به روی خود نمی آورد و خود را به نادانی و نا آگاهی می زند که چه شمار بزرگی از جوانان ایران تیرباران و اعدام شده اند و در همه این دوران نیزدست خونین شوهر گرامی ایشان در همه این تبهکاری ها وجنایت ها بوده و آشکار است. گویا اعدام هزاران زندانی سیاسی در دهه 60  در کار نبوده است و یا اعدام شدگان خانواده و یا مادری نداشته اند؟ حال و روز آن زندانیان و قربانیان شکنجه شده کجا و زندان آقا مهدی کجا!
 
ناچاری در بازگشت
ولی گذشته از زد و بند پدر با علی خامنه ای، چرا مهدی رفسنجانی ناگزیر به بازگشت بود. همه کم و بیش از پیشینه آقا زاده آگاه هستند. از آن دزدی و رشوه گیری بزرگ از نروژ و پرونده او در این زمینه که تا کنون به خواست دادگستری نروژ برای حضور در دادگاه تن نداده است ولی پرونده اش هم چنان باز است، تا دیگر دزدی های کوچک و بزرگ در ایران برای نمونه گروگان گیری و باج گیری از یک ایرانی بنام هوشنگ بوذری که هم اکنون در کانادا به سر می برد و از مهدی هاشمی به دادگاه شکایت برده است که حکم دادگاه کانادا او را  به پرداخت 13 میلیون دلار به بوذری محکوم کرده است. زمانی که  مهدی هاشمی در انگلستان بود کانادا خواستار حضور او در دادگاه شد و از دولت انگلستان خواستار تحویل او به کانادا شد.اکنون دلیل ناچاری مهدی هاشمی رفسنجانی به بازگشت باید برای همگان روشن تر شده باشد. او در حقیقت از انگلستان فرار کرد و با یاری پدر و زد و بند پشت پرده او، از دام گرفتاری در کانادا در زمان کنونی جسته است و رفتن نمایشی در زندان ایران را به جان خریده است. بنا براین در راستی امر، زندان حکومت اسلامی بهترین راه گریز او بوده است. خوانندگان خود می توانند اندازه مکاری و حیله گری این پدر و پسر را دریابند.
اکنون باید بهتر درک شده باشدکه شایعه اختلاف رفسنجانی و خامنه ای تا چه  اندازه بی پایه و ساختگی است و خامنه ای چگونه در این روزگار سخت رفسنجانی با نقشه ای حساب شده به یاریش شتافته است. البته نا گفته نماند که بازداشت و محاکمه مهدی رفسنجانی در کشوری دیگر میتواند ضربه سهمگینی به کل حکومت و خامنه ای نیز باشد زیرا افشا گر هر چه بیشتر فساد و تباهی در حکومت اسلامی است. خامنه ای نیز در ریا کاری از رفسنجانی کم تر نیست. هر دو سرو ته یک کرباسند.
ولی مردم ایران فریب این بازی ها را نخواهند خورد و  همآن گونه که امروز خواب خوش ازآن ها گرفته اند در روز مناسب خود جواب دندان شکنی به این توطئه تازه علی خامنه ای و هاشمی رفسنجانی نیز خواهند داد.
 
کوروش گلنام
آدینه 28 مهر 1391 ـ 19 اکتبر 2012
 
پا نویس:
1ـ سند را در این جا ببینید:
ماجرا وحکم دادگاه کانادا که در سال 1390 صادر شده در بسیار ی سایت ها منتشر شد که می توانید آن را از آن میان در سایت بی بی سی در زیر بخوانید:
 



منبع: پژواک ایران