PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Wednesday 24th April 2024

اکنون نوبت آرژانتین است!
کورش گلنام


 
"مقام‌های ایران و آرژانتین درباره انفجار مرکز یهودیان دیدار می‌کنند"!
این سخن شگف آوری است که کریستینا فرناندز، رییس جمهوری آرژانتین روز سه شنبه در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ابراز داشت. چرا باید گفت " سخن شگفت آور" ؟به این انگیزه ساده که پس از این همه پیشینه ریا کاری حکومت اسلامی در دوران چندین ساله گفت و گوها با 1+5 و پس از اعتراف آشکار تازه فریدون عباسی دوانی رئیس سازمان انرژی اتمی حکومت اسلامی به دروغ گویی و دادن آگاهی های نادرست به آزانس جهانی اتمی و در یک سخن ریا کاری در همه این سال ها، اینک نویت آرژانتین است که پا در همآن راه گذارده و چنین ساده در دام تبه کاران حکومت اسلامی بیافتد! نخست نگاهی گذرا به آن رویداد و بمب گذاری جنایت کارانه و سپس انگیزه پشت پرده حکومت از این ابراز آمادگی پس از گدشت 18 سال از دید نگارنده.
 
پیشینه موضوع
در این باره بسیار گفته ونوشته شده است. بنا بر آن چه در ویکی پدیا(دانش نامه آزاد)آمده است (به شکلی کوتاه شده): آمیا ساختمان هفت طبقه هم یاری یهودیان در شهر بوینوس آیرس پایتخت آرژانتین بود که در یک بمب گذاری و حرکت تروریستی در  18 ژوئیه 1994 برابر 27 تیر 1373 منفجر، 85  تن از یهودیان  کشته و 200 تن دیگر زخمی شدند. بنا بر همین منبع، در تاریخ آرژانتین، رسیدگی به هیچ پرونده قضایی به اندازه پرونده انفجار آمیا به طول نیانجامیده‌است...  تا کنون یک هزار ودویست نفر برای ادای شهادت به دادگاه فراخوانده شده  و دولت آرژانتین در درازای این سال ها سه بار حکومت اسلامی را به دست داشتن در این انفجار به عنوان برنامه ریز بمب گذاری که وسیله حرب الله لبنان انجام گرفته، متهم نموده است. در دنباله چنین آمده است(همه مطلب):
"در مارس ۲۰۰۷ و پس از مدت تقریباً سیزده سال از انفجار، دادستانی کل آرژانتین درخواست صدور حکم جلب نه نفر از جمله اکبرهاشمی رفسنجانی وعلی اکبر ولایتی توسظ پلیس بین الملل را صادر کرد. اینتنرپل برای شش تن از این افراد حکم جلب بین المللی صادر کرد.این افراد عبارتند از :
علی فلاحیان(وزیر اطلاعات وقت جمهوری[حکومت] اسلامی)
محسن رضایی(فرمانده وقت کل سپاه پاسداران جمهوری[حکومت] اسلامی)
احمد رضا اصغری(دبیر سوم پبشین سفارت جمهوری[حکومت] اسلامی در آرژانتین)
احمد وحبدی(فرمانده سابق نیروی ویژه قدس سپاه پاسداران)
محسن ربانی(رایزن فرهنگی پیشین سفارت جمهوری[حکومت] اسلامی در آرژانتین)
عماد مغنیه(رئیس وقت ستاد عملیات ویژه حزب الله لبنان). 
 
انگیزه های حکومت از این ترفند تازه
1 ـ در پندار حکومت و رهبر خودکامه آن، از یک سو 18 سال از ماجرا گذشته است و موضوع دیگر چندان داغ نیست و از سوی دیگر با توجه به این که هنوز نیز فرد بمب گذار مشخص نشده ، مغنیه نیز به سزای خود رسیده است، راه گریز و  زد وبندی وجود دارد.
2 ـ در زمانی که حکومت در یدنامی ای ویژه، انزوا و تحریم هایی سخت قرار گرفته است؛ سال ها است که نه تن از مقام های پیشین و حال آن در این باره متهم و پنج تن از آنان تحت پی کرد بین المللی هستند(عماد مغنیه که در 23 بهمن 1386 در انفجاری در دمشق کشته و به سزای جنایت های  خود رسید)، اکنون می خواهد با ابن ترفند چهره مسالمت جو، اهل گفت و گو  و بنا بر این بی گناه به خود داده تا اگر بتواند راهی برای سازش یافته وخود را تا اندازه ای ار پی گرد و انزوا برهاند.
3 ـ برنامه آنان این است که همآن روشی را که در برابر 1+5 به کار بردند، در پیش گیرند. وعده های دروغ به پی گیری بدهند و در همآن حال به همه آگاهی های پرونده وآن چه تا کنون نمی دانستند نیز دست یافته تا برنامه دروغ سازی ها وریا کاری های خود را بهتر پیش برند.
4 ـ اندیشیده اند که در نهایت می توانند همه را به گردن عماد مغنیه (با برنامه ریزی از پیش تهیه شده با حزب الله لبنان) و گروه همراه او بیاندازند(شماری از حزب الله که در جریانهای گوناگون آنان نیز کشته شده و یا اگر هستند، گم و پنهان هستند)یا حتا تا آنجا پیش روند که بپذیرند کسانی در ایران نیز دخالت داشته اند ولی بدون اگاهی حکومت و دولت ایران شرکت داشته و دخالت خود را انکار کنند.
5 ـ در آن حال است که همآن گونه که درقتل های زنچبره ای، دوباره شاهد چهره نمودن" نیروهای خودسر" بوده ، رهبر فرزانه خود کامه شاید یک یا جند تن چون سعید اسلامی(امامی) و یارانش را به نام نامی خدای قهار "ذبح اسلامی" فرموده وقائله ختم شود.
6 ـ حتمن طلب کار هم شده و می خواهند در برابر هر گام برنامه ریزی شده خود ادعای امنیازی ار سوی آرژانتین و دوستان وهم پیمانان آن کشور را هم داشته و بخواهند پی گرد بین المللی و تحریم هایی از سوی آرژانتین بر داشته شود.
7ـ هر چه هم بتوانند بنا بر شیوه ریاکارانه همیشگی خود این دوره را کش داده تا به هدف های خود برسند و نیاز باشد هیا هوی فراوانی نیز بر پا خواهند کرد.   
سخن آخر این است که این گام حکومت اسلامی و رهبر خودکامه با برنامه ریزی حساب شده از پیش و برای فریب کاری است. رئیس جمهور آرژانتین در  سخنان خود مبنای کار را"درخواست هفته گذشته مقام های ایرانی برای گفت وگو"  اعلام داشت!
بنا بر آن چه آمد: اکنون نوبت آرژانتین است! تنها کسانی که با شیوه های رذیلانه حکومت آشنا نبوده و می توانند یک آن بپندارند که این حکومت و رهبر نامشروع و تبه کار آن سخنی به راستی گفته و گامی به درستی بر می دارد، می توانند فریب این نیرنگ تازه حکومت را بخورند. رئیس جمهور و دولت آرژانتین می باید از پیشینیه این حکومت درس گرفته باشند که آزموده را آزمودن خطاست! 
 
کوروش گلنام
پنجشنبه 6 مهر 1391 ـ 27 سپتامبر  ۲۰۱۲
 
 
  
 
 
 



منبع: پژواک ایران