PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / Friday 19th April 2024

آگاهی ایزوله شده
محمد شوری


 

 وقتی«آگاهی»ایزوله و درقرنطینه تمامت خواهان باشد،امکان حضور دمکراتیک برای همه فعالان سیاسی واجتماعی در عرصه اثر گذاری برای برون رفت از بن بست،نیست.

درسالهای انقلاب ایزوله آگاهی توسط هردوجناح دائمی قدرت اطلاع رسانی شده است.

برای خروج«از این تعلیق تا آن تعلیق»(آنچنانکه سعید حجاریان نوشت) وتحقق یک «انتخابات آزاد»(چنانچه هاشمی رفسنجانی گفت)اگر طمع قدرت نیست،بگذارند مردم کامل (ونه ناقص ومسخ و استحاله شده ودر لفافه و مغلطه)بفهمند.

دربهترین وضعیت آن است که(مخصوصا در دوره انتخابات)فرصت برای شناختن وشناساندن باشد.امری که در سالهای انقلاب خیلی مخدوش و کم افق بوده و همین امر به تثبیت انسداد قدرت  کمک و زمینه دیکتاتوری فردی در دپارتمان های اجرایی را تقویت کرده است.

ابتدایی  والبته مهم ترین اسکلت بندی مقاوم در مدیریت اداره کشور،شناختن و شناسایی مدیران است.

در وضعیت فعلی کشورمناسب است حداقل6ماه،همه مخالفان وموافقان(هم توسط خودشان وهم بامعرفی آنها توسط مخالفانشان)به دیگران شناخته شوند.و کمک به شناخت به مثابه دیگری استمرار یابد.

فرصتی که ابتدای انقلاب ازمردم گرفته شد.وتاآمدندبفهمندکه چی به چی است، تحت تاثیررهبری کاریزمای امام خمینی،ازسرشیفتگی وشیدایی چشم و گوش بسته اطاعت امر شد.ووقتی آغاز انقلاب  باجنگ سردآمریکا(درتصرف سفارت آمریکادرتهران)و8سال جنگ لجستیک عجین شد،دریک دور باطل انتخاباتی،کسانی دائم ومکرر ازاین صندوقها بیرون آمدندکه بقول علی شریعتی در«امت وامامت»رأس بودند،و رأی مردم  همان رأسها بود،نه رأی!

ازآنزمان ازاین صندوقها فقط خودی های تعریف شده توسط رأسها بیرون آمدند.وآخرالامر ازاین صندوق احمدی نژادی که حتی برای برخی از رأس ها هم گمنام بود،بیرون آمد!مثل سربازان گمنامی که الان تمام وکمال در پستهای نمایندگی،قضاوت ووزارت وتجارت درحال اداره و مدیریت جهان هستند!!

همین آگاهی ایزوله شده،سبب شدتا همانهایی که زمانی خودی بودندو سالها در رأس قدرت،واین زمان درتسویه حسابهای سیاسی جزو منتقدین حاکمیت شده اند،فرصت را غنیمت شمرده  و بتوانند کاسه کوزه همه کاستی وناراستی های این سالها را برسراحمدی نژادبشکنند.کم خوانده وشنیده ایم که کسی از خود شروع کند.هیچکس نمی گوید ماست من ترش است!

شاید اصلا احمدی نژاد(یکی از سربازان گمنام!!)در راستای حفظ نظام؟!برای این آمد که آنها بتوانند در این قحط الرجالی و آگاهی واطلاع رسانی ایزوله شده،محبوب ومحبوبه شوند!

در همان سال نخست انقلاب،مردم نمی دانستند،حکومت اسلامی،جمهوری اسلامی (آنهم با طعم  ولایت فقیه)،جمهوری اسلامی(با طعم دمکراتیک) و قس علیهذایعنی چه؟و با هیچ  شناختی(وکم شناختی)به تأسّی از رأس های کاریزمای خود،،به استقبال انتخابات و تدوین قانون اساسی،مجلس وریاست جمهوری رفتند!

آنهارأس هایی را که رهبری کاریزماتائیدمی کرد،رأی شان شد.

دولت بازرگان همان ابتدا دولت امام زمان وقرآن عنوان شدوبعددر اندک زمان یکهو،باتصرف سفارت آمریکا وملاقات وی بابرژینسکی،شددولت آمریکایی ووابسته ولیبرال وغرب زده...

مردم ما سالهاست درقرنطینه آگاهی ایزوله شده زندگی و سیاستگزارانش در جهل الرجالی،قحط الرجالی را اطلاع رسانی می کنند.

مردم الان دردامی هستندکه اگربخواهنددرخت انقلاب را ازبیخ وبن بَرکنند،می بینند این یک شورش کور وبی فایده است که دراین قحط الرجالی،فقط علف های هرز،ابن الوقت ها،مذبذبین ونوکیسه هایی که مثل قارچ گوشه وکنارروئیده وصاحب یال وکوپالی شده اند دوباره پر وبال می گیرند.

واگربخواهنددوباره فریب فردوگروه هایی رابخورند،که چون فعلادر مملکت جهل الرجال است و آگاهی ایزوله،آنگاه بیایندخداخداکنندو بگویند:«صدرحمت به کفن دزد اولی»[1]این هم نمی شود.

واگربخواهندمثل زنان ومردان مطلقه رجعت کنندبه همین کسانی که اینک ازدایره قدرت پرتاب شده اند،کسانی که تاچندی پیش دودستی آنرا دراختیارداشتند واینک حرف ازانتخابات آزاد می زنند و باریدن رانت ازآسمان را آنهم فقط برای رقیب می دانند و نه برای خودشان وحرف ها سخنان و مقالات وسخنرانی های  قشنگ و فرمانهای دلنشین و مردم پسند،حتی ازداخل زندان ارسال می کنند،اگر بخواهند با آغوش بازهمچون یک قهرمان وسوپرمن دوباره به پذیرایی آنها مشغول شوند،یاداین ضرب المثل  می افتندکه «آدم عاقل ازیک سوراخ دوبارگزیده نمی شود»و«آزموده را آزمودن خطاست»!

مردم می شنوندومی خوانند که آنهامی گویندقانون اساسی بایدبلامنازع اجراشود!

اما نمی شنوند ونمی گویندکه قانونی که تفسیرش با اعضای منصوب شده رهبری ورهبریش باانتخاب  نمایندگان استصواب شده اعضای خودش در شورای نگهبان است،چگونه می شود که بشود اصلاحات را در انقلاب به گِل نشسته را سرعت داد و کشور را از بن بست فعلی در عرصه سیاسی و اقتصادی نجات؟!

اکنون جریان راست(اعم ازراست افراطی،مدرن وسنتی)تمام قدرت راداردودائم به توسط رسانه های خودافکار ومغرهای مردم راازخزعبلات،دروغ های راستگونه و راستهای دروغین بمباران می کندوبه شستشوی مغزی مشغول است.

صداوسیمایش برای نشان دادن مردم،فقط از افرادی مصاحبه می کند،که با خود دنبال دارد،وحتی نوشته ومتن دیالوگ مصاحبه شونده راهم دراختیارش می گذارد و مردم رادرسیمای خودش به شکل خودش به مردم نشان می دهد!آنها الان قدرت تام  الاختیار را دارند وتخت گازمی روند.

در عوض،جریان چپ(اعم از اصلاح طلبان حکومتی،رادیکال وبرانداز)-که برخی شان،تادیروزمثل رقیب قدرت مکفی برای اصلاح راداشتندولی بیشتر به رانت اندوزی برای روز مبادا(که اینک باشد)وقت صرف کردند-رسانه های خارج از مرزهارابانیروهای ارسالی خود در نوردیده و بواسطه انواع وب سایت های مشابه و ماهواره و کارشناسان سیاسی،اقتصادی و نظامی خود در بی.بی.سی. وصدای آمریکا ورادیو فردا آگاهی واطلاع رسانی ایزوله شده باب تبع و طبع خود را به خورد مردم می دهند.آنها(به کمک همان رانت)تاآنجا پیش رفته اند که  اگر زیدو عمروشان در زندان بادی هم در کند آنچنان در بوق وکُرنامی کنندکه انگار آسمان سوراخ شده و فقط این فرد بوده که بادی در کرده است...؟!!

آنها به کمک همین رسانه با ایزوله کردن آگاهی افرادی خاص را و ناشناخته های دست چندم خود را سعی دارند با بمباران مکرر(والبته به قیمت بایکوت و حذف دیگران ولوبه هرقیمت ووسیله ای) در معرض شنیداری و دیداری مردم قرار دهند! در این اطلاع رسانی ایزوله شده،فقط آنها می توانند با این رسانه ها حرف بزنند،مصاحبه کنند،خاطرات زندان بگویند و قس علیهذا...

و آنها با همین شیوه البته برای بخشی از مردم که حداقل با این رسانه ها مانوس هستند،هم اولا شناخته می شوندوهم قهرمان هایی جلوه گر می شوندکه گویی اگر همین الان قدرت رادراختیاربگیرند،ممکلت را گل وبلبل می کنند!

در ایزوله کردن آگاهی همه آن کسانی که در این 34 سال رأس قدرت اجرایی و اطلاعاتی  بوده اند،سهیم وشریک هستند،بنابراین زیاد دوست ندارند که کس وکسانی پرده هارا کنار بزند و افراد رابی نقاب نشان دهد.بنابراین با تمام قوا در یک ساخت وپاخت نانوشته شده به بایکوت  آنها پرداخته و با توسل به همان رسانه هایی که دراختیاردارند،باشیوه های مشابه و قطار کلمات و جملات کلیشه ای مثل توهم و تئوری توطئه و مانندآن سعی می کنند اذهان رامنحرف  ومشوش و مخالف را از دور رقابت(حداقل)محترمانه و درکمال آزادی و وضعیت دمکراتیک خارج سازند!

 والسلام

25شهریور91

محمد شوری (نویسنده و روزنامه نگار)

 

 



 1-در روستایی فردی نبش قبرمی کرد وکفن می دزدید،اورایافتندومجازاتش کردند.پس ازمدتی فرد دیگری علاوه برنبش قبر ودزدیدن کفن،چوبی هم درماتحت مرده می کرد.ازآنزمان این ضرب المثل درست شد که:صدرحمت به کفن دزد اولی.



منبع: پژواک ایران