PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / Friday 19th April 2024

خامنه ای یک متهم به شرکت در ترور حریری رابه درجه سرلشکری ارتقاء داد
ایرج شكری


خامنه ای یک متهم به شرکت در ترور حریری رابه درجه سرلشکری ارتقاء داد

ایرج شکری

در خبری که خبرگزاری فارس وابسته به سپاه و هارترین باند ولایتمدار رژیم پیش از ظهر امروز 4 بهمن منتشر کرد، خامنه ای پاسدار قاسم سلیمانی را به درجه سرلشکری ارتقاء داد که اکنون بالاترین درجه افراد شاغل در نیروهای مسلح ژیم است(درجات سپهبدی و ارتشبدی هم بنا بر اطلاعات موجود در سایتهای رژیم و ویکی پدیا، وجود دارد که هنوز به نظامیان شاغل داده نشده است). در نیمه ژانویه، در گزارشهایی که به شکل غیر رسمی و درز یافته در رسانه، در مورد رای دادگاه رسیدگی به ترور شفیق حریری  انتشار یافت، آمده بود که دستور ترور حریری را خامنه ای داده است و سپاه پاسداران آن را طرح ریزی کرده و بوسیله افراد حزب الله اجرا شده است. منشاء این گزارش «نیوزماکس» ذکر شده بود و  بنا بر آنچه در سایتهای فارسی انتشار یافت این خبر از جمله در روزنامه النهار لبنان نقل شده بود. رفیق حریری و ۲۲ تن دیگر روز ۱۴ فوریه سال ۲۰۰۵ میلادی در اثر انفجار بمبی مهیب در بیروت کشته شدند. درگزارشهای یاد شده گفته شده است که در کیفرخواست دادگاه بین‌المللی ترور رفیق حریری آمده است که فرمان آیت‌الله خامنه‌ای توسط قاسم سلیمانی به عماد مقنیه، فرماندۀ نظامی حزب الله لبنان منتقل شده است و عماد مقنیه و مصطفی بدرالدین، یکی از بستگان وی، نقش اصلی در سازماندهی تیم‌های ترور داشتند. عماد مقنیه در فوریه سال ۲۰۰۸ در دمشق و به هنگام خروج از سفارت جمهوری اسلامی ترور شد. جمهوری اسلامی قتل عماد مقنیه را به اسرائیل نسبت داد.

از سوی دیگر، خبرگزاری فارس روز قبل، سوم بهمن، در گزارشی که در بالای آن عکس مریم رجوی و عکس کسی که رئیس دادگاه حریری معرفی شده بود، قرار داشت، نوشت:« آنتونيو كاسزي رييس دادگاه حريري مشاور حقوقي كميته ‌حذف‌ منافقين از ليست تروريست‌هاي اتحاديه اروپا است كه در سال 2008 در كنفرانسي خواهان حمايت گسترده آمريكا و اروپا از منافقين شد». خبرگزاری فارس در این گزارش از کنفرانس وکمیته یی که از سوی پارلمان اروپا برای حذف اسم «منافقین» از لیست تروریستی برگزار شده و رئیس دادگاه ترور حریری در آن شرکت داشته است نام برده است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8911021439

در گزارشهای مربوط به اعلام نظر دادگاه ترور رفیق حریری یاد آوری شده بود که در نشستی که قرار است در ساعت ده صبح روز هفتم فوریه به وقت لاهه برگزار شود، مفاد رای اولیه دادگاه حریری که قبلا به صورت محرمانه صادر شده بود، اعلام خواهد شد.

لازم به یاد آوری است که خامنه ای چند روزی بعد از سفر سعد حریری به تهران و دیدار با او(حریری)، در روز 29 آدز در دیدار با شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر و هیأت همراه در تهران، پیشاپیش رای دادگاه بین المللی در مورد ترور رفیق حریری را مردود دانست. خامنه ای گفت:« این دادگاه، دادگاهی فرمایشی است و هر حکمی بدهد، مردود است» از سوی دیگر حزب الله لبنان با خط  و تاکیتکی که خبرگزاری فارس قبلا آن را اعلام کرده بود، موقع سفر اخیر سعد حریری نخست وزیر لبنان به آمریکا، با استعفای وزیرانی که به آن جریان تعلق داشتند و ساقط کردن دولت لبنان، دیدار سعد حریری را با اوباما رئیس جمهور آمریکا را از اعتبار انداخت و به قدرت نمایی سیاسی در برابر آمریکا پرداخت و این امر با آب و تاب بسیار در رسانه های رژیم منعکس شد.  به هر حال این اولین بار نیست که مقامات بالای رژیم طی تحقیقات قضایی و توسط دادگاهی به طرح ریزی و دستور اجرای ترور متهم می شوند.  قبلا در تحقیقات مربوط به ترور شاپور بختیار و یکی از همراهانش، در ماجرای بمب اندازای به فروشگاه تاتی در پاریس در سال 1365 (1986) که در آن ده تن کشته و بیش از صد تن مجروح شدند و نقش وحید گرجی کارمند سفارت رژیم در آن، در تحقیقات قضایی مربوط به ترور دکتر کاظم رجوی در سوییس و دادگاه رسیدگی به کشتار رهبران حزب دموکرات کردستان در رستوران میکنوس در برلن این امر ثابت شده بود. اما هیچ کیفر و تننبیهی در مورد آمران این جنایتها که بالاترین مقامات سیاسی رژیم بوده اند، اعمال نشده است. سران این رژیم جنایتکار که در ریختن خون ایرانیان آزادیخواه و ترقیخواه در داخل کشور و زندانی و شکنجه کردن منتقدان و کسانی که جرمی جز مطالبه حقوق شهروندی ندارند، با دست باز عمل کرده اند و در خارج کشور نیز به ترورهای متعددی در بین اپوزیسیون دست زده اند و  تنبیهه و مجازاتی علیه آنان به کار گرفته نشده است. حالا باید دید که نتیجه دادگاه ترور حریری  به خاطر این که قربانی یک مقام سیاسی خارجی بوده و نیز به خاطر مشکلاتی که آمریکا با حزب الله در لبنان دارد  که از حمایت مالی وتسلیحاتی رژیم برخوردار است، به تبیهی علیه آمران آن، منجر خواهد شد، یا باز هم رژیم بدون نگرانی  از تنبیهه شدن ، با گستاخی به شرارت ادامه خواهد داد.

4 بهمن 1389 – 24 ژانویه 2011

http://iradj-shokri.blogspot.com

 

 



منبع: پژواک ایران