PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / Friday 29th March 2024

من باب اطلاع
اسماعیل وفا یغمایی


عرض کنم که در مکه معظمه بیش  از دو ملیون گوسفند و در تهران مکرمه بیش از یک ملیون گوسفند به قیمت بیش از صد و  هفتاد و پنج میلیارد تومان راحل شده و به دیار باقی شتافتندو از رنج دنیوی راحت  گشتند. تبریک به حجاج و تسلیت به گوسفندان و سپاس خداوند عز و جل را که فرشته رحمتش  را فرستاد و گوسفندی را، تا ابراهیم ابوالانبیا را از قربانی کردن اسماعیل باز دارد  و گرنه خدا میداند که الان در کشورهای اسلامی چه خبر بود و چه سرها که بریده میشد  . اما در این آشفته بازار روزگار و پس از سی سال حکومت آخوندی و لرزهای فراوانی که  بطور واقعی در دین و ایمان ملت رخ داده یک نکته را نه اهل فن و جامعه شناسان و  فلاسفه ،بلکه گوسفندان بیزبان با خون خود گواهی میدهند. ما می توانیم عابد و مسلمان  باشیم و هر شب چند دور تسبیح بیندازیم یا بر عکس بیدین و ضد خدا و هر چه می توانیم  بکنیم، اما جامعه ایران و پایتختش که مرکز تلاطم اندیشه ها و شورشهای فکری و سیاسی  است بازهم ریشه و آبشخور در دین و مذهب داردو البته می توان گفت حساب ملای حرام  لقمه از دین و ایمان مردم جداست و نیز دین مردم چندان مشابهتی با اسلام مدرن و نیمه  مدرن ندارد ولی باید به ساخت و بافتها توجه کرد که در پایتخت کشور به ازای هر  چهارده شهروند تهرانی یک گوسفند به ابدیت پیوسته است و در پایتخت اسلام در مه فقط  دو برابر تهران گوشفند قربانی شده است.مطمئنا اگر آمار تمام گوسفندهای قربانی شده  در سراسر ایران برآورد شود به رقم بسیار تکاندهنده ای خواهیم رسید و نیز به این  نکته که بعضی چیزها را نمیتوان از کتاب اموخت بلکه فقط باید چشمها را باز کردودید . و اما تا کمی روح گوسفندان شاد شود بد نیست سخنان چند تن از بزرگان را هم  بخوانیم .
  
آلبرت  اينشتين
سفره گياهخوار منظره اسارت حيوان و سلاخ خانه كشتار و خون و شكنجه طبيعت  ماتم زده را نشان نمي دهد. خوراك او دورنماي باغ و بوستان و زندگاني روستايي و كشت  و درو و جشن طبيعت را نمايان مي سازد .

صادق هدايت
انسان به راستي سلطان  جانوران است، چرا كه درنده خويي اش از آن ها فراتر مي رود. ما با مرگ ديگران زندگي  مي كنيم. ما مكان هاي دفن هستيم! من از زمان كودكي خوردن گوشت را ترك كرده ام  ... .
 

لئوناردو داوينچي
عدم خشونت به والاترين اخلاق مي انجامد كه هدف كل تكامل  است. مادام كه از آزار رساندن به تمام موجودات ديگر دست برنداشته ايم، وحشي
  هستيم.
 
پل ولیندامک کارتنی
"
اگر دیوار کشتارگاه ها شیشه ای بود همه گیاهخوار  می شدند. ما نسبت به خود و نسبت به حیوانات احساس بهتری خواهیم داشت وقتی که بدانیم  در رنج آنها سهیم نیستیم ."
 
توماس اديسون

مادامی که انسان ها قاتل بیرحم  موجودات زنده رده پایین تر هستند، هرگز به سلامتی یا صلح دست نخواهند یافت زیرا تا
  زمانی که انسان ها حیوانات را قتل عام می کنند، یکدیگر را هم خواهند کشت. در حقیقت،  آنکه بذر كشتن و رنج می کارد نمی تواند عشق و شادی درو کنند.



منبع: پژواک ایران