PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / Friday 29th March 2024

بیماران اشرف، وظیفه‌ی انسانی
م-ت اخلاقی


بنابه گزارش اخبار منتشر شده توّسط سیمای آزادی تلویزیون متعلّق به سازمان مجاهدین خلق ایران،نیروهای محاصره کنندۀ قرارگاه اشرف تحت امر مالکی نخست وزیر تحمیل شده بر عراق،از انتقال بیماران اورژانسی(فوری) از جملۀ سرطانی به دسترسی به پزشک وعمل جراّحی در خارج از این قرارگاه، با زیر پا گذاشتن تمامی قوانین بین المللی جلوگیری می کنند،بیشک این تصمیم ضدّ بشری وغیر انسانی توّسط نایب الامر خامنه ای یعنی شخص نوری مالکی،وجدان هر انسانی را که به حدّاقل های حقوق بشری پایبند باشد را جریحه دارمی کند.جدای از همۀ قیل وقالهای سیاسی ودوری ونزدیکی با سازمان مجاهدین خلق ایران ویا حتّی مخالف 100% سیاستهای این سازمان،وجدان انسانی حکم می کند تمامی تشکلّهای حقوق بشری وبویژه سیاسی وطنی وحتّی همۀ آنهائی که از این سازمان باضدّیت با سیاستهای آن جدا شده وشب وروز سنگ نفرات اشرف را به سینه می زنند، جهت شکستن این بن بست ضّد انسانی به اقدامی عملی روی آورند( این محکی است برای آنهائی که شب وروز اشرف اشرف می کنند همراه با ضدّیت با رهبری سازمان ومدّعیند که رشته پیوندی با رژیم جنایتکار وضدّبشری حاکم بر میهن همین فرزندان ندارند) .

اینرا همه میدانیم که دراز مدّتی است هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران در برابرکاخ به ظاهرسفید امّا رنگین به خون مظلومان این کرۀ خاکی دست به تظاهرات وتحصّن زده تا به مسئولین آمریکائی ازجمله رنیس جمهور آمریکا یعنی شخص"اباما" یاد آوری کنند که به پیمانهای امضاء شده با تک تک افراد مستقر در اشرف،دست به اقدامی عملی بزنند،امّا نه تنها اقدامی از این آقایان وخانمها در جهت رعایت حقوق بشر این انسانهاصورت نمی گیرد،بلکه روز به روز فشارها نیز بیشترمی شود (اگر چه بنظر من نگارندۀ این جندسطر،در این گور مرده ای یافت می نشود،چه برسد به انسانی زنده و پایبند به قول وقرارهای انسانی).

در یک کلام هیچ سازمان بین الملی بطور اساسی وریشه ای به فکر این انسانها نیست،همۀ دول اروپائی از  همۀ این جریانات با خبرند وشایدهم دارای بولتن ویژۀ خبری در این رابطه باشند.  اصطلاحی هست که میگویند اگر از"چیز" بخاری بلند شود،از اینها بخاری بر نخواهد خاست.

چه باید کرد برای سلامتی این انسانها ؟

بیائید تک به تک با هر اندیشه ای چه فردی ویا چه به شکل تشکّل سیاسی ویا حقوق بشری به دفتر نمایندگی "پزشکان بدون مرز"  درخواست نامه ای جهت اعزام نمایندگی این سازمان به بیمارستان اشرف جهت نظارت ورسیدگی به نیازهای بیماران این بیمارستان ارسال کنیم

امّا پیشنهادی فوری به سازمان مجاهدین :

سازمان مجاهدین وشورای ملّی مقاومت رسما از دفتر بین المللی "پزشکان بدون مرز" درخواست کنند که نماینده ای دائمی از این سازمان جهت نظارت ورسیدگی به بیماران اشرف اعزام شود . چرا که در بخشی از تعهد نامۀ  سازمان پزشکان بدون مرز چنین آمده است :

 

Médecins sans frontières (MSF) est une organisation non gouvernementale internationale à but humanitaire d'origine française mais dont le Bureau international siège à Genève (Suisse).

Elle offre une assistance médicale d'urgence dans des cas comme les conflits armés, les catastrophes naturelles, les épidémies et les famines. MSF offre aussi des actions à plus long terme lors de conflits prolongés ou d'instabilité chronique, dans le cadre de l'aide aux réfugiés ou à la suite de catastrophes. Elle a reçu le prix Nobel de la paix en 1999[1].

ترجمه متن فرانسوی بالا :پزشکان بدون مرزسازمانی است فرانسوی و غیر دولتی وبین المللی با هدفی انسانی که دفتر نمایندگی بین المللی آن در ژنو(سویس) مستقر است.

این سازمان هدفش رساندن کمک پزشکی فوری(اورژانس) در شرایطی امثال در گیریهای نظامی،فاجعه های طبیعی،مثل گرسنگی وآفت زدگی است.این سازمان همچنین دست به اقدامات پزشکی دراز مدّت در خدمت به پناهندگانی می زند که در شرایط نامتعادل ونامشخص درازمدّت قرار دارند این سازمان در سال 1999 به دریافت جایزۀ صلح نوبل  نائل گردید. متن بالا از آدرس زیر کپی برداری شده است :

http://fr.wikipedia.org/wiki/M%C3%A9decins_sans_fronti%C3%A8res

 

آدرس ومشخصّات نمایندگی پزشکان بدون مرز در ژنو:

MEDECINS SANS FRONTIERES
78, rue de Lausanne
CP 116 - 1211 Genève 21

Tel: +41 (0)22 849 84 84
Fax: +41 (0)22 849 84 88
office-gva@geneva.msf.org

MEDECINS SANS FRONTIERES
Streulistr. 28
CP - 8032 Zürich

Tel: +41 (0)44 385 94 44
Fax: +41 (0)44 385 94 45
office-zuh@geneva.msf.org

page by zeitgeist

 

م – ت اخلاقی

٢٠ آبان ١٣٨٩



منبع: پژواک ایران