PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ / Thursday 28th March 2024

انتشار اخبار جعلی از سوی «پیک نت» در ارتباط با مهاجمان به خانه کروبی
ایرج مصداقی


سایت بی‌اعتبار «پیک نت» در نیمه شهریور ۱۳۸۹با انتشار عکس اکبر خوش کوش و محمدباقر ذوالقدر که در جریان مراسم ختم پدر محسنی اژه‌ای وزیر اطلاعات سابق و دادستان کل کشور فعلی در خردادماه سال جاری گرفته شده بود، مدعی شد که خوش‌ کوش «یکی از «سران، باصطلاح "خودسر" ها!» در حمله به خانه مهدی کروبی در شب‌های قدر بوده است.

 

 در طول سال‌های گذشته سایت «پیک نت» اخبار جعلی زیادی در مورد چهره‌های وابسته به رژیم و جناح‌های مختلف آن انتشار داده است، نگارنده به دفعات در مورد چگونگی کارکرد این سایت و نقش مخرب آن توضیح داده است. مورد اخیر آخرین تلاش این سایت برای مخدوش کردن چهره‌ی عوامل اصلی هجوم به منزل مسکونی مهدی کروبی است. این سایت در توضیح عکس «سران، باصطلاح "خودسر" ها!» در حمله به خانه‌ی مهدی کروبی نوشت:

 

«آنها که به خانه کروبی حمله کردند، از همان مرکزی دستور گرفته بودند که جنب کودتای 22 خرداد لانه دارد، دستور شکنجه برای اعتراف گیری در زندان میدهد، قوه قضائیه را تابع خود کرده، در قتل عام زندانیان سیاسی دست داشته، فرمان قتل های زنجیره ای را صادر کرده، به فرزند آیت الله خمینی – احمدی خمینی- نیز رحم نکرد و...

برخی از آنها را دراین عکس می بینید. سردار سرتیپ پاسدار ذوالقدر(نفر جلو)، جانشین اسبق فرمانده کل سپاه و همه کاره کنونی قوه قضائیه و "اکبر خوش کوش" ( آن که شکمی بزرگ دارد و گوشه پیراهنش به سبک قمه کش ها از شلوارش بیرون آمده) از مجریان قتل های زنجیره ای که مستقیما در قتل احمد خمینی نقش داشت.»

 

http://www.peiknet.com/

 

در این که اکبر خوش‌ کوش یکی از کسانی است که دستش به خون آغشته شکی نیست. در این که او یکی از مهره‌های جنایتکار رژیم در داخل و خارج از کشور بوده هم تردیدی نیست. نقش او در قتل‌های زنجیره‌ای و جنایات صورت گرفته از سوی وزارت اطلاعات نیز بارها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. در اول خرداد ماه ۱۳۸۹ با انتشار همین عکس و با توجه به شناختم از وی به توضیح سابقه‌ی اکبر خوش کوش مبادرت کردم.

 

http://www.irajmesdaghi.com/page1.php?id=368

 

پیش‌تر نیز در کتاب «غروب سپیده» جلد اول «نه زیستن نه مرگ » در مورد او توضیح داده بودم.

 

اما تردیدی نیست که اکبر خوش کوش هیچ نقشی در حمله به خانه‌ی مهدی کروبی نداشت و اصولاً امروز در جناح کودتاچیان قرار ندارد و بر عکس از سوی آنان مورد حمله قرار می‌گیرد. عکس وی نیز اولین بار با هدف مشخصی از سوی سایت‌های حامی کودتاچیان انتشار یافت. به خبر سایت جهان نیوز که همراه عکس مزبور انتشار یافته توجه کنید:

 

http://www.jahannews.com/vdcfcmdyxw6dyta.igiw.html

 

 تردیدی نیست که اکبر خوش‌کوش در جریان انتخابات از موسوی حمایت می‌کرده و هم‌اکنون نیز روابط نزدیکی با علی‌یونسی، وزیر اطلاعات دوران محمد خاتمی و معاون هاشمی‌شاهرودی رئیس سابق قوه قضاییه دارد. نکته حائز اهمیت آن که یونسی عضو کمیته سه نفره پی‌گیری قتل‌های زنجیره‌ای بود و اکبر خوش‌کوش یکی از متهمین همان پرونده.

نکته قابل تأمل آن که اکبر خوش کوش از سابق روابط خوبی با مهدی کروبی داشت. کروبی به همراه قدرت‌الله علیخانی، حاکم شرع سابق قزوین و از مسئولان کشتار دهه ۶۰، در مراسم فوت پدر اکبر خوش کوش که در نازی آباد سماورسازی داشت، شرکت کرد و وی را مورد تفقد قرار داد که همان موقع مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت، چنانکه روح‌الله حسینیان برای شرکت در مراسم ختم سعید امامی مورد انتقاد رفقایش که آن موقع به تأسی از خامنه‌ای، سعید امامی را مهره‌ی اسرائیل و جاسوس موساد می‌خواندند روبرو شد.

به خبری که روزنامه ایران ۱۶ مرداد ۱۳۸۱ (زمانی که ارگان دولت خاتمی محسوب می‌شد) در این مورد انتشار داد توجه کنید:‌

 

«قدرت الله عليخاني گفت كه به همراه مهدي كروبي رئيس مجلس شوراي اسلامي در مراسم درگذشت پدر اكبرخوش كوش شركت كرده است. نام اكبر خوشكوش براي اولين بار در ماجراي قتل هاي زنجيره اي مطرح شد. عليخاني نماينده بويين زهرا و آوج ديروز گفت: علت حضور بنده در اين مراسم اين است كه خوش كوش، از نيروهاي انقلاب و برادر دو شهيد است و بنده هم به عنوان رئيس كل سابق بازرسي ناجا با وي آشنايي دارم. در همين حال رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت كه حضورش در مراسم ترحيم پدر «اكبرخوش كوش» از متهمان پرونده قتل هاي زنجيره اي معنا و مفهوم سياسي ندارد. «مهدي كروبي» افزود: تنها به اين دليل در اين مراسم شركت كردم كه وي پدر دو شهيد بود. وي كه ديروز به سؤالات مكرر يكي از خبرنگاران مطبوعات دراين خصوص پاسخ مي گفت، در پاسخ به سؤال وي كه پرسيد «چرا در مراسم ختم پدر يكي از متهمان قتلهاي زنجيره اي شركت كرده ايد؟ تصريح كرد: مگر فاتحه و مراسم ترحيم رفتن دليل مي خواهد؟

خبرنگار يادشده پرسيد كه شما به عنوان رئيس مجلس، چرا دراين مراسم شركت كرديد و آيا شما در مراسم همه خانواده هاي شهدا شركت مي كنيد؟

رئيس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ گفت: هر مراسمي از اين دست كه دعوت كنند و بتوانم مي روم و اين مراسم را نيز دعوت كردند و رفتم و در اين كار رعايت «رئيس مجلس بودن» را هم نمي كنم. وي خطاب به خبرنگار يادشده، ادامه داد: مي خواهيد از اين به بعد فاتحه ها و عروسي هايي كه مي روم را براي شما گزارش بدهم؟»

 

http://www.iran-newspaper.com/1381/810516/html/politic.htm#s140166

 

علیخانی، یکی از نزدیکان کروبی، در حال حاضر یکی از سخنگویان «اصلاح‌طلبان» مجلس است.

در یک سال و نیم گذشته اکبر خوش کوش با توجه به شناختی که از درنده‌خویی رفقای سابقش دارد و به علت تهدیداتی که علیه خود احساس می‌کند زیاد آفتابی نمی‌شود و اگر بشود نقش سردمدار حمله‌ی عوامل «خودسر» به خانه‌ی کروبی را به عهده نمی‌گیرد. او یک بار مزه شکنجه‌ی رفقای خودش را چشیده و تلاش می‌کند دیگر بار دم لای تله ندهد.

جعلیات انتشار یافته از سوی «پیک نت» تنها ماهیت مهاجمان به منزل مسکونی کروبی را مخدوش می‌کند و مهره‌های اصلی پشت پرده می‌مانند.   

 

 

ایرج مصداقی

 

۱۸ شهریور ۱۳۸۹

 

www.Irajmesdaghi@yahoo.com

 

irajmesdaghi@yahoo.com

 

 



منبع: پژواک ایران