PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / Friday 29th March 2024

ناگهان دهها «پیکر مطهر» در نماز جمعه !
ایرج شكری


خبرگزاری فارس که دستگاه  تبلیغاتی بی آبرویی در خدمت جناج هار رژیم ولایت فقیه است، سه خبر در مورد تشییع «پیکر پاک شهدای جنگ تحمیلی» در مراسم نماز جمعه 24 اردیبهشت داده است . خبر اول خیلی کوتاه است در  خبر دوم شرحی به آن افزوده شده است و آن این که شرکت کنندگان در این مراسم « شعار‌هايي هم در حمايت از رهبر انقلاب و نيز محكوميت افرادي كه با اعمال خود باعث پايمال شدن خون شهيدان شدند و حوادثي را مانند بي‌حرمتي‌هاي روز عاشورا به وجود آوردند، سر دادند». در خبر سوم یاد آوری شده که این تشییع جنازه «در آستانه سالرز شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور نمازگزاران تهرانی و امت شهید پرور» برگزار شد و در آن «مسئولان کشوری و لشکری» از جمله حاج محمود رئیس جمهور در آن شرکت داشتند و مصاحبه های کوتاه اشک انگیزی هم با شرکت کنندگان در این تشییع جنازه به عمل آمده است.  پاسدار دریادار شمخانی که مدتها بود هیچ جا آفتابی نشده بود و در ماجراهای بعد از انتخابات هم من شخصا اظهار نظری از او در جایی ندیدم، در این مراسم شرکت داشته و در پاسخ به سوال خبرنگار «ایثار و شهادت» این خبرگزاری« تنها اشك‌ از چشمانش سرازير شد و در حالي كه‌ به پيكرهاي مطهر شهدا مي‌نگريست، به ميله‌هاي وسط خيابان انقلاب تكيه زد و در پاسخ به سوال تنها اشك ريخت». البته این خبرنگار اصلا نگفته که سوالش از شرکت کنندگان در این مراسم«معنوی و فضای شهدا» چه بوده است، فقط اظهارات آنها را ذکر کرده است. می شود حدس زد که سوالش این بوده است که نظرشان در مورد «پیام شهدا» و شهادت و این قبیل مقولات «ارزشی» بیان کنند.  توصیف  عرفانی - اسلامی و شهید پرورانه  خبرنگار «ایثار وشهادت» خبرگزاری فارس از فضای به قول خوش «معنوی» این مراسم که نوحه خوانهای حرفه ای هم در آن نوحه خوانده اند، چنین است:«در وداع با پيكر 89 شهيد مطهر دفاع مقدس مردم حال و هواي ديگري داشتند؛ فردي چفيه خود را به تابوت‌هاي شهدا مي‌كشد، مادري كاغذي در دست دارد و يك نگاه به كاغذ يك نگاه به تابوت‌ها دارد، مردم همه در حال گريه هستند و كسي حال صحبت كردن ندارد. كودكان زير دست و پاي بزرگتر‌ها حركت مي‌كنند ولي كسي گم نمي‌شود چون فضا فضاي شهداست»*.

چند رأس از صاحب منصبان نظام اسلامی شرکت کننده در این مراسم که در گزارش نامشان ذکر شده اینها بوده اند: «غلامحسين الهام عضو شوراي نگهبان، مجتبي ثمره هاشمي دستيار ارشد رئيس جمهور، زريبافان رئيس بنياد شهيد و معاون رئيس‌جمهور، امير شمخاني وزير اسبق دفاع، علي فلاحيان عضو مجلس خبرگان، محمد باقر قاليباف شهردار تهران، اسماعيل كوثري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و مسعود مير‌كاظمي وزير نفت». پیدا شدن جنازه ها(اگر فرض کنیم اصلا جنازه یی در کار بوده باشد و تابوتها خالی نبوده باشند) در این نماز جمعه در «آستانه شهادت فاطمه زهرا»، بی تردید با اقدام جنایتکارانه  اخیر اعدام پنج زندانی و اعتراضات ایرانیان در خارج و داخل کشور به ویژه در کردستان به این جنایت، ارتباط دارد. رژیم ابلهانه با جنازه گرداندن در نماز جمعه و تشیع جنازه بعد از نماز جمعه تلاش کرده که یک موج تبلیغاتی برای تحت شعاع قرار دادن آن جنایت و واکنشهای خشمگیانه ایرانیان ایجاد کند اما این تلاش مذبوحانه است. این اقدامات البته درمجموع برای سنگین کردن جوّ اختناق در آستانه سالگرد اعتراضات به خون کشیده خرداد سال گذشته است.  دست اندرکاران این رژیم منحوس در زمان جنگ هم تلاش می کردند با جنازه گرداندن و تاکید بر «ایثار و شهادت رزمندگان اسلام در جبهه ها»  فضای اختناق را سنگین تر کنند. می گفتند در اداره ها از فرهنگ ایثار و شهادت خبری نیست و «نسیم جبهه ها باید در اداراه ها بوزد». مبارزه با «بد حجابی» هم همان گونه که در نماز جمعه روز گذشته در سخنان خطبه خوان نماز جمعه دیده شد، از اهداف شهید گردانی بود. مردم هم البته روشهای خود را در مبارزه با این جوّ سازی ها داشتند و دارند. در آن روزها از شعارهایی که «امت شهید پرور» به نشانه «ولایتمداری» و حمایت از رهبری نظام در آن جنازه گردانیها می داند این بود:« این گل پرپر ماست- هدیه به رهبر ماست». مردم هم در تقابل با این جوّ سازی، جوکی ساخته بودند و آن این بود که از پیکر رزمنده یی از رزمندگان اسلام تنها آلت تناسلی اش پیدا شده و آن را هم در یک تابوت قرار داده اند و با دادن شعار«این گل پرپر ماست هدیه به رهبر ماست» تشییع می کنند.

حکایت است که ملاّ نصرالدین در مجلسی با پیچش باد در روده مواجه شده بود و چون توان جلوگیری از خروج آن را نداشت تدبیری که برای جلوگیری از آبرو ریزی به نظرش رسید این بود که کفشهایش را به هم بکوبد و صدای حادثه را تحت الشعاع آن قرار دهد. کسی که کنار دشتش نشسته بود و متوجه صدای مشکوک! هم شده بود، گفت خب آن «صدای مشکوک» را با این کفش به هم کوبیدن پوشاندی ولی بویی را که راه انداختی چطور می خواهی پنهان بکنی؟ حالا دستگاه ولایت فقیه با انواع سر و صداها می خواهد آن تقلب انتخاباتی را که حاج محمود از آن به عنوان رئیس جمهور بیرون آمد و سبب خشم مردم شد، بپوشاند اما با بو گند حاج محمود که نمی شود مخفی کردش و اینجا و آنجا در چرخش است چه می خواهد بکند؟ شاید هم بی جهت نبود که دیگر در شعارهای که به طرفداری از حاج محمود در همین مراسم داده شد، نگفتند« صل علی محمد بوی رجایی آمد» شاید خواسته اند احترام مرده را نگهدارند. اگر چه برای ماهایی که دوره وزارت و صدارت آن عنصر مرتجع مرید و مقلد خمینی را دیده ایم، او هم از طویله ولایت فقیه بیرون آمده بود و از همین بوهایی را می داد که احمدی نژاد می دهد. 

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8902240684  *   
 

25 اردیبهشت 1389 – 15 مه 2010 

http://iradj-shokri.blogspot.com



منبع: پژواک ایران