PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / Thursday 18th April 2024

سالروز 22 خرداد و هراس کودتاگران
کورش گلنام


هر چه به 22 خرداد، سال روز "انتخابات نمایشی/فرمایشی"، سال روز کودتای انتخاباتی نزدیک می شویم، بردامنه کوشش های کودتاگران برای ایجاد هراس و دل سرد کردن مردم معترض از شرکت در راهپیمایی ها در نفی درستی انتخابات، گرامی داشت یاد قربانیان و پی گیری فریادهای اعتراضی و حق خواهانه خودنیز افزوده می شود.

دانشجویان و دانشگاهیان، کارگران و معلمان، روزنامه نگاران و خبرنگاران، زندانیان سیاسی و دیگر کوشندگان راه آزادی هر روز بیش تر زیر فشار و تهدید وحتا هجوم قرار گرفته، کشته و یا زخمی شده اند. آخرین نمونه آن، حمله یک چاقو کش به سید احمد معتمدی، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه امیر کبیر و" وزیرارتباطات"(پست، تلگراف وتلفن ) در دولت خاتمی است که در دفتر کارش مورد هجوم قرار گرفت. امروز اعلام شد که او پس از سه ساعت عمل جراحی، در حالت کما فرو رفته و در وضعیت بحرانی به سر می برد. در چند هفته گذشته چند دانشجو نیز به شکلی مشکوک جان سپرده اند و حکومت کوشش کرده است از آن با عنوان"خودکشی" یاد کند ولی دوستان این دانشچویان از کشته شدن آنان سخن می گویند.

چهار شنبه  یکم اردیبهشت 1389، خبرگزارى هراناگزارش داد که یک دانشجوى رشته "رياضى دانشگاه ايرانشهر به طرز مشکوکى جان سپرده است. جسد این دانشجو که کيوان گودرزى" نام داشت در کنار دکل مخابراتى پشت آشپزخانه دانشگاه پيدا شد. در آغاز مسئولان حکومتی کوشش کردند که مرگ این دانشجو را در اثر برق گرفتگی عنوان کنند ولی چهره زخم خورده وخونین این دانشجوی جان باخته، این کوشش را به شکست کشاند  

   امروز سه شنبه 14 اردیبهشت، اعلام شد که دانشجویی ینام "حمید"در خوابگاه دانشگاه صنعتی شریف "خودکشی" کرده است. خوانندگان گرامی وصیت نامه ای که حکومت می گوید حمید از خود به جای نهاده است بخوانندو خود داوری کنند:  

در بررسي‌هاي بيشتر[،] وصيت‌نامه‌اي از متوفي با اين مضامين به دست آمد كه"

.من مي‌توانستم رشته‌ي بهتري قبول شوم اما در رشته‌ي فيزيك مشغول به تحصيل شدم

مسائلي كه بايد حل كنيم مسائل بسيار پيچيده‌اي است و جواب‌هاي شيريني دارد اما متاسفانه حل‌المسائل‌هايي كه وجود دارد باعث مي‌شود پاسخ تمام اين سوالات پيچيده را به راحتي كپي كنيم و به استادان خود تحويل دهيم. اينجا مثل مدرسه همه به درس

خواندن فكر مي‌كنند و فضاي دوستي حاكم نيست." پیک ایران، سه شنبه 14 اردیبهشت 1389

 آیا چنین موضوعی می تواند انگیزه خودکشی و "وصیت نامه " یک دانشجو به شمار آید؟

 صدور حکم های اعدام برای زندانیان سیاسی و فشار بر زندانیان حتا زندانیان عادی نیز افزایش یافته است. خبرهای ناگواری از شکنجه زندانیان بی پناه، بیماری های سخت وخرابی وضع جسمی وروحی آنان منتشر شده است. نگارنده به احترام همه زندانیان سیاسی ناشناخته که فراوانند، از زندانیان شناخته شده که زیر شکنجه قرار دارند، نام نمی برم. من نیز هم چون دیگر هم میهنان آزادی خواه، بیاد همه زندانیان سیاسی با هر باوری که هستند بوده و خواستار آزادی همه آنان هستم. در این میان زندانیان عادی نیز به دلیل بی دادگری هاوزیر فشارهای ضد انسانی حکومت قربانی می دهند. چهار شنبه 8 اردیبهشت 1389، حسن نصیروند زندانی عادی 30 ساله در زندان گوهر دشت کرج دست به خودکشی زده و جان باخت.

این ها تنها چند نمونه بود وبی گمان تا 22 خرداد 1389، روز به روز فشار ها بر مردم شرکت کننده در جنیش گسترده اعتراضی سبز که همه لایه های اجتماعی با باورها و اندیشه های گوناگون را در بر گرفته است، بیشتر شده ، تهدیدها و بگیر وبه بندهای اتفاقن برنامه ریزی شده و نه"خودسرانه" با کوشش برای دست زدن به قتل و جنایت هایی بیشتر نیز افزایش خواهند یافت.

مردم ایران که در بیشترین شمار خود علیه حکومت سرکوب گر و نیرنگ باز حاکم بوده و آن را نامشروع می دانندجز تکیه به نیروی کوبنده خود و یافتن ایتکارهای تازه در برابر وحشی گری های حکومت و گسترش و پیش برد مبارزه خود برای آزادی، چاره دیگری ندارند. شرق و غرب تا زمانی که بتوانند از وجود این حکومت نابخرد و ویرانگردر راه پیش برد برنامه های سیاسی/اقتصادی خود سود ببرند، خواهان بر خوردی جدی با حکومت اسلامی وپشتیبانی درخور از مبارزه مردم ایران در راه آزادی خود نخواهند بود. تا زمانی که از هر دوسو میلیارد ها دلار اسلحه در منطقه به فروش می رود، تا زمانیکه دلال هاو باندهای مافیایی قاچاق در ایران و جهان و نمایندگان آنان در دولت های غربی و شرقی و در منطقه از نادانی های ، خود بزرگ بینی هاو جاه خواهی های حکومت اسلامی سود می برند و جیب های خود را پر می کنند، هم چنان در برخورد جدی که  مهم ترین آن بایکوت سیاسی سران حکومت و کوشش برای محاکمه آنان به عنوان "جنایت کار بر علیه بشریت" است، سر بازخواهند زد و این بازی چندش آور را پی خواهند گرفت ( این حکومت ختا منطقه را نیز به تباهی وتبه کاری خود آلوده نموده است. خبر چند روز پیش کشف یک باند پول شویی و جاسوسی وایسته به مافیای سپاه پاسداران در کویت را بیاد آوریدکه تنی چند از آنان در وزارت دفاع و اطلاعات کویت کار می کردند! می توان چنین آلوده سازی ها و سیاست های ویران گر باندهای مافیایی حکومت اسلامی در عراق، افغانستان، پاکستان، لبنان، سوریه و..  رانیز یاد آور شد ). اجازه حضور به احمدی نژاد در کنفرانس تازه ان.پی.تی درسازمان ملل، نمونه روشن و گویایی در این مورد است. امیدوار باشیم که مردم بیزار از حکومت در ایران، با حضور گسترده خود در سال روز  22خرداد وروزهای دیگری چون 25 خرداد، پویایی،گستردگی و ریشه دار بودن جنبش آزادی خواهانه خود و ورشکستگی کودتاچیان وخودکامگان را با وجود کاربرد همه گونه سرکوب و جنایت از سوی آنان، یک بار دیگر به جهانیان اعلام نمایند



منبع: پژواک ایران