PEZHVAK-E-IRAN ... پژواک ایران 

پژواک ایران
دادسرای مردم ایران
http://www.pezhvakeiran.com

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Wednesday 24th April 2024

اخبار در آینه اشعار و امثال
محمدرضا روحانی


 عبور از فتنه ها
سردار حسین همدانی فرمانده سپاه محمد رسول الله در مراسم افتتاح نمایشگاه دهه فجر: امسال جنگ داخلی و دشمن داخلی بود و دیگر .... مقابل ما نایستاده بود بلکه از پشت خنجر می زد... حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله الله العالی)... راهپیمایی ۲۲ بهمن را به روز ... و غرور انگیز عبور از فتنه ها تبدیل خواهد کرد».
شتر در خواب بیند پنبه دانه
گهی لف لف خورد گه دانه دانه
روزنامه اعتماد به نقل از ایلنا، ۱۲-۱۱-۸۸

محکومیت
مجاهدین انقلاب اسلامی اعدام آرش رحمانی پور و محمد علی زمانی را محکوم می کند.
دیر آمدی ولی خوش آمدی
امروز۱۳-۱۱-۸۸

قرار تعلیق
حجت الاسلام احمد شفیعی دادستان انتظامی قضات: بعد از صدور قرار تعلیق می توان در مورد مرتضوی قضاوت کرد.
نوشدارو که پس از مرگ به سهراب دهند
عقل داند که بدان زنده نگردد سهراب
ایلنا ۱۳-۱۱-۸۸

یازده اعدامی دیگر
روز ۸بهمن، روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب: «در پی اعتشاشات و اقدامات ضدانقلابی و ساختارشکنانه ماههای اخیر به خصوص در روز عاشورا.... ۱۱ نفر به اعدام محکوم شدند». سحرگاه آن روز حکم اعدام دو نفر اجرا شد. «در پی انتشار خبر اعدام(آرش رحمانی پور و محمدعلی زمانی) خانم نسرین ستوده وکیل آقای آرش رحمانی پور اعلام کرد که موکلش در فروردین ۱۳۸۸، حدود سه ماه پیش از انتخابات بازاشت شده و اتهاماتش به اعتراضات انتخاباتی ایران مربوط نمی شد».
۴ روز بعد از اجرای آن دو حکم اعدام، به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضاییه، در نشست سیاسی بصیرت که در مسجد اهل بیت (ع) قم برگزار شد، گفت: «دو نفری که اعدام شدند و ۹نفر دیگر که به زودی اعدام خواهند شد، قطعا در جریان آشوبهای اخیر دستگیر شدند....».
ناکس است آن که به درّاعه و دستار کس است
دزد دزد است و گر جامه قاضی دارد
سعدی
بی بی سی، ۱۳بهمن
خبرگزاری فارس، ۱۲بهمن

به مردم مربوط نیست
«آیت الله مومن عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سلسله نشستهای تبیین علمی موضوع ولایت فقیه در جمع طلاب مدرسه فیضیه اظهار کرد... ولایت پیامبر و امام در اختیار مردم نیست و ولایت ولایت فقیه نیز به مردم مربوط نیست...».
خبرگزاری ایسنا- قم ۱۲بهمن۸۸
اگر از خرقه کس درویش بودی
رئیس خرقه پوشان میش بودی

پرونده فرزندان رفسنجانی
به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در جمع اقشار مردم در مسجد اهل بیت قم... در خصوص برخورد با پرونده فرزندان آقای هاشمی به خصوص مهدی و فائزه هاشمی بیان کرد... رئیس قوه قضاییه پرونده را به یکی از شعبات دادسرای تهران ارجاع دادند و آن شعبه نیز در حال بررسی پرونده است.

سر گاو در خمره گیر کرد
خبرگزاری دانشجویان ایران، قم،سرویس فقه، حقوق سیاسی ۱۲ بهمن

رهبر، رهبر همه مردم
آقای خاتمی روز یکشنبه ۱۱ بهمن، در د یدار با اعضای شورای مرکزی خانه احزاب گفت «ما قانون اساسی و اسلام را میخواهیم می خواهیم رهبری که در چهارچوب قانون اساسی جایگاه مهمی دارد، رهبر همه کشور و همه مردم باشد».
مال بد بیخ ریش صاحبش
بی بی سی ۱۲ بهمن

جمهوری اسلامی، حکومت اسلامی
رئیس جمهور پیشین ایران محمد خاتمی که رئیس بنیاد باران شده است «به مناسبت آغاز دهه فجر در جمع اعضای شورای مرکزی خانه احزاب شرکت کرد و گفت این جمهوری اسلامی بود که مورد تایید مردم قرار گرفت و نه حکومت اسلامی...»
دو لنگه یک خروار است
رادیو آلمان ۱۲ بهمن
معاملات، یک محکوم، یک متهم و یک گروگان
رادیو فرانسه دریک گفتار خبری به سه مطلب پرداخته است
اول این که وزیر خارجه فرانسه می گوید: «میان پرونده کلوتیدرایس (گروگان فرانسوی) و پرونده علی وکیلی راد(قاتل مرحوم دکتر بختیار) وجود ندارد»
از کرامات شیخ ما چه عجب
مشت خود باز کرد و گفت وجب
دوم آن که «دادگاه فرانسه تقاضای ایران برای «رهایی مشروط» علی وکیلی راد(قاتل مرحوم دکتر بختیار) را به تاریخ دهم فوریه مورد بررسی قرار خواهد داد»
عاقلان را یک اشارت بس بود.
و سوم آن که «دادگاه فرانسه به تاریخ ۱۷فوریه در مورد استرداد مجید کاکاوند (قاچاقچی فن آوری هسته ای) به آمریکا اظهار نظر خواهد کرد»
آن کس که اهل بشارت است ، اشارت داند.

رادیو فرانسه ۲فوریه۲۰۱۰

+ + +

خبرگزاری روسی (ریا نووستی) مژده داد که ایران تهیه گزارش از مراسم دهه فجر را برای خارجیان مجاز کرد و اداره امور رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه ای نوشت: «بیش از سیصد خارجی به پوشش خبری برنامه های ویژه جشنها می پردازند»
شکلش را به در خلا بکشند آفتابه رم می کند
نووستی اول فوریه ۲۰۱۰

+ + +

ورشکستگی
آفتاب یزد: عضو شورای مرکزی وفاداران انقلاب اسلامی محمد مهدی عبدخدایی در گفتگو با مهر: «اغلب تولید کنندگان داخلی که به نوعی کار آفرین هم هستند ورشکست شده اند...»
شکند اگر دل من به فدای چشم مستت
سرخم می سلامت شکند اگر سبویی
۱۲بهمن ۱۳۸۸

+ + +

رادیو فردا: رئیس جمهور  ایران خاتمی گفت: پاسخ اعتراض مدنی و انتقاد از فشار و سرکوب زندان و احیاناً اعدام نیست...»
«قحبه پیر چه کند که توبه نکند از بدکاری و حاکم معزول از مردم آزاری» سعدی
رادیو فردا ۲فوریه۲۰۱۰

+ + +
 

دعوت مجمع روحانیون مبارز مورخ ۱۲بهمن ۱۳۸۸ آمده است که «جمهوری اسلامی» انتقاد و اعتراض...حتی تخطئه و مسئولان را نه تنها یک حق بلکه یک موهبت الهی می داند...»
مژدگانی که گربه عابد شد
عابد و زاهد و مسلمانا

+ + +

غلامحسین الهام عضو حقوقدان شورای نگهبان در گفتگو با خبرنگار فارس در رشت گفت: «۲۲بهمن روز یاس دیگری برای دشمن است و مردم نشان می دهند که علی تنها نیست و خواص نمی توانند با تکیه بر صهیونیزم، آمریکا و انگلیس خود را به مردم آگاه تحیمل کنند»
علی مانده و حوضش

پانویسها:

(۱)شصت سال پیش در مدرسه دانش در شهر ساری درس اول کلاس دوم ابتدایی ما چنین شروع می شد: «خدا را شکر که به کلاس دوم آمده ایم. در کلاس اول کمی خواندن و نوشتن و کمی حساب یاد گرفتیم»، یاد باد آن روزگاران یاد باد



منبع: پژواک ایران