قتل عام آبان ۹۸ نمودی از قتل عام۶۷
سیامک نادری

 قتل عام آبان ۹۸ نمودی از قتل عام۶۷  سیامک نادری   

هرجا، درها که بسته میشود، خبر از قتل عام پرنده هاست، و صدا – صدای شکستن پنجره ها…، درها که بسته میشود دیو « خدا» ست. زندان،‌ یعنی محل کشتن آدم،  و زندان بزرگ آزادیها، «ایران»، یعنی قتل عام انسان.

بگذار بعنوان یکی از شاهدین قتل عام ۶۷ فریاد بر آرم:

چه در زندان گوهردشت، اوین و… چه در بزرگترین زندان آزادیها، «ایران»، چه در هرنوع سیستم توتالیتاریسم و بطور اخص توتالیتاریسم مخوف ایدئولوژی اسلام،‌ همه درها بر پاشنه های قتل عام انسان می چرخد.

ندیدن کشتار آبان بمثابه «قتل عام» و تصوّری غیر ازاین، مثل آن است که « جنگل را پس درختان دیدن» است!

بعنوان یکی از شاهدین قتل عام ۶۷ فریاد برمی آورم: کشتار آبان ۹۸ پس از گذشت سی یکسال تداعی قتل عام ۶۷ و درامتداد جنایت علیه بشریّت است. سکوت، بی واکنشی و بی حسّی همه دولت ها ومشخصاً «امریکا » و اروپا و «آلمان» ومجامع حقوق بشری در حیص و بیص قتل عام آبان ۹۸، ننگ جامعه جهانی وننگ بشریّت و چونان زهری بر وجدان مردمان این سیاره سبز آبی و نابودی جهان انسانی و رؤیای انسانیّت است. حقیقت تلخ روزگار و میهن ما، پُرسانه ایست مقابل من، پرسانه ای از جهان روبرو و دولت ها،  پا در کدام جهانی گذارده ایم، اینگونه «آدمکش»! در قتل عام مکرر در میهنمان.

با توجه به اینکه پس از گذشت ۲ماه تظاهرات مردم عراق و سرکوب و کشتارخونین توسط دولت عراق هم ریش و همریشه خامنه ایی،‌ درمقایسه با سرکوب و قتل عام آبان ماه ۹۸ایران چندین برابر است. درعرض ۲ماه تظاهرات در عراق  ۴۰۰ کشته وجود داشت  و در ایران درعرض ۹ غیر از دو روز اول آن و پیش از قطع اینترنت، یعنی درطی ۷ روز بیش از ۴۰۰ و بنا به آمارها ی تأیید نشده و اعلام کردن کنترل شده و قطره ای جانباختگان، حتی به ۶۰۰  و۷۰۰ و ۱۰۰۰ تن و بیش از آن  رسیده است. به عبارتی در آبان ۹۸روزانه بطور متوسط  بیش از ۴۰ تا ۵۰ نفر قتل عام می شدند و درصورتی که آمارهای فوق مورد تأیید قرار بگیرند روزانه بیش از ۱۰۰ تا ۱۳۰ تن و چه بسا بیشتر از آن  قتل عام شده اند. این علاوه بر آمار زخمی ها… و ۸ تا ۱۰هزار تن دستگیر شدگان را شامل می شود.

این درحالی است که رژیم جمهوری اسلامی  تلاش دارد به هرنحوی شده آمار قتل عام شدگان را پنهان سازد. سخنان بسیار عجیب وی ازتفکیک کشته شدگان نشان ازصحت همین «قتل عام» است علی ربیعی بانام عباد یکی ازخشن ترین بازجوها بود. یکی از خاطرات جالب زندگي علی ربیعی که در کمال خونسردی و به عنوان طنز تعریف می کند . برای نداشتن نیرو چند متهم (فعالین سیاسی) را در جعبه کرده و درش را بسته‌اند که در آستارا تحویل بگیرند آن طرف همه مرده بودند(ضمیمه ۱):

09-12-2019 رادیو فرانسه

علی ربیعی سخنگوی دولت :

« آمار کشته شدگان آبان ماه بعد از تفکیک اعلام خواهد شد.

رقمی که [آمریکایی ها] گفتند مثل همیشه غیرواقعی است و هیچ شاهدی برای آن ارایه نکردند

علی ربیعی سپس گفت که جمهوری اسلامی ایران قصد دارد پس از “تفکیک” کشته شدگان اعتراض های آبان ماه “آمار [آنها] را با هماهنگی قوۀ قضائیه و وزارت کشور اعلام کند» ( ضمیمه ۲).

در یک مقایسه ساده، آمار و ارقام بسا بیشتر از قتل عام ۶۷ را نشان میدهد و هم چنین سبوعیت بکارفته:

درقتل عام ۶۷ در سراسر ایران ۴۰۰۰ را تن طی دو ماه و به عبارتی  روزانه ۶۷ تن اعدام شده اند.

قتل عام ۶۷ در زندان گوهردشت در طی کمتر از دو ماه به ۷۰۰تن رسید به عبارتی روزانه ۱۲تن حلق آویز شدند.

اما ملاک و سنجش من به هیچوجه آمار و ارقام ها نیستند، بلکه روح و ماهیت و تشابه رویکرد در این دو قتل عام۶۷ و ۹۸ است.

به گفته سرتیپ حسین اشتری رئیس پلیس ایران:«‌ فتنه  درعرض کمتر از ۷۲ ساعت و به عبارتی ۴۸ ساعت خنثی شد».

بنا به این اظهارات، درآبان ۹۸ روزانه بین ۲۰۰ تا ۲۶۰ تن  و بسا بیشتر قتل عام شده اند.

بازداشت گسترده همچنان پس از قیام مردم ، شهر به شهر و خانه به خانه درسراسر میهن، از  تهران، اصفهان، شیراز، کرج، همدان و دیگر مراکز استان‌ها تا شهرهای کوچک‌تر اما خبرسازی چون سیرجان و تا شهر چرداول در استان ایلام و ده‌ها شهر بزرگ و کوچک ایران ادامه دارد.

گزارش‌هایی که طی روز پنج‌شنبه از بازداشت‌ ده‌ها معترض دیگر در خبرگزاری‌های رسمی و از زبان مقام‌های نیروی انتظامی و قوه قضاییه منتشر شد نشان می‌دهد که بازداشت‌ گسترده معترضان همان‌ طور که معاون دادگستری استان فارس گفت در دستور کار دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی و امنیتی سراسر ایران قرار گرفته است.

عبدالمهدی موسوی، معاون دادگستری استان فارس، روز پنج‌شنبه، با بیان اینکه «… نمی‌خواهیم از هر کسی که کوچکترین نقشی هم داشته بگذریم.»

https://iranintl.com/%D8%A7%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D9%86/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87%E2%80%8C-%D9%85%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%B6%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D9%88-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%A7-%D8%B3%DB%8C%D8%B1%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D9%88-%DA%86%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%88%D9%84?fbclid=IwAR0jtOY8vPXgLkWCVb_4VPTpuiT4IsYgojzDyqA45yMrhs5sB4Jm-teCq2Q

خطاب به دولت ها و مجامع حقوق بشری:

« “طبق اصل ۷ قانون موضوعه رم، یورش گسترده یا سازمان یافته علیه مردم غیرنظامی به معنای جنایت علیه بشریت است هنگامی که شامل مواردی از جمله ، قتل ، نابودی، انتقال اجباری، حبس یا محرومیت شدید از آزادی به دلیل نقض قوانین بین المللی، آزار و اذیت هر گروه قابل شناسایی یا جمعی به دلایل سیاسی یا مذهبی (در کنار سایر دلایل)، ناپدید شدن اجباری ، و سایر اقدامات غیر انسانی که باعث رنج بزرگ یا آسیب جدی می شوند. […] اقدامات رژیم ایران و یا نزدیکان غیرنظامی یا شبه نظامی تحت کنترل و هدایت آن مصداق جنایات علیه بشریت است. ( ضمیمه ۳)

فرو ریزش خاکریزهای رژیم جمهوری اسلامی در لبنان و عراق، سوریه و یمن، و مشخصاً استمرارقیام بی بازگشت مردم لبنان وعراق، نشانه های کورتاژ هلال شیعی و رژیم جمهوری اسلامی، زنگ ها را برای خامنه ایی بصدا درآورد تا بدون هیچگونه تردید و مسامحه ایی شیوه خمینی در قتل عام ۶۷ را در پیش بگیرد، کما اینکه قاسم سلیمانی به عراقیان گفته بود:« ما میدانیم در ایران چگونه تظاهرات را سرکوب کنیم»:

رادیو زمانه  ۹ آبان ۱۳۹۸

« خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی به ‌نقل از دو منبع آگاه عراقی، از نقش سپاه قدس در سرکوب اعتراضات در عراق نوشته است. این منابع گفته‌اند قاسم سلیمانی در سفر خود به بغداد به مقامات امنیتی عراق توصیه کرده است که از تجارب جمهوری اسلامی در سرکوب تظاهرات استفاده کنند.

دو مقام بلندپایه عراقی گفته‌اند که قاسم سلیمانی در این دیدار به مقامات امنیتی عراق گفته است: «ما در ایران می‌دانیم که چگونه باید با اعتراضات برخورد کنیم. این رویداد در ایران نیز رخ داد و ما آن را کنترل کردیم.»

آه ای قتل عام شدگان ۹۸، نوجوانان معصوم بی ترانه و بی لبخند، و نکیتا ، دختر  ۱۴ساله و چشمان بیادگار مانده درقاب عکس خاطرما و در تاریخ قتل عام ،‌ و صدها جان باخته از باغ میهن و این مادران و این باغبانان سوگ.

فریاد میشکم: مایک پمپئو بعنوان وزیرخارجه ابرقدرت جهان!، دریک بی عملی آشکار و ننگین، در اثنا، چه مضحک درکسوت یک رسانه چی ظاهر شده ؟، از تظاهرکنندگان در میدان خونین قتل عام می خواهد ویدئو و اخبار تظاهرات را برای او ارسال کنند؟. درحالیکه جهان واقف است، بدلیل سرکوب مطلق، قطع کامل اینترنت،  این موضعگیری پیامی به سوی ایران و خامنه ایست که ما خنثی و بی تفاوتیم.، چشم بسته و سکوت می کنیم.

به گزارش VOA : «تقاضای وزیر خارجه آمریکا از مردم ایران: تصاویر و ویدیوهای سرکوب را ارسال کنید»

حتی خانم مرکل بدلیل مواضع حقوق بشر که وی را بمثابه دسته گل اروپا بشمار می بردم، در قتل عام آبان سکوت مطلق پیشه کرد.

در این کشتار تمام دولت ها و مجامع حقوق بشری، در پس واقعه کشتار حرکت کردند، برغم اینکه فاجعه دراثناء چنین کشتاری غیرقابل سکوت می نمود.

در بزنگاه کشتار مردم، شنیدن سخن منفعل، خنثی و البته بغایت شک برانگیز وزیر خارجه امریکا مایک پمپئو، که پیش از این هماره پمپاژ کننده موضعگیرهای ی تند و تهاجم مسلسل وار و ایجاد جنگ روانی با رژیم جمهوری اسلامی را به پیش می برد، ، بسا دردناک و نگران کننده بود، درحالی که اینترنت در ایران بطور کامل قطع شده بود؟. واکنش مایک پمپئو نشانی از انتخاب لحظه مناسب منافع امریکا برای مذاکره و نزدیکی و «بده بستان» و «زد و بند» با خامنه ای که در ضعیف ترین نقطه و تعادل قرار داشت بشمار می رفت.

اصل طلایی دیپلماسی،‌ زمانسجی است» ومی خواستند پشت درهای بسته سیاست، سور پریز کنند،‌ با بسته های «تبادل گروگان ها»، با سکوت درقبال لحظه لحظه کشتار جوانان میهنمان در آبان ۹۸.

کما اینکه مایک پمپئو درجریان قتل عام بود و در ۵ آذر ۹۸ گفته بود :

« ۲۰هزار پیام، ویدئو و عکس درباره آزار و اذیت حکومت ایران دریافت کرده‌ایم»«من و پرزیدنت ترامپ از نزدیک اعتراض‌هایی که اخیرا در سرتاسر ایران بوقوع پیوست را دنبال می‌کردیم.» رادیو فردا:

سفیر آمریکا در آلمان: «می‌توانیم اینترنت را برای مردم ایران وصل کنیم»

سفیر آمریکا در آلمان در توییتی نوشت که:« امکان فنی “بازگشایی اینترنت به روی مردم ایران” وجود دارد و از آمریکا و دولت‌های اروپایی خواست تا در این زمینه همکاری کنند.»

  @BBCHamedani

 

دُم خروس این موضعگیری های ترامپ و پمپئو،‌ بسیار زود در روزهای بعد در رسانه ها پیدا شد:

رادیو فرانسه

«ترامپ از ایران به خاطر ‘مذاکره بسیار منصفانه’ بر سر « تبادل گروگان» تشکر کرد»

تبادل دو زندانی میان ایران و آمریکا همزمان با تنش‌های فزاینده میان تهران و واشنگتن

منتشر شده در 07-12-2019 روزآمد شده در 07-12-2019 ساعت 13:27

لحظه استقبال محمدجواد ظریف از مسعود سلیمانی در سوییس، که در آمریکا در بازداشت به سر می‌برد

در حالیکه محمدجواد ظریف، بر روی حساب کاربری توئیتر خود، از تبادل دو زندانی بطور همزمان خبر داده است، دونالد ترامپ در بیانیه خود به آزادی همزمان مسعود سلیمانی که در آمریکا زندانی بود با شهروند آمریکایی زندانی در ایران اشاره‌ای نکرده است.»

نوشدار و پس ازمرگ سهراب ( پایان قیام و قتل عام مردم ) و آنسوی سکوت( تبادل زندانیان) و به میدان آمدن مجدّد مقامات امریکا  جهت پیش کشیدن مذاکره بر سر اتمی، و اینبار بدلیل وضعیت عراق و لبنان، تنها روی مسئله هسته ای انگشت گذاشته اند.

 برایان هوک: رژیم ایران احتمالا بیش از ۱۰۰۰ نفر از معترضان را کشته است؛ اعتراضات مردمی اخیر بزرگترین بحران عمر جمهوری اسلامی بود

 

پرزیدنت ترامپ: جهان باید به خشونت‌ها در ایران و کشتار معترضان توجه کند

 

واکنش تغایت ضعیف جامعه جهانی به کشتار آبان، زنگ خطر سرکوب و قتل عام با دست بازی بسا بیشتری توسط خامنه ایی را در آینده بصدا درآورد.

در قتل عام۶۷ خمینی با چراغ خاموش نسلی از ما را تار و مار کرد، و سپس با پشت گرمی به سکوت جامعه جهانی،  پس از گذشت ۳۱سال از این جنایت هولناک در چنبره سیاست مماشات برای منافع اقتصادی، تا اینک و امروز دادخواهی قتل عام ۶۷به محاق رفته است، کما اینکه ادامه قتل عام های دیگرتوسط رژیم نیز،‌ ناگزیزمتأثر از همین رویکرد بوده است.

۱)  تشابهات قتل عام آبان ۹۸ و  قتل عام ۶۷

– این قتل عام با ورود شخص خامنه ایی بعنوان ولی فقیه وصدور فرمان سرکوب و قتل عام مردم و قیام کنندگان صورت گرفت. نماینده‌های مجلس در قبال گرانی بنزین، به درخواست علی لاریجانی از خامنه ای… والنهایه به دستور رهبر ساکت شده پس کشیدند، خامنه ای که درهمه تصمیم گیری ها خود را کنار می کشید، اینبار خود بعنوان فرمانده کل قوا، مسئولیت  قتل عام را بعهده گرفت.

– همچنانکه در قتل عام ۶۷ همه جناحهای رژیم متحد و یکپارچه  زیر رهبری بلامنازع خمینی جمع شده بودند،‌ در قتل عام آبان ۹۸ نیز تمام طیف های نظام از ورود خامنه ایی به صحنه و حفظ نظام استقبال و حمایت کرده و تأکید کردند ورود او منجر به جمع شدن اغتشاشات و اشرار… شد.

– بدلیل قطع ارتباط مردم در داخل  و رساندن صدا و تصاویر کشتار به خارج و رسانه ها.

– بدلیل قاطعیت و بی شکاف بودن خامنه ای درتصمیم به قتل عام از همان آغاز تظاهرات  برای حفظ نظام.

– بدلیل بی دفاع بودن مردم غیرمسلح و مورد قتل عام قرارگرفتن آنان به بی رحمانه ترین شکل ممکن.

– اگر چه مکان قتل عام۶۷( زندان) و مکان قتل عام آبان  ۹۸ در سراسر شهرهای ایران بود، اما تفاوت مکانی اصالت نداشته، و تأثیری بر ماهیّت کشتار نمی گذارد ماهیت امر و نه تفاوت زمانی ومکانی، نشانگریک عمل، بعنوان جنایت جنگی و اقدام به قتل عام  بشمار می آید.

شیوه و مکانیسم ها، نشانگر  قتل عام آبان ۹۸

  • – « شلیک بدون هشدار» قبلی، بسوی تظاهر کنندگان.
  • – «شلیک به نوجوانان» ، تاکنون اسامی ۱۷تن ازجانباختگان زیر ۱۸سال اعلام شده است.

« شلیک به کودکان» وحتی دختر۱۴ساله، نشانگر بی رحمی در قتل عام و ایجاد ارعاب درجامعه و تظاهرات است.

نیکیتا اسفندانی ۱۴ ساله                  محمد داستان‌ خواه، دانش آموز ۱۵ ساله

  • – « شلیک به افرادی غیر درگیر با تظاهرات » شلیک به پرستار ی درپشت پنجره بیمارستان تنها به جرم فیلمبرداری با موبایل( به نقل از امام جمعه تهران)

– «بکارگیری آدمکشان حرفه ای با سلاح تک تیراندازها»  (سلاح تک تیر قناسه یکی از ۱۰سلاح خطرناک جهان) با انتخاب هدف و سوژه زنی از راه دور و از پشت بامها.

– «شلیک با قصد کشتن  ونشانه روی با هدف مشخص ناحیه سر و سینه تظاهرکنندگان». هدف نه زخمی کردن تظاهر کنندگان ویا شلیک هوایی جهت پراکنده کردن مردم،‌ بلکه قتل و کشتار جهت ازمیان برداشتن مردم.

– « شلیک از ناحیه پشت سر» بنا به گفته شاهدین درصحنه، بسیار ازجانباختگان از پشت سر به سرشان شلیک شده است.

– « شلیک کور و بستن رگبار بسوی مردم»‌ با قصد قتل عام.

– « شلیک از نزدیک به مردم بی دفاع و بی سلاح بهنگام تصرف صحنه» شلیک به اهدافی که نمی توانستند و یا نمی خواستند با نیروی مسلح وسرکوبگر درگیر شده و یا حمله کنند. مشخصاً  درمواردی که  اساساً صحنه تظاهرات  درکنترل و اشغال نیروی سرکوبگر در آمده و مردم بی دفاع بودند.

– « رگبار بستن بسوی مردم » نمونه آن در نیزارهای ماهشهر.

– « بکارگیری سلاح های نیمه سنگین» تیربار بی کی سی ،  دوشکا ، آرپی جی۷  و….

سلاح های نیمه سنگین دوشکا، بعنوان سلاح پدافند هوایی( برعلیه هواپیما و هلی کوپتراست) که هم بصورت پیاده استفاده میشود و هم برروی تانک تی ۵۵ روسی بعنوان پدافند تانک بکارگرفته میشود.

– شلیک با تیربارهای نیم سنگین نصب شده روی خودرو زرهی درماهشهر

– « بکارگیری هلی کوپتر و پهباد» برای شلیک از آسمان و سرعت عمل درسرکوب و قتل عام.

– « بکار گیری تانک و خودرو زرهی» در قتل عام  ماهشهر

میشل باشله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل:« نیروهای امنیتی ایران از روی بام ساختمان‌‌ها و سوار بر بالگرد «سر» معترضان را هدف قرار داده‌اند»  ۱۵ آذر ۱۳۹۸

ابراهیم رئیسی از اعضای هیأت مرگ درقتل عام  ۶۷  و جلاد ۹۸ نیز در اول آذر به میدان آمده و تهدید می کند:

کسانی که در روزهای اخیر از فضا و از دغدغه مردم سوءاستفاده کرده و در جامعه اغتشاش و ناامنی کردند، دل زن و بچه‌های مردم را لرزاندند و به اموال عمومی حمله کرده و به اموال مردم خسارت وارد کردند بدانند مجازات سختی در انتظارشان هست.»

قوه قضاییه رژیم چیزی جز ماشین سرکوب و جنایت نیست.

به نقل از خبرگزاری هرانا:

« هفت سال حبس به خاطر گل دادن به مردم در مترو»

هفت فعال مدنی که دو تن از آنان در مترو به مردم گل داده بودند مجموعا به ۲۹ سال حبس محکوم شدند.»

«گلهای تسلیت »           ۱۳۹۲

اینروزها

گُل ها به آدم سلام نمی دهند

دیده بوسی و تبریک و تهنیت

فسانه ای …

گل برای تسلیت است !

 

اینروزها

باغ  با داغ عجین

اینروزها

بوسه طعم وداع رادارد

اینروزها  –  زندگی در یک ” شات ” سیاه

بی تابوت و روبان سیاه مرگ

دسته گلی می خواهد ؟!

ازکتاب:«‌ عشق خواهرمن است» سیامک نادری‌

– «به محاصره درآوردن مردم برای سرکوب و کشتار آنها»، برخلاف تجارب سالهای  ۷۸ و ۸۸ وزارت اطلاعات و نیروهای سرکوبگر رژیم، که اذعان به طراحی و هدایت تظاهرات می کردند و یک راه و مسیر را باز می گذاشتند تا تظاهرکنندگان امکان فرار و ترک منطقه تظاهرات را داشته باشند، و اصل کار نیروهای اطلاعاتی  پراکنده کردن مردم از مکان تجمع اصلی بود. اما برخلاف آن درتظاهرات آبان ۹۸ با محاصره  و قُرق کردن منطقه،‌ شلیک با تک تیر قناسه و از زمین و آسمان و پشت بام ها، اینبار هدف نه پراکندن، بکله قتل عام تظاهر کنندگان بود.

در این مورد ویدئو های بسیاری در اینتر نت موجود است و از نمونه های بارز آن رگبار بستن جنایت آمیز بسوی مردم در نیزارهای ماهشهر است.

– « انتقال اجساد با کامیون درماهشهر» از سویی نشانگر مخفی کردن قتل عام و از سویی دیگر نشانگر«ابعاد کشتار »است.

– « جنگ مسلحانه با مردم و اقدام جنگی » جنگ مسلحانه نه توسط مردم وتظاهرکنندگان، بلکه ازجانب خامنه ای بطور یکجانبه  بکارگرفته شد و با نیروی تا دندان مسلح داعش تبار و آتش به اختیار، با تبر و باتوم گازاشک آور، کلاش، تک تیر قناسه، تیربار دوشکا، پهباد، هلیکوپتر و… به جان مردم بی دفاعی که از فقر و مسکنت وگرانی ناگزیر به خیابان آمده بودند.

– « مشروعیت استفاده از هر ابزاری، جهت حفظ نظام » ازنظر دین اسلام، ولایت فقیه و خلیفه آن، نه تنها کشتار مردم، بل هرعملی و بکار گیری هر ابزار دیگری مشروع و درخدمت فاشیسم مذهبی قرار گرفته و هر ابزاری را توجیه و مشروع می کند:

« روح‌الله خمینی ۲۷ مرداد ۶۰: وقتی اسلام[ نظام ] در خطر است همه شما موظفید که با جاسوسی حفظ کنید اسلام را این حرف‌های احمقانه‌ای است که القا می‌شود جاسوسی که خوب نیست. جاسوسی فاسد خوب نیست اما برای حفظ اسلام و نفوس مسلمین واجب است. دروغ گفتن هم واجب است. شرب خمر هم واجب است.»

https://www.youtube.com/watch?v=Lp3EIIjm0gg&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1UK0Nkz7O9E8JtMssrtsLW8QaNePB9AxMhuAZ-hPUrJxjjQICatQwYxbU

خامنه ای بعنوان خمینی ثانی همین تذکار را پیشه کرد.

سه شنبه ۲۸ آبان:«غلامحسین اسماعیلی اطلاعات مردمی را “بهترین اطلاعات برای شناسایی افراد سودجو و فرصت‌طلب” خوانده است.»

پنهان سازی قتل عام و مکانیز اعلام و تحویل دهی اجساد جانباختگان از نشانگان قتل عام

« پنهان سازی  وقایع  قتل عام، تعداد جان باختگان و دستگیرشدگان» بمنظور،‌ در امان بودن از بازتاب این قتلعام و کاستن از ابعاد گسترده  این قیام در بیش از۲۰۰شهر و قتل عام آن و اعلام  پیروزی بر «اشرار و اغتشاگران» وابسته به کشورهای بیگانه… ونشان دادن ثبات و فائق آمدن از بحران و بی ثبانی در داخل ایران بود.

– «عدم اجازه برگزاری مراسم به خانواده های جانباختگان و تهدید آنها» مشابه همان رویکرد خمینی در قتل عام ۶۷ است. و تهدید اینکه درصورت عدم رعایت آن، جنازه را پس نمی دهند و یا نبش قبر می کنند….

https://persian.iranhumanrights.org/1398/09/tey-have-threatened-us-to-exhume-if-we-inform-the-public/?fbclid=IwAR1-76ZMtaU75z6AU8zAK_u73lNklpEiB5PsNzi0DudoSr8l9tXNNnaaIsY

 

– « گرفتن حق تیر ازخانواده های جانباختگان» نشان از ماهیّت کشتار و سرکوب و ارعاب جامعه و مشروعیت دادن به کشتار درنظام اسلامی با نام خدا است.

« دفن مخفیانه اجساد» تحویل ندادن اجساد جانباختگان به خانواده ها و دفن بی سروصدای آنها توسط  رژیم،‌ مشابه  قتل عام ۶۷ و ارعاب خانواده ها است.

۳)  علل قتل عام توسط خامنه ای

در مقطع کنونی شرایط داخلی و منطقه ای در آبان ۹۸ با شرایط سالهای قیام ۷۸ و ۸۸ و ۹۶ بکلی متفاوت بود:

– از دست دادن خاکریزهای هلال شیعی سوریه و عراق و لبنان و یمن، بطور خاص قیام در لبنان و عراق برعلیه «ولی امر مسلمین جهان» و ام القرای اسلامی که « قلب آن» در تظاهرات آبان نه تنها دچار حمله شد ، بلکه مردم این دو کشور بدرستی  انگشت اتهام را بسوی ام الفساد اصلی « شخص خامنه ای و رژیم جمهوری اسلامی»  نشانه رفته اند.

۸ آبان۱۳۹۸  

 خامنه‌ای اعتراضات لبنان و عراق را با دی۹۶ یکسان دانست

– خامنه ای در حلقه تنگ شونده  تشدید تحریم ها  و محاصره بین المللی و فروپاشی سرمایه گذاری منطقه ای ام القرای اسلامی ، و بزنگاه قیام آبان در این سرفصل تاریخی،‌ هیچ راهی برای حفظ نظام نداشت جز همان راهی که پیش از این خمینی در سال ۶۷ پیشه کرد نداشت، زیرا خمینی با پذیرش آتش بس و اعتراف به خوردن جام زهر، می بایست زهرش را به جامعه تزریق می کرد و به همین دلیل نسلی را که در زندان بود ومیدانست دشمن تمام عیار او بوده  و خواهند بود، با قتل عام آنها، این خطر را از پیش پای نظامش برداشت. و همین قتل عام و نشان دادن  روح  و ماهیت جنایتکارانه،  تضمین امنیت داخلی او حساب می گشت و به عبارتی  بزرگترین  ارعاب جامعه و تضمین بقای نظام.

بله زندانی مثل یک لقمه خاردار درگلوی دیکتاتور است،‌ زندانی را نه می تواند آنرا ببلعد، و نه می تواند بیرون دهد. این یک قائده است،‌ اما هرقائده ای یک استثنا نیز دارد. هنگامی که دیکتاتورها و بطور خاص نوع توتالیتاریسم ایدئولوژیک آن، موجودیت خود را متزلزل می بینند،‌ دست به قتل عام میزنند، زهری که درجان و تنش عمل می کند، به بیرون از خود و به جامعه ومردم تزیق می کند و قتلعام یکی ازاین مکانیزم هاست.

از این حیث هر دو ولایت فقیه حاکم بر ایران، خمینی و خانه ای  نشان دادند که از هیچ سرکوب و قتل عام، حتی به بی رحمانه ترین شکل ممکن برای حفظ نشام ابایی نداشته و ندارند. و حاکمیتی که بعد از۱۴۰۰سال غنیمت در چنگ شان قرار گرفته است،‌ می بایست بنا به نص صریح آیات  قرآن همان خون وخوی بهیمی کشتار و قتل عام دوران صدر اسلام تکرار شود. رژیمی که مدعی بود برای آزاد سازی عراق و…با داعش می جنگد؟ اینک در جنگ با مردم خود، و عراق و لبنان می خواهد اثبات کند که درسرکوب و جنایت، پیش کسوت جلادان است،‌ و برای حفظ حاکمیّت از هیچ قتل عامی ابایی ندارد.

همچنانکه پس از آتش بس در جنگ ۷ ساله با عراق،‌ دربرابرحمله مجاهدین خلق به ایران تمام جناحهای رژیم متحد می شدند، درآبان ۸۹ نیز بلا استثنا تمام باند های رژیم از ریز و درشت، ازداخل ایران تا خارج ایران  درپشت سر خامنه ای قرارگرفته و سرکوب و قتل عام اورا کا رویژه ولایت فقیه دانستند که تنها با حضور او می توان ازپس این اغتشاشات برمی آمد. البته با یک تبصره که میرحسین موسوی که با پیام دوگانه و هوشیاری خاص خود، خامنه ای را ازگردن کلفتی با مردم پرهیز داده و شرایط خطرناک چنین اقدامی را برای «حفظ نظام» یاد آوری می کند. یعنی النهایه آنچه اصالت دارد حفظ نظام است ولو با خامنه ای!. و تنها خطری که به خامنه ای یاد آوری می کنند به جهت حفظ نظام است که به قول خمینی اوجب واجبات است. به عبارتی اگرحذف «خامنه ای» بمعنای حذف «نظام» است، موسوی و شرکا از ریز و درشت درکنار همین نظام وبا رهبری خامنه ای وفادار خواهد ماند.

رژیمی که  درسال ۱۳۹۴زیر بار تحریم ها و سمبه پرزور ۵+۱ بناگزیر تن به« نرمش تاریخی»؟ (نرمش تاریخی یاد آور امام دوم شعیان ( حسن)  و کتابی که خامنه ای همین ترم را برای توجیه تسلیم بدون شرط او در برابر معاویه گرد آوری کرده بود، بکارگرفته است) اینک با بیرون کشیدن ترامپ و امریکا از برجام، خامنه ای «هم چوب  را خورده و هم پیاز را» و از طرفی مورد تحریم شدید امریکا واقع شدن و روند رو به تشدید آن،‌ مواجه شدن با بحران مالی، امکان انتخاب و مانور بمراتب کمتری نسبت با  شرایط سال۹۶ را و پیش از آن را داشت،‌ و در چنین تزلزلی، ناگزیر امکان خویشتنداری وجود نخواهد داشت زیرا توده مردم رژیم او را جارو می کنند. به همین دلیل قتل عام در چشم اندار بود.

آیا قتل عام نشانه قدرت و ثبات او بود؟

  علائم و نشانه ها برخلاف این را نشان میدهند:

مسئله گرانی بنزین، پذیرفتن مسئولت برای اولین بار توسط عنصر همیشه مسئولت ناپذیر و غیرشفاف ولایت فقیه خود نشانی از نیاز به ورود اصلی ترین مهره نظام به صحنه کشاکش هاست. او دیگر نمی تواند به آتش به اختیاران و آتش بفرمانان متکی باشد و باید خود به صحنه آمده و آتش کند،‌ این نشانه ضعیف بودن خامنه ای و سیستم حکومتی است.

– خامنه ای که هرگز تاکنون مسئولیت تصمیم گیریها را بعهده نمی گرفت، اینبار خود به صحنه آمد و مسئولیت گران کردن قیمت بنزین  را برغم سردر نیارودن از آن،‌ بعهده گرفت.  این نشان از درک درست خامنه ای بود که  اگر ورود نکند شیرازه نظام ازهم خواهد گسست.

– هدف خامنه ای از ورود مستقیم خود به صحنه،‌ بستن شکاف در درون رژیم و یکدست کردن آنها بود تا این شکاف نتواند راه به جامعه و خیابان باز کند. کما اینکه طیف اصلاح طلبان از ورود خامنه های بعنوان نقطه قوت خامنه برای ورود به صحنه استقبال کردند.

– سرکوب از همان نقطه آغازین قیام، نشانه ضعف ولی فقیه در تنگنای رو به رشد بحران های داخلی و خارجی را بنمایش گذاشت که برخلاف قیام ها ی پیشین توان لازم را برای ادامه دار بودن تظاهرات را نداشت،‌ زیرا قیام عمومی بمعنای تهدید فروپاشی نظام در این برهه خاص بود.

– شرکت نکردن « امت همیشه درصحنه»؟ و بکارنگرفتن تظاهرات حکومتی و فاکتور گرفتن از این عنصر همیشگی، ناشی از بحران ها و تشتّت درونی و همچنین وحشت از فرصتی و بزنگاهی، جهت  بمیدان آمدن مردم و قیام کندگان ومقابله با آنان، خامنه ای را ناگزیز ساخت عطای نمایش امت همیشه در صحنه را به لقایش ببخشاید. شرکت ندادن امت همیشه درصحنه یکی از فاکتورهای مهم این قیام بود،‌ درواقع «امت همیشه درصحنه)، برخلاف دوران خمینی آنقدر بی مسمی و بی محتوا شده است که دریکی دوسال اخیر همین «امت همیشه درصحنه»،‌ در نمازجمعه های حکومتی که پایگاه اجتماعی اسلام سیاسی و عناصر ایدئولوژیک نظام هستند  «پشت به امام جمعه و جایگاه نمازجمعه» می نشستند و شعار سرمیدادند:« پشت به دشمن، رو به مردم».

– اگردرقیام دی ماه ۹۶ عبور از اصلاح طلبان تجلی یافته و به ثبت رسید، درقیام آبان ۹۸ ارتقاء آن، عبور از اسلام و تمامت مذهب نمایان گشت. این امر مؤلفه ای کیفی و ارتقاء مبارزه مردم در مسیر رو یا  رویی با ام الفساد تاریخی(اسلام) سایه افکنده برمیهن را به نمایش گذاشت.

–  خامنه ای و خیل آخوند ها که هماره  روضه یزید و کشته شدگان عاشورا ذکر شبانه روزی نظام است، اینبار خامنه ای و شورای امنیت رژیم و…خود را،  درجایگاه  «یزید» می گذارند و به کشته شدگان عاشورا و امام سوم شیعیان «حسین»( کشته شدگان اختشاش گران و اشرار) تسلیت می گویند؟…عنوان« شهید» به اشرارکشته شده میدهند؟، از بازماندگان ( اشرار و اغتشاش گران و وابسته به بیگانه و اسرائیل و …) دلجویی می کنند؟ ( همچون همسران یزید پس از واقعه عاشورا  به دلجویی کاروان بازماندگان عاشورا می رفتند)،‌ وحتی فراتر از یزید به خانواده آنها  « دیه» می پردازند؟.

اما خامنه ای یک جا را اشتباه نمی کند و مثل یزید نمی گوید:« من دستور کشتن نداده ام،‌ این عمرسعد بود که فرمان حمله را صادر کرد. و عمرسعد هم میگفت:« این من نبودم که کشتم،‌ شمر بود که عجله کرد برای کشتن و سربریدن او. شمر هم بگوید:« من فقط دستور را اجرا کرده ام!» به عبارتی خامنه ای هرگز نمی تواند وارد این دمینوی عقب نشینی  بکارگرفته شده بشود،‌ زیرا یزید از ثبات برخوردار بود و خامنه ای فاقد این ثبات لازم دربرهه کنونی.

محمد جواد جمالی: «کشته‌شدگان “اتباع بیگانه” بودند و “پرونده شرارت” داشتند» 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رسانه‌ها می‌گوید “تعدادی از کشته‌شده‌ها از اتباع بیگانه بودند” و “بسیاری از دستگیرشدگان در اعتراضات پرونده شرارت دارند.»”

 

آیا خامنه ای تغییر ماهیّت داده است یا شرایط و مؤلفه های جدید با شرایط پیش از قیام آبمان ماه۹۸ تغییر یافته است؟. خامنه ای ناگزیر است سیاست «چماق و حلوا» و « تهدید و تطمیع» را، یکجا در باره خانواده های جان باختگان و جامعه بکار بندد. اسلام بعنوان پدر جد ماکیاول، همه ابزار های لازم برای پیشبرد هدف را بعهده دارد و این اصیل ترین وجه مشخصه اسلام،‌ و خلفای آن درطول تاریخ اسلام است.

– ارعاب مردم، وتوسل به  حمله شبانه نیروهای سرکوبگر فاشیسم مذهبی با نقاب،  به خانه ها مسکونی و شکستن در و پنجره ها خراب کردن و آتش زدن خانه ها مسکونی و مغازه ها  و آسیب رساند به خودروهای مردم و بانک ها و…، بخشی از سناریو قتل عام آبان ۹۸ بود که در قیامهای پیشین هرگز دراین مدار، نیازمند عمیق کردن سرکوب و ارعاب نبود. خامنه ای و خمینی بر اساس آموزه های اسلامی و قرآن،‌ بخوبی واقف اند که کارکرد ارعاب، بسا قوی تر و شدید تراز سرکوب عمل می کند،‌ کما اینکه چنگیز خان مغول از این حربه استفاده می کرد و داعش نیز درتسخیر شهرها و تهاجمات خود،  روی همین مقوله ارعاب سوار بود.

بنابراین مشابهت های قتل عام ۹۸ با قتل عام ۶۷ روز به روز آشکار تر می شود.

– قطع اینترنت = قطع ملاقات و هواخوری و…جهت عدم تماس زندانیان باهمدیگر و عدم اطلاع خانواده ها و جامعه.

– کشتار عمومی و دسته جمعی = فرمان خمینی مبنی بر اعدام قاطع، سریع و بدون تعلل.

– ممنوعیت برگزاری مراسم و بی اطلاعی خانواده ها از دفن آنها.

– پول تیر گرفتن از خانواده های جان باختگان.( اگرچه بدلیل ضعف خامنه ای و نظام درگام بعد، با تناقض پرداخت دیه مواجه میشویم؟)

– تعطیلی مدارس ، مسابقات ورزشی، بعضی از متروها، تعطیلی کلاس‌های دانشگاه شیراز و… در آبان ۹۸.

– آزاد کردن قطره ای زندانیان پس ازقتل عام ها ۶۷برای کاهش فشار = آزاد کردن زندانیان بصورت قطره ای و «شهید» نامیدن و پرداخت دیه ازسوی خامنه ایی؟ .

در قتل عام ۶۷ شیرینی دادن به خانواده های دختران اعدام شده به معنی ازدواج پیش از اعدام آنها.

– حکم تیر و کشتار وقتل عام  بطور مستقیم توسط  ولی فقیه صادر شده بود، کمااینکه در قتل عام ۹۸.

– بی اطلاعی از امار جان باختگان. مشابه اعلام قتل عام ۶۷ بصورت تدریجی برای کنترل خشم خانواده ها و بازتاب آن درمردم و اعتراضات.

موج دستگیری فعالان حقوق بشری و یا افرادی که نقش فعال سیاسی در تظاهرات گذشته داشتند نیز نتوانست مانع از حضور مردم و شکل گیری قیام شود.

اعلام قطره ای جان باختگان آبان ۹۸ چیزی  جز هراس خامنه ای از علنی شدن ماهیت و کمیت این کشتار است. و باچنین عملی می خواهد کنترل شده صحنه را هدایت کرده تا بازتابی بصورت یکباره برای رژیم نداشته باشد.

شلیک به کودکان زیر ۱۸سال و دختر۱۴ساله و پسر ۱۲ ساله(امیر رضا عبد الهی) از جنایت بارز این کشتار و جنایت است. شلیک بسوی تظاهر کنندگانی که هیچگونه سلاحی دردست نداشتند.( ۴)

۵) مواضع خامنه ای و رژیم او  پس از کشتار آبان ۹۸

از آنجا که رژیم جمهوری اسلامی بدلیل اینترنت و  تلفن همراه نمی توانست  همچون سال ۶۷، قتل زندانیان را پنهان سازی کرده و بطور کنترل شده خبر اعدام زندانیان را به خانواده ها بدهد، بناگزیر سعی دارد هیچ اطلاعاتی از تعداد کشته شدگان درز کند و بصورت قطره ای و کنترل شده هرروز شاهدیم که بر تعداد جانباختگان  افزوده میشود و پس ازگذشت ۱۵ تا ۲۰ روز یا ازسوی مردم ویا خانوادها اعلام میشود.

شورای امنیت رژیم پیشنهاد می کند تا به کشته شدگان درتظاهرات عنوان« شهید» اعطا شود؟، و خامنه ای نیز بعنوان فقیه جنایت و سرکوب،‌ همین ترفند را بکار گرفت.

سوال از خامنه ای بعنوان فقیه جنایت

اگر کشتار کودکان زیر ۱۸ سال، تا  نکیتا دختر ۱۴ساله، بعنوان «شهید» محسوب میشوند!، پس باید بگویی: به تو که قاتل این شهیدان هستی، چه اتهام و صفتی تعلق می گیرد؟

همچنانکه خمینی همه پدیده ها را برنگ خود می آراید برنگ پلیدی و خباثت تعفن وجودش، و در پی جاسوسی و اطلاعات ۳۶میلیونی از مردم بود، و حتی مادری بنام « طریق السلام»  را بپای تلویزیون می کشید تا خواستار اعدام فرزندش شود…، مترسک فقیه دوم جمهوری اسلامی نیز می خواهد جان باختگان شوریده بر علیه خود و نظامش را،‌ همچون خودش به لوث وجود خود آلوده کند.

شهید خطاب کردن جانباختگان توسط خامنه ای، چیزی جز لجن مال کردن آنان و خانواده شان و دهن کجی و زهر ریختن به کام مردم و مخدوش کردن مرزها نبوده و نیست، خامنه ای نه تنها نمی تواند از این ترفند بعنوان ضربت گیر خود ونظام منحط اش طرفی ببندد بلکه همین رذالت دامن گیر خود و این چرخه سرا پا فاسد اسلام و خلیفه و آیت های پلید آن خواهد شد.

کما اینکه این امرنشان از احتضار و هراس و وحشت خامنه ای از بازتاب کشتار آبان ۹۸ را می رساند.

باید دانست که خامنه ای همین سیاست را در زمینه خارجی و رابطه با امریکا را نیز درپیش خواهد گرفت . درخواست سفر روحانی برای سفر به ژاپن هم از همین جهت می باشد. گهی پشت به زین و گهی زین به پشت( ناکامی شینرو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در ماه ژوئن امسال در سفر به ایران دردیدار با خامنه ای)

خبرگزاری کیودو ۱۲ آذر ۹۸: « ایران پیشنهاد کرده که حسن روحانی به ژاپن سفر کند.»

۶) مواضع و دو روئی امریکا و اروپا و درقیام آبان ۹۸

در این دوره از تظاهرات بررغم سرکوب سنگین و کشته ها از همان روز اول تظاهرات، ‌نه تنها سکوت اروپا بلکه شاهد سکوت امریکا نیز بودیم. همچنانکه درسطورفوق از مواضع مایک پمپئو و سکوت غیر معمول خانم مرکل آمده است، موضع شک برانگیز مایک پمپئو چند روز دیگر بهترنمایان گشت:

رادیو فردا آذر/۱۳۹۸ /۱۲

«دونالد ترامپ اظهاراتش درباره «عدم حمایت» از معترضان در ایران را اصلاح کرد… رئیس‌جمهوری آمریکا در نشست با مکرون در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا قصد دارد از معترضان در ایران حمایت کند، گفته بود که «نمی‌خواهم در این زمینه حرف بزنم ولی پاسخ “نه” است. نمی‌خواهم در این مورد حرف بزنم.»

برایان هوک، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران  تاکید کرد: “در دوران جنبش سبز دولت باراک اوباما با حکومت ایران همراه شد به جای مردم، ولی ما در کنار مردم ایران هستیم.»

امریکا می دانست که رژیم توان سرکوب قیام را دارد؟

کما اینکه در دومین روز تظاهرات تحلیل من از تظاهرات و امکان سرکوب توسط رژیم این بود که اگر قیام و تظاهرات با شرکت ابعاد وسیعتری اجتماعی توده ای شود،‌ و تنه اجتماعی و توده ای به خیابان بیاید و یا همین خشم تظاهرات درکمیت بسیار و در نقاط مختلف صورت گیرد، رژیم توان سرکوب نداشته و همین گستردگی تظاهرات کوچک درجای جای میهن،‌ باعث شکستن رعب و وحشت و به میدان آمدن توده مردم میشود. و امکان سرکوب و پایان دادن به قیام را نخواهد داش. و دقیقاً خامنه ای نیز بخوبی متوجه این امر بود و با واکنش سریع توانست با قتل عام،‌ تظاهرات و قیام را خاموش و مردم را  از خیا بانها جمع کند.

اما این بمعنای پایان کارنیست کما اینکه قیام دی ماه ۹۶ آتش زیر خاکسترنماند و در۹۸ بسا قدرتمند تر و قوی تر وبا طوفانی از خشم ظاهرگشت. و ازاین پس وضعیت قرمز برای خامنه ای تثبیت می شود.

تبادل دو زندانی میان ایران و آمریکا همزمان با تنش‌های فزاینده میان تهران و واشنگتن

منتشر شده در 07-12-2019 روزآمد شده در 07-12-2019 ساعت 13:27

لحظه استقبال محمدجواد ظریف از مسعود سلیمانی در سوییس، که در آمریکا در بازداشت به سر می‌برد

یکشنبه ۱۷آذر بی بی سی:

«محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران گفت: “پس از به خانه باز گرداندن گروگان‌مان در این هفته، کاملا برای تبادل فراگیر زندانیان آمادگی داریم.» توپ در زمین ایالات متحده است

فرو ریزش رژیم حاکم درایران، بمعنای دگرگونی اساسی در منطقه و فروریزش عراق ولبنان و …خواهد بود. امری که نه تنها ایران و منطقه بلکه اقصاد دنیا را تأثیرپذیر خواهد کرد. گویا امریکا و بطور خاص اروپا تمایلی به برهم خوردن اوضاع درمنطقه ندارند و ازعواقب این دگرگونی هراس دارند.

قیام دی ماه ۹۶ آنچنان پتانسیل انفجاری داشت که هر لحظه می توانست از آتش زیر خاکستر و شرایط بالقوه پس از آن به شعله های بالفعل تبدیل شود کما اینکه دیدیم آبان ۹۸ به عینه این شعار متبلور گشت:« بنزین ما بهونه ست – کل نظام نشانه ست».

شخصیت های ملی و مردمی،‌ و بطور خاص وکلا و حقوقدانان شریف و آزاده،‌ می توانند بر اساس آنچه در رسانه ها انعکاس یافته است، نشانه ها و فاکتورهای «قتل عام» و «جنایت جنگی» را طبق قوانین حقوقی به ثبت رسانده،‌ تا بتوانیم بعنوان جنایت علیه بشریت درمجامع ذیصلاح طرح و از قتل عام بعدی مردم ایران  جلوگیر کرده و یا تخفیف دهیم. ثبت لیست اسامی جنایتکاران و آمرین و عاملین قتل عام در تمام سطوح و حتی تا رده تک تیر اندازها و قاتلان و مشوقان رسانه ای این جنایت ، اقدامی مناسب برای جلوگیری از یک فاجعه قتل عام دیگر است.

همچنانکه درسوی دیگر رژیم جمهوری اسلامی پس از قیام اقدام به دستگیری گسترده و خانه به خانه کرده است، تا با ایجاد ارعاب درجامعه و ازسوی دیگر دستگیری و زندانی کردن فعالان سیاسی بتواند از وقوع حرکت اعتراضی و قیام بعدی پیشگیری کند لازمه چنین اقدام عاجلی ضرورت این مرحله ازمبارزه با سرکوب و دستگیری گسترده  و قتل عام است.

ضمیمه :

۱- علی ربیعی از وزارت اطلاعات تا وزارت کار
http://www.pezhvakeiran.com/maghaleh-54223.html

۲-

http://fa.rfi.fr/%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%B9%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D9%81%DA%A9%DB%8C%DA%A9-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF-%D8%B4%D8%AF-20191209/%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7?fbclid=IwAR2FpkgelWz_Kq1Mws63TUzFWB5wwEVfhKzfCjls83SUss2_mghjdkEeR2k&ref=fb

۳-مبارزه مردم در داخل ایران؛ در خارج چه می توان کرد؟ حنیف حیدرنژاد

http://haghighatemana.com/%d9%85%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d9%87-%d9%85%d8%b1%d8%af%d9%85-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d8%a7%d8%ae%d9%84-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%d8%9b-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d8%b1%d8%ac-%da%86%d9%87-%d9%85%db%8c/

۴- اسامی ۱۹ دانش آموز جان باخته در قیام آبان ۹۸

https://begoonah.com/2019/12/09/%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d9%85%db%8c-%db%b1%db%b9-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2-%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d9%82%db%8c%d8%a7%d9%85-%d8%a2%d8%a8%d8%a7/?fbclid=IwAR0Oncz6WLAm2CCOMyjJXd6TIoOI_oberlC_QTj9DXuYws_vNp8F8VFi4c0

 

منبع:پژواک ایران


سیامک نادری

فهرست مطالب سیامک نادری در سایت پژواک ایران 

*دو فوتبالیست سابق پرسپولیس صلابه کشان رجوی علیه دادخواهان دادگاه نوری و بچه ها کمپ اشرف  [2024 Feb] 
*دفاع بهرام رحمانی از جنایت فرقه مجاهدین و آزار جنسی و به صلیب کشیدن « بچه های کمپ اشرف»  [2024 Feb] 
*جلوس جرثومه جنایت را «انقلاب»۵۷ نامیدن، مشروعیت بخشیدن به جمهوری اسلامی است!  [2024 Feb] 
*ضرورت بازنگری در رویدادها و مفاهیم؛ ۵۷ « انقلاب» نبود، «ضد انقلاب» بود  [2024 Jan] 
*دلیل و اهمیّت «تعطیل کردن زندان گوهردشت» و ارتباط آن با دادگاه حمید نوری  [2023 Aug] 
*«علی مستشاری»، عبدالوهاب فرجی (افشین) شمشیر دو لبه‌ی رجوی؛ پرسش‌ها و ابهامات  [2023 Jul] 
*زیر سوال بردن اطلاعیه های کمیسیون شورا توسط مجاهدین خلق؟- دادگاه حمید نوری  [2021 Aug] 
*شکستن دیوار صوتی قتل عام۶۷؛ جعبه سیاه در دادگاه  [2021 Aug] 
*قتل عام ۶۷؛ امنیتی‌ترین پرونده نظام در دادگاه سوئد؛ «مسئله‌ای» که اگر شروع بشود «پایانی نخواهد داشت…»  [2021 Jul] 
*۱۴۲ بازجو، شکنجه گر و زندانبان در شورای ملی مقاومت  [2021 Jul] 
*«منصور» و « مداح» سرکوبگر رجوی در تشکیلات درگذشت  [2020 Feb] 
*قاسم سلیمانی و لاجوردی، دو جنایتکار و پیشانی جنگی برون و درون مرزی نظام  [2020 Jan] 
*تفاوت ۱۸۰ درجه ای رجوی، با اعضای مجاهدین خلق  [2020 Jan] 
* درگذشت پدری شریف، ‌از پدران طوقیان سربدار «قتل عام ۶۷»   [2020 Jan] 
*سلبریتی؟، یا کولبران خامنه ای و فاشیزم مذهبی؟  [2020 Jan] 
*« جنایت و مکافات» یک رهبر قاتل  [2020 Jan] 
*علت ظهور «رجوی» پس از کشته شدن «قاسم سلیمانی»  [2020 Jan] 
*جُوکر جنگ مسلحانه، دُن کیشوت زرد رسانه  [2020 Jan] 
*سایت مجاهدین خلق: مریم رجوی را « صاحب» مردم دانست   [2019 Dec] 
*قتل عام آبان ۹۸ نمودی از قتل عام۶۷   [2019 Dec] 
*میرحسین موسوی رو در روی « خامنه ای» یا «نظام»؟  [2019 Dec] 
*تکذیب هویت حمید عباسی توسط حسن نوروزی آخوند ماله کش قضایی   [2019 Nov] 
*افتضاح دیگری برای مریم رجوی و همکار جولیانی با فساد و رشوه در استیضاح ترامپ   [2019 Nov] 
*تقدیم به « مریم » شمشیر کین اسلام سیاسی « رجوی»   [2019 Nov] 
*آه ای بانوی کین سیاه تاب چقدر نیازمندی به جعل و تحریف و دستبرد و بیتوته در سراب  [2019 Nov] 
*اعتراف مریم رجوی به تبهکاری و جاسوسی بر علیه منتقدان  [2019 Nov] 
*فرو ریزش خاکریزهای رژیم در لبنان و عراق، آزادی زندانیان در روزهای اخیر در ایران؟   [2019 Oct] 
*رئیس جمهور« اسلام دمکراتیک وبردبار» و جاسوسی و جاسوس پروری برعلیه منتقدان  [2019 Oct] 
*دعوت به مبارزه مسلحانه مردم عراق توسط مسعود رجوی   [2019 Oct] 
*اسناد تأیید و تشویق خمینی برای اعدام عناصر رژیم پهلوی توسط رجوی   [2019 Oct] 
* پیام رجوی با تاریخ سه روز بعد، و بازمصرف بانو مرضیه   [2019 Oct] 
*دختر آبی و رئیس «جمهور»؟ برگزید ه مقاومت و «اسلام دمکراتیک و بردبار»!  [2019 Oct] 
*دختر آبی و رئیس «جمهور»؟ برگزید ه مقاومت و «اسلام دمکراتیک و بردبار»!  [2019 Oct] 
*کوهها جنبیدند – کلمات نه” تقدیم به «گرتا» و دختران سیاره سبز آبی زمین و «کریم قصیم»  [2019 Sep] 
*بی تا تر از تفنگ، جهنده تر از گلوله، دخت آبی آبی، فیروزه ای، فیروزه ای ترین   [2019 Sep] 
*کشف جدید دانشمند «مریم رجوی»: یک فقره «هرمافرودیت»   [2019 Aug] 
*دو مُردار در یک بستر عفن، « مُرداب»  [2019 Jul] 
*خاطره ای از ۸ تیر ۵۵ و خانه تیمی حمید اشرف   [2019 Jun] 
*چه رویی دارد این رهبر ، سرسگ را! سلامت باد  [2019 Jun] 
*رجوی دقیقه ۹۰ برگ ۲۱ اش را کشید (مرگ مهدی افتخاری)   [2019 Jun] 
*هراس خامنه ایی و آتش بفرمان مهره جنایتکار اطلاعاتی، امنیتی رژیم و اعتراف به راز « قتل عام ۶۷» توسط خمینی  [2019 May] 
*چهره زرده تخم مرغی ظریف، ازدستکش سفید تا پرفسورحقوق بشر   [2019 May] 
*ایرج مصداقی و « حرفه» و کمدی درام « شادی ها» ومحصولی جدیدی ازسازمان «عبا »   [2019 Apr] 
*ه سیل ، نه ویرانی، نه …، چهل سال است دو روی سکه ایران را سراسر نکبت گرفته  [2019 Mar] 
* «شاه» صدای مردم را شنید، «رضا پهلوی» نه!  [2019 Mar] 
*گزارش مفصل از زندان های مریم رجوی در آلبانی با عکس‌های اختصاصی   [2019 Feb] 
*تبدیل مراسم سنتی عاشورای مجاهدین، به رویارویی با رضا پهلوی  [2019 Feb] 
*اقدام نمادین: دیدارپمپئو ومسیح علی نژاد  [2019 Feb] 
*خبرجعلی حضور مجاهدین خلق درعراق، نیازمشترک جمهوری اسلامی و رجوی  [2019 Jan] 
*مرگ بهترین بابای دنیا، یا مرگ بهترین رهبرعقیدتی دنیا؟   [2019 Jan] 
*درمان۵۰۰۰مردم آلبانی توسط مریم رجوی، فساد وجنایت واخاذی، بنام همیاری  [2018 Dec] 
*چرا رئیسی درفلاکت واستیصال مدعی است حکم قتل نداده است؟   [2018 Dec] 
*تهاجم مریم رجوی به رضا پهلوی بعنوان «تهدید اصلی بشریت» و «عامل وزارت اطلاعات وخامنه ای»  [2018 Nov] 
*کینه توزی مریم رجوی ازمسیح علی نژاد وشکوه دختران انقلاب  [2018 Nov] 
*کینه خامنه ایی ومریم رجوی نسبت«دختران انقلاب»، وجعل شعارهای مردم ایران   [2018 Nov] 
*سند صوتی کاک حسام ازفرماندهان مجاهدین با سیامک نادری پس ازجدایی ازسازمان  [2018 Nov] 
*راه حل دادخواهی- ایجاد کمپین جهانی دادخواهی قتل عام ۶۷  [2018 Oct] 
*تظاهرات مسلحانه ۵مهر۶۰ ناقوس شکست مبارزه مسلحانه چریک شهری رجوی  [2018 Sep] 
*گریه های کودک ۶ماهه درسلول انفرادی گوهردشت و مادر زیربازجویی وشکنجه  [2018 Sep] 
*دگردیسی رجوی وایستادن رو در روی حنیف نژاد  [2018 Sep] 
*فرزین نصرتی، طوقی سینه بازو ستبر سربدار ۶۷گوهردشت  [2018 Aug] 
*آذر واقعاً «آذر» بود ودرزندان گوهردشت، «سلیمانی!» بر تخت شکنجه ها و وفا ی به عشق  [2018 Aug] 
* مجید معروف خانی، طوقی سربدار۶۷ گوهردشت   [2018 Aug] 
*جبارشبانی، ازطوقیان سربدار۶۷ گوهردشت  [2018 Aug] 
*تجاوز به زنان در اوین و گوهردشت «زنان» فرشته های سربدار به آئین ماهیان سیاه کوچولو  [2018 Jul] 
*« فروغ جاویدان»ـ جنون شیفته کسب قدرت رجوی وکین برعاشقان  [2018 Jul] 
*گرازهای شهردار! گورهای طوقیان سربدار درهم شکستنی نبود ونیست   [2018 Jul] 
*« طوقیان سربدار۶۷» زنجیرناپذیران سلول دژم  [2018 Jul] 
*چرخه مرگ و پدیده های کسب وکار مافیایی زوج رجوی  [2018 Jul] 
*عکس ۲۰۰ تن ازافرادی که با فریب ونیرنگ زوج رجوی به اشرف کشاندند  [2018 Jul] 
*رجوی بیش از۱۰۰۰ تن را با نیرنگ و وعده شغل، پول، کیس پناهندگی، زن وخوشگذرانی… به اشرف کشاند  [2018 Jul] 
*روشنگری با استناد به سخنان رجوی وسازمان،‌ از دروغ های مریم درویلپنت   [2018 Jul] 
*حقیقت‌ مانا- گزارشی به سه نسل- خطاب به رجوی  [2018 Jun] 
*خروج امریکا ازبرجام بسود، یا به زیان مردم ومقاومت؟   [2018 Jun] 
*فراخوان تحقیقات به مریم رجوی، بیش از۱۰۰ خودکشی و قتل درمجاهدین  [2018 May] 
*ترامپ، مریم سلامت می کند – کُرنش نثارت می کند  [2018 May] 
*پدیده مافیایی قاچاق انسان در مجاهدین  [2018 Apr] 
*پدیده استخدام مزدور توسط رجوی – بعنوان اعضای ارتش آزادیبخش «ملی؟»  [2018 Mar] 
*خبرفوری به مردم و مریم رجوی ( بازتاب انتشار خبرمهدی افتخاری … را کشتند)  [2018 Mar] 
*مهدی افتخاری ( فرمانده فتح ا لله - فرمانده و طراح پرواز بنی صدرورجوی به پاریس) را کشتند  [2018 Mar] 
*“مرد قیچی بدست “( شبحی در سایه می چرخد )   [2018 Mar] 
*فرارازدست مجاهدین ومریم رجوی درآلبانی؟ موسی دامرودی وغلام رضا میرزایی  [2018 Mar] 
*خودکشی دخترجوانی بنام سمانه بزرگان فر درتشیکلات مریم رجوی درآلبانی  [2018 Mar] 
*استیصال و شکست خامنه ایی وذلالت وکینه توزی مریم رجوی ازشکوه دختران انقلاب  [2018 Mar] 
*حرمسرا، رقص رهایی  [2018 Mar] 
* “سرکش تر از ستاره منم”  [2018 Mar] 
*پیام به خانواده ها درنوروز۹۷(وضعیت رقت انگیزاعضای مجاهدین درآلبانی) و عکسهای اختصاصی  [2018 Mar] 
*«منظومه تقویم سال » ۱۳۹۱  [2018 Mar] 
*ولایت عقیدتی رجوی ، جعل وتحریف نص صریح آیات قران ونهج البلاغه وسنّت پیامبران  [2018 Mar] 
*من هر روزتکه پاره میشوم، هرروز، مث امروز  [2018 Feb] 
*امریکا پیگیر یک خلبان اف ۵ ویک شهروند ناپدید و سربه نیست شده بدست رجوی  [2018 Feb] 
*سه عکس وچند خاطره ازفوتبال و زندان و اشرف وآلبانی  [2018 Feb] 
*لیست اسامی کشته شدگان زیر شکنجه و سربه نیست کردن زندانیان سال۷۳ بدست رجوی  [2018 Feb] 
*علیرضا طاهرلو، از چاله خمینی تا سیاهچاله رجوی  [2018 Feb] 
*لیست و عکس بازجویان و شکنجه گران زندانهای سال۷۳، تحت عنوان پروژه رفع ابهام  [2018 Feb] 
*کتاب‌های سیامک نادری  [2018 Feb] 
*فضاحت موضعگیری مریم رجوی درباره دختران وزنان آزاده بی روسری  [2018 Feb] 
*عکسها، ازابعاد دستگیرها سخن می گویند  [2018 Feb] 
*عکس‌های زندانیان سال ۷۳ در زندان‌های رجوی و قرارگاه اشرف  [2018 Jan] 
*اسامی بیش از ۴۰۰ تن از زندانیان پروژه رفع ابهام سال ۷۳ در زندان‌های رجوی در قرارگاه اشرف  [2018 Jan] 
*بمناسبت پیام آقای اسماعیل وفا یغمایی به رجوی – فتوای فحّاشی رهبری: رمال نویس  [2018 Jan] 
*آقا وخانم رجوی! چرا آمارمرگ ومیر مجاهدین درآلبانی، سه برابرآماری است که که درعراق تحت محاصره پزشکی است؟  [2018 Jan] 
*تلاش رجوی برای جلب رضایت دولت امریکا برگزاری رژه نمایشی مجاهدین پس ازارائه طرح عملیات سرنگونی  [2018 Jan] 
*مذاکرات رجوی با ژنرال پترائوس وارائه طرح سرنگونی رژیم  [2018 Jan] 
*خروش زنان  [2018 Jan] 
*روشنگری از چند نمونه ازجعل و دروغ و ترفند توزیع عکس و شعارنویسی بنام رهبرمقاومت!  رجوی، برخیابانهای تهران و پشت پرده مصاحبه فاکس نیوزبا یک «رزمنده آزادی»، درتهران [2018 Jan] 
*هشدار! به جعل وترفند ویدئویی مجاهدین، برای کشاندن تظاهرات مردم به مبارزه مسلحانه   [2018 Jan] 
*خروش مردم- شیادی مضحک روحانی- بورشدن رجوی  [2018 Jan] 
*مریم ومسعود رجوی! رو در روی مسیح وکالم انجیل - درسه پرده  [2017 Dec] 
*جوابیه آقا وخانم رجوی! و پشت پرده ها  [2017 Dec] 
*روشنگری در مورد جنایات رجوی: درخواست تشکیل هیئت تحقیق پزشکی وپلیس جنایی  [2017 Dec] 
*آقای وخانم رجوی! شما بگین! من چی بگم؟ شما بگین، من چه بنویسم؟!  [2017 Dec] 
*اقدامات مریم و مسعودرجوی قبل وپس از مبادرت به قتل درلیبرتی  [2017 Dec] 
*« گاه آنقدر خشمگینم که ...»   [2017 Dec]