سالروز جاودانگی مرضیه و پیام عجیب
ساتراپ آذربرزین

در بزرگی نوع خوننده ای همچون بانو مرضیه نوشتن، چون از اهل هنر نیستم و دانش آنرا ندارم پس فقط میگویم در نوع خود بی نظیر بود و شاید اگر کمی فراتر همانند زنده یاد مهوش مردمی .
اما تعجب کردم که چرا آقای مسعود رجوی پیام به مناسبت سالروز فرستاده اند .
البته هر کسی اجازه دارد پیامی در فقدان چنین گوهری بفرستد و این حداقل انحصاری نیست.
راستش فقط این مناسبت نیست که برای من سوال بر انگیز شده بلکه دیدم آنجا که گویا فقط سخن آقای مسعود رجوی حکم است ، ایشان پیامی میدهند . 
گویا آنگونه که قرار بود و هزینه شد سرکار خانم مریم هنوز دارای رسمیت کافی نشده اند. به عبارت دیگر سر فصل های مهم علی رغم نابود کردن اعضای با سابقه ، با تجربه و فداکار سازمان که قربانی پیشرفت راه خواهر مریم شدند را هنوز باید خود آقای مسعود رجوی بیان کنند چون آنچه باید جا می افتاد ، نیفتاده است . رسمیت خواهر مریم .
علی رغم پیشینه سازی ها که مثلا پیام و پیشنهاد اولین تظاهرات مادران و خواهران اصلا از طرف خواهر مریم بود و یا چندین ابتکار سیاسی و استراتژیک و تاکتیک در همه زمینه ها ، معلوم شد هنوز وزنه اصلی سازمان همان برادر مسعود است .
خب حالا سوال اینجاست که این عروسک پوشالی و البته خوشرو و اگر خیلی با گذشت باشیم خوش لباس اصولا حتی برای سازمان و هواداران چه سودی داشته است ؟ 
بیطرف نگاه میکنم و میبینم اگر قرار است مسعود در هر سر فصلی پیام دهد و تهییج کند ، مریم تثبیت نشده و بازیگر خیمه شب بازی ماجراست. با کمی بد بینی مریم رجوی قربانی نهایی برای دادگاه خواهد بود یا در تهران و به جرم هایی که رژیم جنایتکار آماده دارد یا دادگاه های داخلی تشکیلات به جرم نزدیکی سیاسی با سیاستمداران رنگارنگ غرب ، آخر خدای ناکرده یک زمانی ضد امپریالیست بودند و حالا با بولتون و فلانی ارتباط ؟ 
اینرا برایش آرزو نمیکنم و البته برای دیگر خواهران گویی که همان بلائی که سر فتح الله و بقیه آمد سر فهیمه و بقیه از جمله مریخی خواهد آمد ، غم انگیز و رقت بار . 
پیامهای آقای رجوی یک پیام مهم دارد : تا من هستم که مریم عددی است و نه هیچکس .
شاید خواننده مرا دیوانه تصور کند ولی دیوانه کسانی هستند که فکر می‌کنند بدون صدای مسعود سازمان و شورایی حرف مریم را خواهد خواند . 
اگر آنچنان که شایع است و مسعود رجوی دیگر در قید حیات نیست آیا پیام های او حتی جعلی دلیل بر ضعف رهبری فعلی سازمان نیست ؟ آیا اگر مسعود رجوی حضور فیزیکی و دنیایی نداشته باشد ، پخش پیام از سوی آن دلیل بر این نیست که مریم رجوی به عنوان رهبر ایدئولوژیک سازمان و رئیس جمهور شواری ملی مقاومت دارای آن وزنه سیاسی و فکری در میان اعضا و هواداران نیست که هنوز باید مسعود رجوی چه زنده و یا مرده اعلام حضور کند ؟ 
پس اینهمه هزینه برای مریم از بهر چه بود ؟ چرا دیگران را نابود کرد ؟ چون خودش باشد ؟ خب بود . یا برای رستاخیز دوباره و قربانیان دادگاههای جدید ، اینبار با سوال های چرا و چگونه در لیبرتی و اشرف با افسران آمریکایی؟  چرا و چه با بولتون و مک کین ؟ 
اینها سوالاتی بود که پس از خواندن پیام به ذهنم خطور کرد که البته می توان سوال کرد ولی جواب را گاهی باید با گذشت زمان انتظار کشید.
 
 
 
ساتراپ آذربرزین
 
 
 

منبع:پژواک ایران