PEZHVAKEIRAN.COM بازداشت «سه دختر رقصنده» در اینستاگرام
 

بازداشت «سه دختر رقصنده» در اینستاگرام

dancers_100919.jpgصدای آمریکا - در پی انتشار اخباری مبنی بر بازداشت سه دختر رقصنده در ایران، مقامات قضایی این بازداشت ها را تایید کردند. این دختران اقدام به انتشار فیلم‌های خود در اینستاگرام می‌کردند.

در حالی که پیشتر در شبکه های اجتماعی خبرهایی منتشر شده بود مبنی بر دستگیری سه دختر رقصنده که فیلم‌هایشان را در صفحه اینستاگرام منتشر می کردند، حالا باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صدا و سیما جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه ۱۶ مهرماه به نقل از یک منبع آگاه در دادگاه انقلاب موضوع بازداشت این سه رقصنده دختر را تایید کرده است.

اسامی دختران بازداشت شده در شبکه های اجتماعی «صحرا افشاریان»، «سارا شریعتمداری» و «نیلوفر مطیعی» اعلام شده است. نام آن ها از سوی باشگاه خبرنگاران جوان به شکل مستعار نیز (ص. الف)، (س. ش) و (ن. م) اعلام و گزارش شده که پرونده آن‌ها پس از بازداشت به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارسال شده است.

Behnam Gholipour@beehnam
 
 

از قرار معلوم سه رقصنده به نام‌های ، و از دو هفته پیش بازداشت و به زندان قرچک منتقل شده‌اند.
گفته شده که این فیلم مربوط به افشاریان است. تا آخر ببینید

 
Embedded video
 
60 people are talking about this
 
 

جمهوری اسلامی ایران رقص را جرم می داند و در قالب اتهاماتی چون «خلاف عفت عمومی» علیه افرادی که برقصند اعلام جرم می کند.

👈مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

پیش از این نیز جمهوری اسلامی اقدام به بازداشت افرادی کرده است که در فضای مجازی اقدام به رقصیدن کرده بودند. در سال ۹۳ جوانانی که با انتشار نسخه ایرانی ویدئوکلیپ «هپی» (شاد)، در شبکه یوتیوب، رقصیده بودند، بازداشت شدند.

همچنین مائده هژبری در سال ۹۷ زمانی که تنها ۱۷ساله بود، بازداشت شد. او با انتشار ویدئوی رقص های خود هواداران گسترده ای در رسانه های اجتماعی پیدا کرده بود. مائده بدون حجاب در اتاق خواب خود با موسیقی های پاپ غربی و ایرانی و رپ می رقصید.

پلیس ایران ضمن بازداشت این دختر، در یک برنامه تلویزیونی اعترافات اجباری از او علیه خود را پخش کرد. بازداشت و پخش اعترافات اجباری مائده هژبری انتقادات بسیاری را به همراه داشت.

رقص کردی دانش‌آموزان دختر یک مدرسه در کرمانشاه و رقص دانش‌آموزان چندین مدرسه با آهنگ «جنتلمن» ساسی مانکن هم از موضوعات جنجال برانگیزی بود که با برخوردهای امنیتی مقامات ایران روبرو شد.

جمهوری اسلامی بارها با کسانی که حجاب اسلامی را رعایت نکرده و یا رقصیده باشند برخورد کرده است و این برخوردها تنها به خیابان‌ها و در قالب گشت‌های ارشاد نبوده است بلکه ماموران امنیتی با زیرنظر گرفتن شبکه های مجازی مکان ها و کسانی که به تعبیر آن‌ها «ترویج به بی‌حجابی و فرهنگ غربی» می کنند را شناسایی کرده و با آن‌ها برخورد می کنند.

منبع:صدای آمریکا