پریسا رفیعی فعال دانشجویی در دادگاه تجدیدنظر به ۷ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران اعلام کرد که شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، محکومیت پریسا رفیعی، فعال صنفی دانشگاه تهران را عیناً تأیید کرد.
 
بر این اساس او به ۷ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و دو سال ممنوع الخروجی و محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب محکوم شد. گفته می‌شود به استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، اشد مجازات، یعنی ۵ سال از مدت زمان محکومیت وی قابل اجرا خواهد بود. جلسه دادگاه تجدیدنظر پریسا رفیعی قرار بود ۱۱ تیرماه سال جاری برگزار شود اما با دستور ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، این دادگاه برگزار نشد و حکم به صورت غیابی صادر شد. اتهامات او «اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی» عنوان شده است.
 
یک منبع نزدیک به پریسا رفیعی به هرانا گفته است که او «در تمام مدت بازداشت تحت آزارهایی همچون اعزام برای آزمایش بکارت و تهدید به اعدام و ضرب و شتم و ناخن کشیدن قرار گرفت». پریسا رفیعی، فعال صنفی و دانشجوی هنر‌های زیبا دانشگاه تهران، در تاریخ ۶ اسفندماه ۹۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از تحمل ۲۳ روز سلول انفرادی در مکانی نامعلوم در آخرین روز سال ۹۶ با سپردن قرار وثیقه آزاد شد.

منبع:پژواک ایران